Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä menestyneet yritykset ovat naisten perustamia ja johtamia?

Vierailija
30.05.2016 |

Tuleeko teille mieleen tällaisia yrityksiä?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apple

Ismo apple ei ole yritys.

Vierailija
82/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pärjää loistavasti ilman muotikuteita ja luxusmeikkejä. Joten enpä juuri arvosta. Sukkahousut ja pesuaineet tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan taustalla tuo lasikatto ja vaatimukset hallituspaikoista naisille pörssiyhtiöissä.

Kuinkahan mieluisaa olisi istua yhtenä kiintiönaisista, vaikkapa Nokian tjsp. hallituksessa?

Määräys kuuluisi vaikkapa:

"Tuossa työhuoneesi ja sihteerisi, mutta älä puutu firman asioihin!"

Vierailija
84/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjää loistavasti ilman muotikuteita ja luxusmeikkejä. Joten enpä juuri arvosta. Sukkahousut ja pesuaineet tarpeen.

Miksi väännät "luxusmeikeistä", kun kysymys on noiden kosmetiikkajättien perustajien innovatiivisesta eli uutta luovasta työstä ihonhoidon hyväksi, sellaisesta mitä oli kaivattu tuhansia vuosia, ei mistään "meikeistä"! Sinä itse olet hyötynyt heidän työstään, et vain tiedä sitä.

Sen sijaan moni tieto- ja/tai vaikka matkapuhelintekniikan tärkeistä ideoista on saatu (puoli)ilmaiseksi yliopistoista, niin kuin moni muukin idea, jonka kekseliäät yrittävät ovat vain kaupallistaneet ja sillä menestyneet (mitenkään rehellistä yrittäjyyttä väheksymättä).

Jos edelleen etsit menestyviä naisyrittäjiä, aloita vaikka paikallisista, alueellisidta, valtakunnallisista tai kansainvälisistä yrittäjäjärjestöistä. Juu, ihan niistä, joiden jäsenet yrittäjyyden lisäksi, eivät sen sijaan, yleensä huolehtivat myös kodistaan ja perheestään (toisin kuin niin moni miesyrittäjä).

Vierailija
85/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pytää listamaan naisyrittäjiä, mutta kun aletaan antaa, ne eivät jostain syystä kelpaa? Todella naivin tarkoitushakuista.

Koitapa nyt ressukka keksiä jotain muuta heikon itsetuntosi pidikkeeksi.

Niitä on annettu vain muutama, niistäkin suurin osa sellaisia , jotka eivät ole naisten perustamia. Listaa toki lisää?

Vierailija
86/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K

Vierailija
87/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pytää listamaan naisyrittäjiä, mutta kun aletaan antaa, ne eivät jostain syystä kelpaa? Todella naivin tarkoitushakuista.

Koitapa nyt ressukka keksiä jotain muuta heikon itsetuntosi pidikkeeksi.

Niitä on annettu vain muutama, niistäkin suurin osa sellaisia , jotka eivät ole naisten perustamia. Listaa toki lisää?

Tunnen montakin menestynyttä naisyrittäjää, olen yhdellä töissäkin, he vain eivät ole suuryritysten perustajia tai johdossa sen kummemmin kuin useimmat menestyneet miesyrittäjätkään. Mihin heidän kaikkien nimet mahtuisivat?

Vierailija
88/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gina Tricot

Vierailija
89/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrun Sjöden

Vierailija
90/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia jotkut miehet luulevat voivansa ottaa kunniaa muiden miesten saavutuksista? Samalla periaatteella minä olen britannian kuninkaallinen, koska minulla on punainen tukka. 

Missä tässä on miehet olleet ottamassa kunniaa mistään? Aloituksessa kysyttiin naisten perustamia yrityksiä, ja hiljaista on ollut. Uhriudu ja niin pois päin.

Vierailija
91/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentik

Vierailija
92/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia jotkut miehet luulevat voivansa ottaa kunniaa muiden miesten saavutuksista? Samalla periaatteella minä olen britannian kuninkaallinen, koska minulla on punainen tukka. 

Nämä yrityskyselyt, etenkin startupit, ovat nyt vaan tämän kevään halinalle. Syksyllä pojat sitten keksivät uuden itsetunnon kohottajan :) 

Vierailija
93/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gina Tricot

Toinen perustajista on nimeltään Jörgen. Onko se siis myös nainen?

Vierailija
94/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ketju olisi 10 vuotta vanha.

Vierailija
95/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viinaan menevä vuokrafirman perustaja. Omalla nimellään... Mikä se nyt oli...Sitten se joku toimistoilkoistaja, Ellin kanat, bordellit on usein naisomisteisia,

Vierailija
96/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että ihan pokkana tarjotaan vaatekauppaa ja koruliikettä suurena menestyksenä kun silläkin alalla suurimmat menestyjät ovat miehiä vaikkei miehiä rätit edes kiinnosta. H&M nyt esim.

Maainitulle Womenalle kävi näin:

Nimi Tyyppi                                                                                 Alkanut                              Päättynyt

Mainostoimisto Womena Oy Päätoiminimi                   18.10.1989                     †10.07.1990

Mainostoimisto Womena-McCann Oy Päätoiminimi 11.07.1990                     †31.12.2006

Vierailija
97/97 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se viinaan menevä vuokrafirman perustaja. Omalla nimellään... Mikä se nyt oli...Sitten se joku toimistoilkoistaja, Ellin kanat, bordellit on usein naisomisteisia,

Ei se mama-san niitä aina omista. Usein kylläkin. Naisten pankilla on tienattu iät ja ajat.