Liian henkilökohtainen opelahja?
Lapsen opettajalla on mökki pienen järven rannalla. Oma mökkimme on ihan lähellä isomman rannoiltaan kauniin vaihtelevan järven rannalla. Järvien välissä on tie ja tien reunasta pääsee helposti veneeseen. Meidän olisi helppo tuoda oma vene siihen. Ajattelin että antaisimme opettajalle "lahjakortin" souturetkelle.
Kommentit (43)
Pakko tyhmänä kysyä miksi ei, onko siis liian henkilökohtainen? Ei veneessä ole tulppaa eikä lukkoakaan. Enkä minä ole menossa samaan veneeseen. Soittamalla asia kyllä pitäisi sopia. Ei meidän tarvitsisi edes nähdä.
Itse todennäköisesti kokisin tuollaisen lahjan ahdistavana ja jopa tunkeilevana. Ei kyllä nappaisi nähdä kesälomalla omalla mökillä omia oppilaita tai olla heidän kanssa tekemisissä.
En ole opettaja mutta häiriköinniltä tuntuisi, jos mun asiakkaat tunkisivat veneineen mökilleni.
Vierailija kirjoitti:
Viideskymmenes aloitus samasta aiheesta tänään, huobo trolli, opettajat saa palkkaa.
No niin en yleensä lahjojen kannalla olekaan, lahja olisi meille ilmainen ja tää on alakoulun viimeinen vuosi.
Miksi ihmeessä joku haluaisi souturetkelle tuiki tuntemattoman kanssa? Vai pelkkä venekö opettajan käyttöön? No silti.
Ei ei sillä on oma mökki järvi tontilla. Anna sen nauttia siitä äläkä häiriköi kesälomallaan.
Prototyyppi kirjoitti:
Itse todennäköisesti kokisin tuollaisen lahjan ahdistavana ja jopa tunkeilevana. Ei kyllä nappaisi nähdä kesälomalla omalla mökillä omia oppilaita tai olla heidän kanssa tekemisissä.
En ole opettaja mutta häiriköinniltä tuntuisi, jos mun asiakkaat tunkisivat veneineen mökilleni.
Tunkisivat veneineen mökillesi? Mitä ihmettä? Ei ollut tarkoitus että ope soutelee omalla järvellä. Kai hänellä omakin on, mutta ei ole ihan helppoa kantaa sitä vaikka matkaa on vain puolisen kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku haluaisi souturetkelle tuiki tuntemattoman kanssa? Vai pelkkä venekö opettajan käyttöön? No silti.
Ei ei sillä on oma mökki järvi tontilla. Anna sen nauttia siitä äläkä häiriköi kesälomallaan.
No ei tosiaankaan tungettaisi samaan veneeseen. Tuskin nähtäisiin edes silloin, kun veneen käyttöön ottaisivat tai palauttaisivat. Ihan saisi oman perheensä kanssa olla meistä välittämättä. Ja kortissa lukisi " jos olet kiinnostunut" tms eli aivan yhtä hyvin voi olla käyttämättä ja unohtaa koko asian, ei loukkaa mua.
Eiköhän ope hanki ihan oman soutuveneen, jos häntä kiinnostaa. Jos heillä ei venettä ole, niin tuskin on liivejäkään - eli sinun pitäisi järjestää heille myös pelastusliivit.
Minusta voisi ihan muuten vaan tarjota mökkinaapurille/opelle mahdollisuutta veneen lainaamiseen, jos asia tulee puheeksi tai tiedätte heidän esim. harkitsevan soutuveneen ostamista. Muulla tavoin "kylmiltään" aika outo lahja.
Opettajalla on varmaan omakin vene? Miksi se tarvitsisi teidän venettä? Jos iso järvi on ihan vieressä niin voivat varmaan omankin veneen sinne halutessaan kuskata.
Miten kukaan edes keksii näin kaukaa haetun idean? En ole ikinä kuullut typerämpää.
Voin kuvitella miten opettajapoloinen on karannut kouluvuoden päätteeksi mökin rauhaan. Nollaa siellä tilannetta hanaviinipakkauksen kanssa, ja on kiitollinen, että kakaroita tarvitsee nähdä vasta syksyllä.
Kunnes... Oppillan perhe paukkaa paikalle ihanan "souturetken" merkeissä :D :D :D :D
Kannatan ehdottomasti tätä lahjaa!
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan edes keksii näin kaukaa haetun idean? En ole ikinä kuullut typerämpää.
Samaa mieltä. Mikä ihmeen idea tämä on, ap kerro että pilailet. En kestä!
Juu en pilaillut. Totta on, että ajattelin antaa tai lapsi antaa kevätjuhlassa opelle kauniin kesäisen kortin, jossa kiitetään lukuvuodesta ja toivotetaan hyvää kesälomaa ja sitten tuo tarjous lopussa. Ja rautalangasta vielä yritän vääntää. Open mökki on lähellä, mutta eri järven rannalla, meidän mökkijärvi on iso ja rannoiltaan kaunis. Aikamoinen homma olisi hänen raahata sieltä omalta mökiltä vene tai järjestää joku traileri.
Ajattelitko myös irrottaa tulpan veneestä, ennen retkeä?