Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa. Laiskuuteni takia 3. kerran peräkkäin pääsykokeet pieleen

30.05.2016 |

Otsikossapa se tärkein. Olen lopun kyllästynyt kassalla oloon ja haluaisin niin kovasti opiskelemaan. Olen lukion vain käynyt. Minua 3 vuotta nuoremmat pääsevät yliopistoihin mutta minä jumitan kaupan kassalla... Miksi en ole tajunnut ettei luovuttamalla kesken pääsykoeluvun saavuta mitään? Miksi kehun kaikille että minusta tulee lakimies kun kuitenkin kolmatta vuotta hymyilen asiakkaille marketin kassalla. Miksi kuvittelen olevani jotenkin fiksu, kun olen näin tyhmä? Miksi en ole ensimmäisestä välivuodesta tajunnut, ettei välivuodet ole minua varten? Tuntuu että jään ulkopuolelle kaikesta ja syrjäydyn. Minulla on mies ja pari kaveria samalla paikkakunnalla, mutta en koe saavani heiltä tukea enkä koe hengenheimolaisuutta heidän kanssaan.

Ongelma ei ole siinä, ettenkö sisäistäisi opiskeltavia asioita... Vaan siinä että muutaman viikon lukemisen jälkeen se lukeminen aina jotenkin jää. Itkettää ja masentaa. Taas yksi vuosi mielenkiinnottomassa työssä edessä.

Mitä suosittelisitte minulle? Onko avoin yliopisto vaihtoehto töiden ohella? Mitä kautta voisin saada pääsykokeisiin opiskelevia tuttavuuksia? Onko teillä samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku valmennuskurssi, jossa ruoskitaan sut pysymään ruodussa ja lukemaan suunnitelmallisesti?

Vierailija
42/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko piti eka kerta tärvätä "kokeiluun", toinen "puolitosissaan yrittämiseen" ja kolmas "melkein tosissaan yrittämiseen"?

Totta kai; tuo on juuri oikea tapa ainakin kun palsta neroilta kysytään. Siis kaikilta näiltä, jotka ovat vetäneet lukiossa a:ta ja b:tä, kun viitsivät latautua ainoastaan kunnolla älyllisiin haasteisiin, ja menevät sitten heittämällä pääsykokeista läpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo selvinnyt oletko ottanut lukiossa kaikki kurssit fykebi ja mielellään pitkä matematiikka auttaa laskuissa . Sulla täytyy olla myös kova motivaatio ja kiinnostus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi