Hyttyskausi kohta kuumimmillaan, mutta mitä tekeekään elämää kunnioittava vegaani?
Salliiko hyttyselle lajityypillisen käyttäytymisen ja tunnustaa tämän oikeuden elää aivan samanarvoisena elävänä olentona, kuin hän itsekin on? Vai päättääkö alempiarvoisen inisijän maallisen vaelluksen äärimmäistä väkivaltaa vahvemman oikeudella käyttämällä, sillä onhan hän itse luomakunnan kruunu ja näin oikeutettu piehtaroimaan mukavuudenhalussaan ilman ikäviä luontokappaleita kiusanaan? Miten on palstavegaanit?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Lihan syönnin pakahduttama palstaprovo huojuu tuulessa pilvilinnoissaan 😉
Omassa päässään on niin ahdasta, että on milloin mitäkin muottia tarjoamassa vegaaneille. Hah, minä nautin vapaudesta :) :)Kesän mittaan kerään pihalta kotiloita peltisankkoon ja tukehdutan ne. Koska tulevat pihaamme tuhojaan tekemään. Samoin hyttyset tapan surutta.
On eri asia, jos viaton eläin kärsii. Naudat, possut ja broilerit saavat olla rauhassa, kun antavat minunkin olla :)
Jos vegaanit ovat noin vieraantuneita luonnosta niin se selittääkin paljon. Eläinten lajityypillinen käyttäytyminen ei siis ole sallittua, jos se aiheuttaa vegaanille epämukavuutta. Jo on itserakasta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jollain nyt pikkusen keittää yli tää vegaanijuttu. Jos on noin paha olla ja lihan syönti ahdistaa niin olisko vaan helpompi lopettaa se, ei menisi kaikki aika aaveellä provoiluun? En ole vegaani, mutta ei mulla ole pakottavaa tarvetta keksiä sen olevan jotenkin huono vaihtoehto...
Ei vegaaniudessa mitään pahaa olekaan. Tekopyhyydessä ja epäjohdonmukaisuuksissa jota suomivegaanit harrastaa sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vegaaneista tiedä, mutta yksi hullu tuttavani ei tapa edes sokeritoukkia vessastaan, koska "kaikki elämä on pyhää". Mietin aina olisko esim. suolinkaisen elämä pyhä, tai jonkun aivoloisen.
Mitenhän on asian laita, jos siellä asunnossa alkaa joskus vilistä hiiriä ja rottia? Vieläkö kestää pinna palamatta siinä vaiheessa?
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta mun isoäiti ruokki hiiriä ja rottia ja jopa kutoi niille pieniä vaatteita :D Ei tosiaan häiriintynyt niistä vaan jopa suri jos joku niistä ei enää tullut tassilta ruokaa hakemaan.
😍
I'm not crying, you're crying...
Jollain nyt pikkusen keittää yli tää vegaanijuttu. Jos on noin paha olla ja lihan syönti ahdistaa niin olisko vaan helpompi lopettaa se, ei menisi kaikki aika aaveellä provoiluun? En ole vegaani, mutta ei mulla ole pakottavaa tarvetta keksiä sen olevan jotenkin huono vaihtoehto...