Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajilla liian suuri palkka

Vierailija
29.05.2016 |

On paljon raskaita duunariammatteja, joiden palkka on pienempi. Mielestäni sairaanhoitajille riittäisi lähihoitajan palkka, kun melko samanlaista työtä tekevät kummatkin käytännössä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä olet ammatiltasi ja paljonko saat palkkaa? Voitais vertailla.

Vierailija
2/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sanoisin, että kahvipalkalla pitäisi pärjätä, onhan se kutsumusammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisivat maksaa siitä että pääsevät töihin.

Vierailija
4/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin mietin aina joskus. Olen töissä yhden keskussairaalan poliklinikalla ja muutama sh on kyllä väärässä ammatissa. Kaikki muu kiinnostaa, paitsi työnteko. Roikutaan facessa, istutaan kahvilla/syömässä, juoruillaan jossain. Ei millään ehdi vastata potilaspuheluihin, kun on oma puhelu kesken. Pomo on voimaton näitten kanssa.

Vierailija
6/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahhhaaa mikä provo

Vierailija
7/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkin mietin aina joskus. Olen töissä yhden keskussairaalan poliklinikalla ja muutama sh on kyllä väärässä ammatissa. Kaikki muu kiinnostaa, paitsi työnteko. Roikutaan facessa, istutaan kahvilla/syömässä, juoruillaan jossain. Ei millään ehdi vastata potilaspuheluihin, kun on oma puhelu kesken. Pomo on voimaton näitten kanssa.

Oikeasti, onko tuollaisia työpaikkoja? Itse yksityisellä töissä ja saa kyllä todella raataa rahansa eteen.

Vierailija
8/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Mulla jää sh:n palkastani käteen 1800e kuussa, tällä pitäisi elättää kaksi ihmistä. Voin kertoa että ei paljon naurata. Työtehtäväni anestesiahoitajana ovat hyvin kaukana lähärin suorittamasta perushoidosta. Saatan valvoa sinunkin sairaan vauvasi anestesiaa näin esimerkiksi.

Minun tuntemani duunarit tienaavat itseasiassa lähes tuplat palkkaani verrattuna, vaikka vetelevät vain sähköjohtoja pitkin metsiä tai pyörittelevät paperirullia tehtaalla, näin kärjistäen.

Vierailija
9/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat maksaa vuokraa siitä että oleilevat työpaikalla

Vierailija
10/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sairaanhoitajan palkka on? Eräs tuntemani lähihoitaja sanoi tienaavansa 35000 vuodessa.

Vierailija
11/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän se toinen on sitten lähihoitaja ja toinen on sairaanhoitaja? Se on juuri se työtehvien ja vastuiden ero, joka perustuu koulutuksen sisältöön ja pituuteen. Kun ensi kerran tarvitset sh apuja niin mieti siihen lähäri tilalle..  En mitenkään mollaa lähäreitä, tekevät omaa arvokasta työtään, mutta on sh palkkansa ansainnnut. Itse ensin lh ja sitten jatkanut koulua ja nyt sh. Kyllä vastuussa ja tehtävissä on hurja ero jo ihan työpaikankin puolesta monesti. Jossain hoivayksiköissä voi näyttää siltä, että duuni on samaa, mutta ei se ole...

Palkanerohan on peruspalkassa n.300€ joten kyllä sitä kannattaa kadehtia. Opsikelisitko itse vuoden vähintään lisää saadaksesi tuon rahan? Koomista lienee se,e ttä pulla-auton kuskikin tienaa paremmin kuin sh...  Tarkoituksella kun sh palkoista puhutaan vedetään kehiin joku keskivertopalkka, jossa on kokemuslisät ja vuorotyökorvaukset yms. Peruspalkalla tekee aika moni duuniaan ns. päivätöissä.

Vierailija
12/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan peruspalkka julkisella puolella on siinä 2400e tietämillä. Osa tekee vuorotyötä jolla voi saada bruton kolmen tonnin pintaan, mutta vastoin yleistä luuloa on paljon yksiköitä, jotka toimivat vain virka-aikana.

Privaatissa voi tienata enemmänkin, mutta on myös paikkoja joissa tehdään nollasopimuksia. Jos ei ole potilaita, saat 0€.

Vierailija
13/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sanoisin, että kahvipalkalla pitäisi pärjätä, onhan se kutsumusammatti.

Voisihan sitä vaikka pärjätäkin mutta kuka tekisi sitä työkseen. Kutsumusta toki voi vaikka harrastaa.

Vierailija
14/14 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisivat maksaa siitä että pääsevät töihin.

Töitä piisaa kyllä kotonakin. Ihan mukavaahan se on kouluttautua yhteiskunnan varoin hoitamaan omia läheisiään.