Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olo on aina virkeämpi juomista seuraavana aamuna?

Vierailija
04.04.2025 |

Join eilen 250ml viiniä ja kaksi pientä gin & tonicia. Aamulla henkisesti virkeämpi olo. Samaa on tapahtunut ennenkin. Mikä aivokemiassani tekee tämän?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juon siis kerran kuukaudessa tai parin kilometrin välein.

Vierailija
2/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*piti olla parin kuukauden välein 😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alkoholi pienenä annoksena rentotuttaa ja saa sinut nukkumaan paremmin.

Vierailija
4/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa

Vierailija
5/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin joskus nuorempana tinttasin viikonloppuisin ihan sen takia että saan nukuttua.

Kai sä rentoudut siinä. Hyvä että toimii sulla.

Vierailija
6/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juon siis kerran kuukaudessa tai parin kilometrin välein.

Me joskus kaverini kanssa yritimme kiertää kaikki lähiseudun baarit läpi ja juoda yksi pullo olutta jokaisessa. Lähdimme liikkeelle heti klo. 9 aamulla, kun ensimmäinen kuppila aukesi. Kyllä tuli askelia ja seuraavana aamuna taskussa oli 16 kuittia. 

Vierailija
7/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juomisen jälkeisinä aamuina aika huono olo. Monesti on pitänyt juoda lisää että lähtee se pahin olo pois. Alkoholilla on sama juttu kuin kovilla huumeilla että paha olo lähtee sillä millä se tulikin.

Vierailija
8/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mulla on monta päivää ihan vetämätön olo jos juon alkoholia. Ei tarvitse juoda edes paljon.

Vierailija
9/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudut. Vastaa siis meditaation ja mindfulnesin hyötyjä.

Vierailija
10/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ja älykello myös kertoo samaa, unipisteet 96 loistavaa palautumien käynnissä.

Vierailija
11/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana tätä. Saatoin olla kaverilla juomassa, olla yötä ja aamulla herätä pirteänä seitsemältä. Tai sitten tulin baarista kotiin pilkun aikaan ja aamulla heräsin tosi aikaisin, krapulasta ei tietoakaan.

Nykyisin on asiat ihan toisin, ikää on 30 ja juon kerran pari vuodessa.

Vierailija
12/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on juoppogeeni. Onneksi olkoon! Olet syntynyt alkoholistiksi. Saat alkoholista voimaa, se on sinun elämäsi eliksiiri.🤗

Vierailija
13/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi nollaa pään ja saat paremmin nukuttua,  seuraavana päivänä ne asiat ei stressaa niin paljoa ja olet virkeämpi.

Vierailija
14/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
15/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööh

Vierailija
16/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on juoppogeeni. Onneksi olkoon! Olet syntynyt alkoholistiksi. Saat alkoholista voimaa, se on sinun elämäsi eliksiiri.🤗

Siltä tuo vähän kyllä vaikuttaa. Itse alkoholistina voin sanoa, että kuulostaa tutulta tuo sinun fiilis. Kannattaa oikeasti olla varovainen, että ei ala tuntua liian hyvältä nuo juomisen jälkeiset olotilat.

Vierailija
17/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viitata ADHDhen. Mulla vähän sama, olen huonoa biletysseuraa koska alkoholi vaikuttaa minuun nukuttavasti, niin saatan tipahtaa tosta noin vaan, mutta kun toisaalta sama asia jollain kohtuudella auttaa unettomuuteen, niin ei voi voittaa! Tätä piirrettä kun yrittää jollekin selittää niin juuri saa kuulla tätä mitä monessa kommentissakin, OUTOA, mutta niin me ollaan kaikki erilaisia, tässäkin asiassa :D

Vierailija
18/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin rauhoittavissa, alkoholikin vaikuttaa GABA:n. Heikentää hieman unen laatua, mutta maltillisella annoksella nukkuu silti paremmin kuin stressaantuneena. Jos nostat määriä unen laatu heikkenee enemmän, ja myös jos alat juoda useammin kehittyy toleranssia eikä vaikutus ole enää sama.

Vierailija
19/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on ollut usein samaa. En kylläkään.nykyisin juo alkoholia usein kun tahtoo tulla niin kova fyysinen krapula. 

Mentaalinen selkeys ja keskittymiskyky on saattanut olla "seuraavana päivänä" paljon normaalia parempi. Joku aivokemiallinen juttu. Vaikutus on saattanut jatkua vielä sitäkin seuraavana päivänä lievemmässä muodossa. 

Mulla on usein normaalisti vähän huono keskittymiskyky.

Olen joskus jutellut tästä erään psykiatrin kanssa ja hänelle asia ei ollut uusi. Hän sanoi tuntevansa opiskelijan joka tahallaan juo alkoholia, että pystyy paremmin sitten seuraavana päivänä keskittymään tenttiin lukemiseen. Ilman sitä krapulaa ei kuulemma tahdo keskittyminen onnistua. 

Ja joihinkin ihmisiin myös ilmeisesti opioideilla voi olla samantapainen vaikutus. Noissa on tietysti paljon muita haittoja sitten. 

Vierailija
20/20 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hermosto käy ylikierroksilla alkoholin vuoksi. Ihan normijuttu. Itse herään aina alkoholin juomisen jälkeisenä aamuna jo neljän aikaan, enkä saa enää unta. Tosin henkisesti ei ole todellakaan virkeä olo, kroppa vaan on ylivireystilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan