Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastunut kolmanteen sukupuoleen

Vierailija
29.05.2016 |

Kuten otsikossa mainitaankin, olen mennyt ihastumaan ihmiseen, joka ei koe olevansa mitään sukupuolta?

Tämä hämmentää minua ja epäilenkin, että tuleeko jatkossa tilanteita, joissa en osaa toimia. Olemme tapailleet ja kaikki on mennyt hyvin ja ihanasti, mutta pelkään, että jossain kohtaa mokaan ja sanon jotain, minkä voi ottaa loukkauksena. En edes tiedä kummaksi häntä pitäisi sanoa, poika vai tyttöystäväksi? Emme ole aiheesta vielä kovin paljoa puhunut, koska aihe on hänelle arka.

Saattaa olla epätoivoista kysellä tällaista vauvapalstalla, mutta onko kellään minkäänlaisia kokemuksia tällaisesta suhteesta?

Henkilö on aivan ihana ja olen avoin, ymmärtäväinen ja yritän lukea aiheesta, mutta vähän epäilyttää aloittaa suhde, pääosin varmaan oma tietämättömyys aiheesta. Olisi mukavaa kuulla kokemuksia tai edes suuntaa antavaa, miten tässä voi käydä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas henkilö näyttää olevan kyseessä. Mitään "kolmatta sukupuolta" ei ole olemassakaan. Suosittelen, että yrität saada hänet hankkimaan apua.

On varmaan todella upeaa olla itse niin täydellinen ja vanhurskas ihminen, että pystyy määrittelemään mikä on totta ja tuomitsemaan muita ihmisiä - kiitos kun heitit se ensimmäisen kiven! Sinulla on varmaan kaunis näky edessäsi, kun katsot peiliin?

Eli jos joku ihminen sanoo olevansa koira, niin uskotko häntä? Ei tarvitse olla täydellinen ihminen voidakseen sanoa, että on olemassa kaksi sukupuolta: mies ja nainen.

No voi jumalauta nyt. Kun puhutaan homoseksuaalisuudesta jotkut urpot tuo aina eläimiinsekaantujat keskusteluun mukaan. Nyt kun puhutaan sukupuolivähemmistöistä pitää aloittaa vinkuminen taas jostain koirista? Mikä helvetin obsessio teillä on niin eläimiin kun niitä pitää aina joka keskusteluun tunkea?!!

Ja sukupuolia nyt on muutenkin enemmän kuin mies ja nainen, sivistä itseäsi. 

No jos se esimerkki ärsyttää sinua, niin sanotaan sitten toinen. Uskoisitko, jos joku sanoisi sinulle olevansa vaikkapa kivi? Ja ei mitään muita sukupuolia ole olemassa muualla kuin mielisairaiden henkilöiden päiden sisällä.

Vierailija
22/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas henkilö näyttää olevan kyseessä. Mitään "kolmatta sukupuolta" ei ole olemassakaan. Suosittelen, että yrität saada hänet hankkimaan apua.

On varmaan todella upeaa olla itse niin täydellinen ja vanhurskas ihminen, että pystyy määrittelemään mikä on totta ja tuomitsemaan muita ihmisiä - kiitos kun heitit se ensimmäisen kiven! Sinulla on varmaan kaunis näky edessäsi, kun katsot peiliin?

Eli jos joku ihminen sanoo olevansa koira, niin uskotko häntä? Ei tarvitse olla täydellinen ihminen voidakseen sanoa, että on olemassa kaksi sukupuolta: mies ja nainen.

Jos jätetään henkinen puoli kokonaan käsittelemättä, niin olet siinäkin tapauksessa väärässä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Intersukupuolisuus

Intersukupuolisuus on yksinkertaisesti kehityshäiriö. Ei ole olemassa kolmatta sukupuolta, vaan intersukupuoliset ovat niin sanotusti viallisia kappaleita.

Jos täällä joku on niin sanotusti viallinen kappale, se olet sinä. Kehityshäiriö sinulla on varmaan siellä aivojen puolella? 

Joo, minulla on kehityshäiriö, jonka seurauksena uskon faktoihin ja logiikkaan tunteiden sijaan. Tämä vaikuttaa olevan nykyään erittäin harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sun tartte muiden mielipiteillä ittees vaivata. Mä seurustelen kans naisen kanssa, joka syntyi mieheksi, mutta hormoonien avulla muuntui naiseksi. Penistä hän ei halunnut miksikään leikellä. Elämme ihan tavallista parisuhde elämää ja seksiäkin harrastamme, mutta se onkin sitten yksityisasia mitä tarkalleen tapahtuu.  Toivon myös että mahdollisimman moni viesti 1/6 järkyttyy tästä asiasta. Hykerryttää kun joku vanha kalkkis ja mielikuvitusolentojen palvoja ei pysty pienillä aivoillaan käsittämään tai hyväksymään elämän monimuotoisuutta ja luonnollisuutta.

No miten te yhdytte? Penetroiko hän sinun persettä ja sinä hänen peräsuolta? Imettekö toisenne peniksiä? Onko hänellä iso seisova penis hormoni hoidoista huolimatta?

Vierailija
24/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä mitä sukupuolta toinen on. Pääasia on rakkaus, tunteet ja halu olla yhdessä sekä jakaa elämän hetket.

Vierailija
25/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kolmas sukupuoli? Onko se sellainen jolla ei ole penistä eikä vaginaa? Menee yli minun ymmärryksen vaikka olen alle 30v, ei mistään kolmannesta sukupuolesta ikinä koulussa puhuttu.

Kolmas sukupuoli on ihminen, joka ei koe olevansa suoraan kumpaakaan sukupuolta. Sukupuoli syntyy aivoissa. Yleensä tällaiset ihmiset luovivat hienosti usean roolin välissä ja heille on vain tärkeää, että heitä ei määritellä vuorovaikutuksessa kumpanakaan sukupuolena suoraan. Se ei ole sama kuin korjausprosessiin haluava transsukupuolinen, vaan usein kolmannelle sukupuolelle riittää sukupuolimääritelmien häivyttäminen yhteiskunnallisesta diskurssista. Ajatus on niinkin yksinkertainen kuin: tavallaan he kokee maskuliinisuutta tarpeeksi samaistuakseen miehiin ja toisaalta feminiinisyyttä samaistuakseen naisiin. Yhteiskunnan tasolla kolmas sukupuoli on jo otettu tietyllä tavalla keskusteluun ja huomioon ja ollaan hitaasti menossa kohti jäykkien määritelmien häivyttämistä siltä osin kuin se on mahdollista. Myös yksilötasolla me voitais suvaita paremmin tätäkin kolmatta sukupuolta, eiks vaan?

Ap, onnea suhteeseesi ja puhu rohkeasti kumppanisi kanssa, miten hän haluaa itseään puhuteltavan, en usko, että ollenkaan loukkaantuu.

Vierailija
26/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näyttävät olevan aivan ulalla seksuaalisuuden sosiaalisesta ulottuvuudesta. Mahtavatkohan he tuntea edes itseään kovinkaan hyvin, kun tällaisesta nousee heille noin vahva ällistyminen?

T. Se, joka nuorena ihastui

Vierailija
27/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kolmas sukupuoli? Onko se sellainen jolla ei ole penistä eikä vaginaa? Menee yli minun ymmärryksen vaikka olen alle 30v, ei mistään kolmannesta sukupuolesta ikinä koulussa puhuttu.

Kolmas sukupuoli on ihminen, joka ei koe olevansa suoraan kumpaakaan sukupuolta. Sukupuoli syntyy aivoissa. Yleensä tällaiset ihmiset luovivat hienosti usean roolin välissä ja heille on vain tärkeää, että heitä ei määritellä vuorovaikutuksessa kumpanakaan sukupuolena suoraan. Se ei ole sama kuin korjausprosessiin haluava transsukupuolinen, vaan usein kolmannelle sukupuolelle riittää sukupuolimääritelmien häivyttäminen yhteiskunnallisesta diskurssista. Ajatus on niinkin yksinkertainen kuin: tavallaan he kokee maskuliinisuutta tarpeeksi samaistuakseen miehiin ja toisaalta feminiinisyyttä samaistuakseen naisiin. Yhteiskunnan tasolla kolmas sukupuoli on jo otettu tietyllä tavalla keskusteluun ja huomioon ja ollaan hitaasti menossa kohti jäykkien määritelmien häivyttämistä siltä osin kuin se on mahdollista. Myös yksilötasolla me voitais suvaita paremmin tätäkin kolmatta sukupuolta, eiks vaan?

Ap, onnea suhteeseesi ja puhu rohkeasti kumppanisi kanssa, miten hän haluaa itseään puhuteltavan, en usko, että ollenkaan loukkaantuu.

Tämä on kai sitten sitä kulttuurimarxismia.

Vierailija
28/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä: tässä ketjussa on sekoitettu seksuaalivähemmistöt ja sukupuolivähemmistöt. Meillä on seksuaalivähemmistönä homot ja lesbot mutta vain yksi sukupuolivähemmistö eli transihmiset ja kolmas sukupuoli (liittynevät vähän yhteen). Sukupuolen kokemisella ja seksuaalisuudella ei sinällään ole tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
29/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sun tartte muiden mielipiteillä ittees vaivata. Mä seurustelen kans naisen kanssa, joka syntyi mieheksi, mutta hormoonien avulla muuntui naiseksi. Penistä hän ei halunnut miksikään leikellä. Elämme ihan tavallista parisuhde elämää ja seksiäkin harrastamme, mutta se onkin sitten yksityisasia mitä tarkalleen tapahtuu.  Toivon myös että mahdollisimman moni viesti 1/6 järkyttyy tästä asiasta. Hykerryttää kun joku vanha kalkkis ja mielikuvitusolentojen palvoja ei pysty pienillä aivoillaan käsittämään tai hyväksymään elämän monimuotoisuutta ja luonnollisuutta.

No miten te yhdytte? Penetroiko hän sinun persettä ja sinä hänen peräsuolta? Imettekö toisenne peniksiä? Onko hänellä iso seisova penis hormoni hoidoista huolimatta?

No tää on se asia mikä ei muille kuulu. Siinäpähan mietit ja tukehdut omaan ahdasmielisyyteesi. Kummasti tuntuu silti kiinnostavan. ;)

Vierailija
30/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ihan avoimesti sanoa, että tilanne hämmentää sinua uutuudellaan ja ettet missään tapauksessa halua loukata. Pyydä, että hän kertoisi sinulle, mitä nimityksiä haluaa käytettävän. Jollei hän osaa tai halua sanoa, on turvallisinta käyttää mahdollisimman neutraaleja nimityksiä (tapailukumppani, seurustelukumppani, sukupuolielimet, jalkoväli, suuseksi...) Pyydä, että hän rohkeasti ottaa puheeksi, jos teet tai sanot jotain mikä tuntuu hänestä pahalta. Jos tällainen tilanne sitten tulee, pidä huoli ettet itse pahastu hänen loukkaantumisestaan ja ala selitellä "mutta minä TARKOITAN hyvää!" Tuollaisessa tilanteessa kannattaa vain pyytää anteeksi ja ottaa opiksi jatkossa.

Vierailija
31/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään henkinen puoli kokonaan käsittelemättä, niin olet siinäkin tapauksessa väärässä

Intersukupuolisuus on yksinkertaisesti kehityshäiriö. Ei ole olemassa kolmatta sukupuolta, vaan intersukupuoliset ovat niin sanotusti viallisia kappaleita.

Ohis, mutta tällainen ajattelutapa ("intersukupuoliset ovat viallisia miehiä tai naisia") johtaa vuosittain satojen vauvojen ja pikkulasten julmaan silpomiseen "korjauskirurgian" nimissä. Kyseiset toimenpiteet voivat vaikuttaa todella haitallisesti esimerkiksi seksuaalisuuteen myöhemmin elämässä. Normaalius on diskursiivisesti määritelty ominaisuus, ihmisellä olisi tuntevana oliona mahdollisuus ajatella sen "ohi". Ikävä kyllä tätä mahdollisuutta hyödynnetään harmillisen harvoin. 

Vierailija
32/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä uusi termi itselle, eli kyseinen henkilö ei koe olevansa nainen eikä mies?

Vierailija
33/33 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaisaa kirjoitti:

Nyt on kyllä uusi termi itselle, eli kyseinen henkilö ei koe olevansa nainen eikä mies?

Ap tässä, kyllä juuri näin. Aiemmin kyllä osunut kohdalle ihmisiä, mitkä ovat syntyneet väärään sukupuoleen ja käyneet korjausleikkauksissa, lukenut aiheesta ja ollut vierellä tukena.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun tunnen jonkun, kuka ei koe olevansa kumpaakaan. Uusi aihe minulle, toisaalta opin uutta! :)