Ei käy kateeksi sinkkuja
Kyllä perhe tuo vakautta ja turvaa elämään. Sinkkuna potkujen saaminen tai sairastuminen johtavat henkilökohtaiseen kriisiin. Kriisin sattuessa rahapula vie sinkun kaupungin vuokrataloon levottomalöe alueelle ja sossun luukuttaminen tulee tutuksi. Yksinäisyys myös herkästi johtaa päihde- ja mielenterveysongelmiin. Perheessä taas arki pyörii melko normaalisti, vaikka joku perheenjäsen olisikin välillä poissa pelistä.
Ja ei, ne sinkun "seurustelusuhteet" eivät tuo sitä vakautta ja turvaa - kun elämässä alkaa mennä huonosti, niin seurustelukumppani lähtee herkästi hakemaan onnea muualta. Avioliitto ja perhe sitouttavat aivan eri tavalla. Vaikka edes sen yhteisen asuntolainan ja lasten kautta.
Kommentit (12)
Kuinkas monta sinkkujen monenlaista surkeutta koskevaa kirjoitusta aiot tänään tuottaa? Mistä motivaatio? Onko naapuriston sinkuilla ollut liian kiva viikonloppu ja sinulla verhot heiluneet?
Sinkku voi lähteä mihin tahansa maailmassa etsimään uutta työtä. Ja sairastuessa ei ainakaan tarvitse huolehtia lasten hoitamisesta, saa sairastaa rauhassa.
Ihania nämä yleistykset. Nyt kaikki sinkut leimataan kriisitapauksiksi. Väitän että kuvailemasi ongelmat ovat tuttuja myös perheellisille.
Mä olen sinkku ja mulla on kyllä ihan kivasti asiat. Jos nyt joutuisin kokonaan työttömäksi, ei tarvitsisi muuttaa omistusasunnostani mihinkään. Mulla ei oo enää asuntolainaa, säästöjä tilillä on ihan mukavasti. Ei tää nyt niin kauheeta elämää ole.
Kaikki ei löydä hyvää kumppania, syytön mä siihen oon
Kuinka ne lapset ja asuntolaina sitouttaa miestä? Sen kun vain lähtee. Vaatii vain vähän järjestelyjä mutta kahleista vapaa sinkkuelämä on sen arvoinen.
Helppoahan se sinkkuna on hakea töitä, kun koko maailma on avoin. Perheestä olisi kova stressi, kun ei voi ajatella vain itseään. t. sinkku-DI
Se kumppani on monesti yksi iso ongelma lisää, jota ilman olisi paljon paremmin.
Entä jos sun mies sairastuu tai kuolee? Mitä tahansa voi tapahtua.Suurin turva ihmisellä on aina itsessään.Olen muuten itse naimisissa mutta mulle on aina ollut tärkeetä olla itsenäinen ja hankkia omat rahat.Sitä on myös säästössä pahan päivän varalle.Mua säälittää epäitsenäiset miehissä roikkujat.
Joo, parempi paskassa parisuhteessa mustasukkaisen viinaan menevän kumppanin kanssa, kuin sinkkuna joka on vapaa kuin taivaan lintu.