Jos tuntemasi henkilön yritys kiertäisi veroja, ilmiantaisitko?
?
Kommentit (25)
Totta kai. Jos minun pitää näistä tuloista ja hankinnoistakin maksaa veroja, niin totta hemmetissä tuttunikin. Piti olla "yhteiset talkoot"
Kaverilla tai nykyään ehkä tuttu enemmänkin omistaa pienen kuppilan kimppaan jonkun toisen kanssa. Sillon kun oltiin vielä enemmän tekemisissä, niin ihan kertoi, että ottavat kassasta vähän extraa. Kuulemma sellaisia summia, joista ei voi jäädä kiinni.
Eipä ole tarvetta ilmiantaa. Omaa tyhmyyttään sitten kärsii joskus jos kärsii
En, enkä ymmärrä että mistä minä jonkun yrityksen verotietoja tietäisin. En ole mikään kirjanpitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kyse jostain pikkusummasta jossain miniyrityksessä niin en, muutoin kyllä.
Niin mikä on pikkusumma sinusta? 20€ kassasta vai sitten satasia?
Väärin se kuitenkin on. Oli sitten iso tai pieni yritys.
Riippu siitä, millaisesta kaverista on kysymys. Jos pienyrittäjä niin en kertoisi. Verottaja tekee pienyrittämisen muutenkin aika tuskaisaksi hommaksi.
Ex tekee yli puolet pimeänä yrityksensä kautta, kun on sellainen ala että helppoa, mutta eipä ole tarvetta ollut ilmoittaa mihinkään. Aika ilkeäähän se olisi ja millä sitä todistaisikaan.
Kaverini kävi aina laittamassa ripset jollain tutullaan, joka ilmeisesti sai ihan mukavia summia verottomana siitä touhusta. Joku kateellinen oli hänet sitten ilmiantanut.. :D kuultu juttu vain, en tiedä pitääkö täysin paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Ex tekee yli puolet pimeänä yrityksensä kautta, kun on sellainen ala että helppoa, mutta eipä ole tarvetta ollut ilmoittaa mihinkään. Aika ilkeäähän se olisi ja millä sitä todistaisikaan.
Oletko ajatellut, että hänen toimintansa saattaa kuitenkin epäsuorasti vaikuttaa sinuun? Sinun terveydenhoitokuluihin, hoidon laatuun ja sinne pääsemiseen, tukiin, eläkkeeseen, palveluihin, hankintoihin, aivan kaikkeen?
Faktahan on, että veroja kiertävä varastaa juuri minulta. Ja sinulta.
Kauneudenhoitoaloilla ja esim. kahviloissa tosi yleistä, että otetaan rahaa kassan ohi.
Verottaja ei voi mitenkään tarkistaa, miten monen asiakkaan hiukset kampaaja on päivässä leikannut, tai miten monta korvapuustia kahvilanpitäjä on leiponut.
Itse katson sormien lävitse, koska arvostan työntekoa paljon enemmän kuin sossun tuilla makaamista. Jos joku pizzeria pitää perheen leivässä sillä, että siellä on koko suku töissä yötä myöten, pizza maksaa 5 euroa ja kuittia en saa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Fakta on se, että jos kaikesta maksaisi verot kuten pitää, se pizzeria olisi konkurssissa viikossa.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Fakta on se, että jos kaikesta maksaisi verot kuten pitää, se pizzeria olisi konkurssissa viikossa.
Ja toisaalta näiden veronkiertäjien vuoksi ne, jotka maksavat veronsa, menevät konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta näiden veronkiertäjien vuoksi ne, jotka maksavat veronsa, menevät konkurssiin.
Konkurssiin menee laiskat, osaamattomat ja ne, jotka eivät ymmärrä että verosuunnittelu kuuluu yrittäjyyteen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Riippu siitä, millaisesta kaverista on kysymys. Jos pienyrittäjä niin en kertoisi. Verottaja tekee pienyrittämisen muutenkin aika tuskaisaksi hommaksi.
Tämä. Itse olen pienyrittäjä ja kun liikevaihto on hädin tuskin 10 000, tekee verotus & eläkevakuutus homman melkoisen kannattamattomaksi. Samaan aikaan suuryritysten pomot rellestää ja omaisuus valuu veroparatiiseihin, kun pienyrittäjältä kiskotaan tasan tarkkaan kaikki. Joten en todellakaan käräyttäisi. On tää sellaista kituuttamista.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkurssiin menee laiskat, osaamattomat ja ne, jotka eivät ymmärrä että verosuunnittelu kuuluu yrittäjyyteen.
Verojen maksaminen on kyllä minusta aika oleellinen osa yrittäjyyttä. Toki se, ettei niitä joka pizzasta ja ripsihuollosta maksa, kantaa just sinne asti kunnes jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että hänen toimintansa saattaa kuitenkin epäsuorasti vaikuttaa sinuun? Sinun terveydenhoitokuluihin, hoidon laatuun ja sinne pääsemiseen, tukiin, eläkkeeseen, palveluihin, hankintoihin, aivan kaikkeen?
Tottakai, mutta enemmän se kuitenkin vaikuttaa lapseni harrastusmahdollisuuksiin, elintasoon jne positiivisesti.
Ja turha kuvitella että minä itse saisin sitä kautta mitään hyötyä, suoraan lapselle ex ostaa ja maksaa harrastuksia ym. Minä en saa, en ole vaatinut, enkä haluakaan häneltä penniäkään.
Jos on kyse jostain pikkusummasta jossain miniyrityksessä niin en, muutoin kyllä.