Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläasteen erikoisluokalle pääsi kaikki opettajien lapset

Vierailija
30.05.2016 |

Ja kaikkien muiden vähänkin merkittävien vanhempien lapset.
Ainakaan kaksi näistä päässeistä ei ihan tasan varmasti olisi sille luokalle päässyt, jos heidän molempien toinen vanhempi ei olisi opettajana täällä. Etenkin toinen näistä on sen verran laiska koulunkävijä, ettei mitenkään ilman opettajaisäänsä sinne olisi päässyt.

T: katkera mamma

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...? Mikset itse ole viitsinyt lukea itseäsi metkittäväksi? Nyt vingut, kun lapsesikaan ei ole. Snif, kova elämäm koulu.

Vierailija
2/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...? Mikset itse ole viitsinyt lukea itseäsi metkittäväksi? Nyt vingut, kun lapsesikaan ei ole. Snif, kova elämäm koulu.

Ja miksihän vanhemman aseman pitäisi vaikuttaa lapsen koulunkäyntiin? Eikö sen pitäisi olla ihan ja sama mikä sen oppilaan äiti tai isä on?

Ei ole ensimmäinen kerta, kun vanhempien nimellä pääsee ovia aukomaan. Ja se on sääli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella valinta tehtiin? Yleensähän noille valitaan kokeiden/ testien kautta. Mutta tee valitus, jos koet että valinta on tehty epäoikeudenmukaisesti.

Vierailija
4/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin tapahtuu? Lapseni on käynyt ns erikoisluokkaa, ja sinne on ollut pääsykokeet. Kokeen järjestelyissä ei koetilanteessa ollut yhtään oman koulun opettajaa, vaan ne tuli kaikki ulkopuolisista kouluista. Nyt lapseni haki lukioon, jonne oli pääsykokeet. Kukaan opettaja tai henkiläökunnan jäsen, joiden lapsi (tai joku muu sukulainen, ystävien lapsi yms) haki kouluun ei saanut osallistua mitenkään kokeen suunnitteluun, järjestämiseen tai kenenkään tuloksen merkitsemiseen.  Tiedän että moni opettajien lapsi ei ole kyseiseen kouluun päässyt.

Vierailija
5/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja-vanhemmat tietävät mitä hlvttiä "normaaliluokassa" on kun suomalaislapset ovat pienenä vähemmistönä, niin ovat toki laittaneet lapsensa erityisluokalle. Eri asia sitten se, kuinka tämä on käytännössä onnistunut jos on ollut päsykokeetkin

Vierailija
6/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erikoisluokka?

Vierailija
7/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noihi painotusluokille ole ihan pääsykokeet? Mun yläasteella oli liikka ja kuvispainotteiset luokat ja niihin oli haastattelut ja soveltuvuuskokeet.

Mä en oikein usko tota apn juttua. Eihän siellä se opevanhempi yksin ole päättämässä, kuka mihinkin pääsee..? Kyllä tollasesta "kusetuksesta" jäisi kiinni, jos pelkät oppilaiden lapset pääsisivät erikoisluokille ja joku oikeasti lahjakas ilman perusteluja nakattaisiin normiluokalle.

Vierailija
8/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksihän vanhemman aseman pitäisi vaikuttaa lapsen koulunkäyntiin? Eikö sen pitäisi olla ihan ja sama mikä sen oppilaan äiti tai isä on?

Ei ole ensimmäinen kerta, kun vanhempien nimellä pääsee ovia aukomaan. Ja se on sääli.

Ei se ole mikään sääli. Ihan tutkittu juttu, että mitä parempi koulutus isällä on, sen paremmin lapsella menee elämässä. Minua ei juuri koulunkäynti kiinnosta, mutta haluan tulevaisuudessa lapsia ja siinä on suurin motivaattorini opiskeluun. Haluan omalta osaltani mahdollistaa sen, että lapseni voivat tehdä elämällään juuri sitä, mitä he itse haluavat. Olisi itsekästä olla opiskelematta tietäen, että samalla pilaan myös lasteni elämän.

Vierailija
9/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja-vanhemmat tietävät mitä hlvttiä "normaaliluokassa" on kun suomalaislapset ovat pienenä vähemmistönä, niin ovat toki laittaneet lapsensa erityisluokalle. Eri asia sitten se, kuinka tämä on käytännössä onnistunut jos on ollut päsykokeetkin

Opettajavanhemmat valmentavat lapsiaan pääsykokeisiin. 

Vierailija
10/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on geeneissä.

Vierailija
11/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella valinta tehtiin? Yleensähän noille valitaan kokeiden/ testien kautta. Mutta tee valitus, jos koet että valinta on tehty epäoikeudenmukaisesti.

Jos puhut ap totta, niin todellakin valitus! Kärähtää sitten koko konkkaronkka siellä. Tosin aloin miettimään, että tekeekö ne opet tosiaan sen valinnan? Eikö se mene niin, että joku ulkopuolinen "raati" valitse. Ja vaikka nyt liikuntaluokalle on varmaan jotkut selvät kriteerit. Huomaahan sen jos on epäoikeudenmukaisesti valittu joku "tietotaidoton" ja sitten oikeasti hyvä jätetty valitsematta.

Vierailija
12/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noihi painotusluokille ole ihan pääsykokeet? Mun yläasteella oli liikka ja kuvispainotteiset luokat ja niihin oli haastattelut ja soveltuvuuskokeet.

Mä en oikein usko tota apn juttua. Eihän siellä se opevanhempi yksin ole päättämässä, kuka mihinkin pääsee..? Kyllä tollasesta "kusetuksesta" jäisi kiinni, jos pelkät oppilaiden lapset pääsisivät erikoisluokille ja joku oikeasti lahjakas ilman perusteluja nakattaisiin normiluokalle.

Opettajien lapset*

Vierailija
13/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään sääli. Ihan tutkittu juttu, että mitä parempi koulutus isällä on, sen paremmin lapsella menee elämässä. Minua ei juuri koulunkäynti kiinnosta, mutta haluan tulevaisuudessa lapsia ja siinä on suurin motivaattorini opiskeluun. Haluan omalta osaltani mahdollistaa sen, että lapseni voivat tehdä elämällään juuri sitä, mitä he itse haluavat. Olisi itsekästä olla opiskelematta tietäen, että samalla pilaan myös lasteni elämän.

Ei opiskelematta jättäminen pilaa lasten elämää. Vähemmän opiskellut voi olla oikein viisas ihminen, kannustaa lapsiaan opiskelemaan, lukea lapsille jne. Monessa työssä ei pitkä koulutus edes näy palkassa joten se vähemmän koulutettu voi ansaita paljon enemmän rahaa ja näin taata lapsilleen monipuoliset harrastusmahdollisuudet yms.

Pelkkä opiskelu ei merkitse mitään vaan se, että yleensä enemmän opiskelleet ihmiset on niitä, jotka kannustavat lapsiaan. Jos kuvittelet että käymällä jonkun koulutuksen takaat automaattisesti lapsille hyvän ja parhaimman mahdollisen elämän niin olet väärässä.

Kirjoitit että koulunkäynti ei juuri kiinnosta. No kiinnostaakohan sinua tulevaisuudessa lastesikaan koulunkäynti. Vai luotatko siihen että kun sinulla on nyt tämä tutkinto, niin lapsille on kaikki ovet auki. Vähän tuollaiselta tuo viestisi kuulosti.

Vierailija
14/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päästiin todistusnumeroiden ja ala-asteen opettajan suosituksen perusteella. Vähän epäreilu systeemi minusta, opettajien lempioppilaat saavat etulyöntiaseman.

Vierailija
15/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo painotukset on yleensä pääsykokeen takana. Eli kaikki samalla viivalla. Sille taas ei voi mitään että koulutettujen ihmisten lapset hyötyy vanhemmistaan, koska vanhemmat osaa prepata heitä. Itselläni kielten open koulutus ja aivan takuulla sillä on ollut vaikutusta 1) siihen että yleensä on osattu hakeutua kokeisiin, 2) valmistautua kokeeseen oikein ja 3) myös menestytty koulussa.

Vierailija
16/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien lapset pitäisi jääviyssyistä sijoittaa eri kouluun.

Vierailija
17/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi laitetaan erikoisluokalle? Minun lapseni ovat käyneet maahanmuuttajakoulun, he kaikki kuitenkin hakivat yläkoulussa erikoisluokalle harrastustensa takia, ei sen takia että koulunkäynti olisi kamalaa normaaliluokalla. Ja alakoulun sinun kertomastasi "kamaluudesta" huolimatta jokainen pääsi keskiarvollaan ja tiedoillaan erikoisluokalle. Eli hyvin oli oppi tarttunut ja koulussa oli viihdytty.

Jos teillä jossain Kurjuassa nyt onkin pari romanilasta ja venäläispentua luokalla, se ei tee luokasta huonoa ja opettajasta snobia.

Paitsi jos kyseessä on Kankaanpää, Suomen peräaukko.

Vierailija
18/18 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö erityisluokka tarkoita sellasta rumasti sanottuna häirikköluokkaa? Adhd ja oppimisvaikeus tapauksia? Kehareita? Näin mun aikaan. Yläasteella meidän koulun erityisluokalla oli juurikin ne häiriköt. Mun luokalta siirtyi kolme ulkomaalasta poikaa seiskan aikana kehariluokalle, kun tuntikäytös jo oikeasti häiritsi. Ei auttanut rehtorit ja kuraattorit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän