"Unohdin" mennä töihin!!!
Uudesta työpaikasta soitettiin aamulla, että missä olen, johon minä hämmentyneenä, että huomennahan vasta aloitan? No sopimuksessa lukee 30.5. vaikka 31.5. puhuttiin sovittaessa, en jostain syystä ollut sitä huomannut sopimusta tarkistaessa että siinä on ihan eri pvm kuin mistä oli puhe, ja nyt en sitten mennyt töihin tänään ja ne siellä mua odotti!!!
Kuulostivat vihaisilta vaikka sanoivat että ei voi mitään. Lohduttakaa vähän, onko tämä maailmanloppu? Itken vaan tätä asiaa täällä. Moka on tietysti omani, mutta luulevat siellä että olen laiska ja vastuuntunnoton, vaikka oikeasti mokani on että olen ollut huolimaton siinä etten huomannut sopimuksen väärää päivämäärää :( yritin selittää ja kovasti pahoitella, tuntui etteivät edes uskoneet. Tunnen itseni nyt todella paskaksi.
Kommentit (43)
Puhelimessa sanoivat että tule huomenna vasta. en inttänyt vastaan vaan sanoin että ok. Nyt mietin että olisi ehkä pitänyt, vastasin puhelimeen suoraan herättyäni eikä ajatus kulkenut kunnolla :( mutta joo, heti sanoi että tule huomenna, niin siksi olen nyt kotona. Ap
Hei oikeesti ei toi ole edes paha moka! :) se on vaan työpaikka, Toki ymmärrän että varmasti pelottaa mennä huomenna.. Mutta menet vaan ja vältä liiallista anteeksi pyytelyä ja koitat olla pokkana. Ja eihän toi sun vika ollut kun sopimuksessa oli eri aloittamis päivä. Huumoria messiin niin kyllä se siitä 😊
Voi kuule, minä myöhästyin kerran ensimmäisenä työpäivänä uudessa työssä. Herätys ei toiminut tai sitten en vaan herännyt siihen. Tulin noin tunnin verran myöhässä ja selittelin jotain että autosta oli akku tyhjä ja olin kaverin mökiltä tulossa... en tiedä uskoiko kukaan, mutta ihan hyvin meni sitten jatkossa. Huolehdin kyllä että heräsin ajoissa sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeesti ei toi ole edes paha moka! :) se on vaan työpaikka, Toki ymmärrän että varmasti pelottaa mennä huomenna.. Mutta menet vaan ja vältä liiallista anteeksi pyytelyä ja koitat olla pokkana. Ja eihän toi sun vika ollut kun sopimuksessa oli eri aloittamis päivä. Huumoria messiin niin kyllä se siitä 😊
Kiitos rohkaisevasta vastauksesta!! Olen iältäni niin nuori, että hävettää ajatella millaisen kuvan minusta saivat, kun uusi nuori työntekijä ei edes paikalle saavu sopimuksen mukaisena ajankohtana..... Töihin meno sinänsä ei pelota, aion selittää asian vielä lyhyesti ja ytimekkäästi kasvotusten ja ryhtyä sitten hommiin. Mutta itkettää tämä nyt silti :(
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, minä myöhästyin kerran ensimmäisenä työpäivänä uudessa työssä. Herätys ei toiminut tai sitten en vaan herännyt siihen. Tulin noin tunnin verran myöhässä ja selittelin jotain että autosta oli akku tyhjä ja olin kaverin mökiltä tulossa... en tiedä uskoiko kukaan, mutta ihan hyvin meni sitten jatkossa. Huolehdin kyllä että heräsin ajoissa sen jälkeen.
Ihana kuulla, etten ole ainoa joka mokaa....kiitos vastauksesta. Ja hyvä että sinulla meni siellä kuitenkin hyvin.
Et mikään järjen jättläinen tunnu olevan.
Miksi ihmeessä työ alkaisi keskellä viikkoa kuun viimeisenä päivänä? Jos noin omituinen alkamisajankohta olisi, niin fiksumpi kyllä tarkistaisi asian.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän selittää niin sitä enemmän itseään puhuu pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti meneen jollekin mökille ennen ensinmäistä työpäivää ja epävarmaan ajoneuvoin kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika paha moka. Turha kaunistella.
Joku ihminen työpaikalla on voinut suurestikin järjestellä asioitaan, että ehtii perehdyttämään juuri tänään. On voinut siirtää palavereja ym. Siiten ei saavuta eikä ilmoiteta mitään ja perään joudutaan soittelemaan.
Ainakin mua hävettäisi ihan täböllä.
Vierailija kirjoitti:
Et mikään järjen jättläinen tunnu olevan.
Miksi ihmeessä työ alkaisi keskellä viikkoa kuun viimeisenä päivänä? Jos noin omituinen alkamisajankohta olisi, niin fiksumpi kyllä tarkistaisi asian.
Työpaikka on pikkufirmassa ja myös lopetusajankohta on keskellä viikkoa. En tunne itseäni järjen jättiläiseksi kyllä todellakaan, olen ollut aiemmin töissä navetassa, jossa alkamisajankohdat oli just tällaisia keskellä viikkoa, niin en osannut ihmetellä.Mulla on kai vaan niin vähän työkokemusta ettei mulla leikkaa tällaisissa asioissa :(
Minä olisin varmaan viis kertaa tarkastunut oikean ajan ja herätyksen vähintään kymmenen. Sen verran olen kiinnostunut omista asioistani etten en aiempaan kuultuun luonttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitihän minun nyt jotain sanoa, enkä todellakaan kehdannut tunnustaa että nukuin pommiin. Ihan pokkana kyllä tuonkin sanoin, enkä sen enempää asiaa selitellyt. Olin aika nuori silloin.
Mulle kävi kerran vähän saman tyylinen juttu. Olin koko kesän töissä 15v. Paitsi yhden viikon olin ulkomailla perheeni kanssa. Ulkomaan matkan aikana pomoni oli lähettänyt mulle vuoroja tekstarilla. Tekstaria en ikinä saanut, se ei siis tullut perille sinne ulkomaille. Tultiin muistaakseni sunnuntaina kotiin aamuyöllä ja mulla olisi ollut ma aamusta heti vuoro. Työpaikalta soiteltiin perään, olin ihan ihmeissään, että en ole saanut mitään vuoroja/tekstareita. Olin myös ihan hämilläni ja lievässä paniikissa, vaikka eihän se ollut kenenkään vika. Menin sitten vaan seuraavaan vuoroon. Mutta ahdisti kyllä, kun olin sillälailla "feidannut" ja olin vielä niin nuori, että pelkäsin vihaista pomoa tai potkuja :D
Ymmärrän siis sinua! Menet vain reippaasti ja pahoittelet vielä! Ihmisiä kaikki ollaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti meneen jollekin mökille ennen ensinmäistä työpäivää ja epävarmaan ajoneuvoin kanssa :D
Enhän minä missään mökillä oikeasti ollutkaan, haloo... mutta kun jotain piti keksiä. Btw, opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Tuollaiset "koira söi autonavaimet" -jutut vain antavat kuvan valehtelijasta, ei muuta.
Mä jouduin sairaalaan ja saikulle heti ekana työpäivänä. En edes töihin ehtinyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika paha moka. Turha kaunistella.
Joku ihminen työpaikalla on voinut suurestikin järjestellä asioitaan, että ehtii perehdyttämään juuri tänään. On voinut siirtää palavereja ym. Siiten ei saavuta eikä ilmoiteta mitään ja perään joudutaan soittelemaan.
Ainakin mua hävettäisi ihan täböllä.
No niinpä!!! firma on tosi pieni, mutta onhan tästä varmasti kaikille jotain vaivaa silti. Voi itku :( ap
Ei voi enää mitään. Nyt annat asian olla, saavut huomenna paikalle ajoissa ja innostuneena.