Ihmiset, jotka eivät pidä itseään miellyttävän näköisinä, näkevät myös muissa ihmisissä ensisijaisesti kaikki "viat"
Oletteko huomanneet tämän?
Minä pidän omasta ulkonäöstäni, eikä tulisi mieleenkään kaivaa suurennuslasilla esiin virheitä muista ja mainita niistä vieläpä keskustelupalstoilla.
Kommentit (7)
En ole huomannut. Ei kai meistä kellään ole täydelliset kasvonpiirteet, jotka miellyttävät aivan jokaista, tai täydellistä vartaloa. Valuvikaisia me kaikki ollaan, enempi vähempi. Mitä väliä?
Ja ihmiset jotka suhtautuvat muihin ihmisiin jatkuvasti katkerasti, arvostellen, negatiivisesti ja väheksyen, kokevat että heitä kohtaan ollaan koko ajan epärehellisiä ja inhottavia. Positiiviset ihmiset sen sijaan kokevat muidenkin olevan mukavia.
Tämän eron muuten huomaa Facessa hyvin. Siellä on pari ihmistä, joille koko ajan tuntuu tapahtuvan jotakin katkeraa. jatkuvasti kaverit osoittautuvat "takinkääntäjiksi" ja "juoruilijoiksi". Kannattaisi katsoa peiliin.
Mielestäni ihmiset, jotka eivät pidä itseään miellyttävän näköisenä, näkevät muut ihmiset itseään kauniimpina.
Joissain tapauksissa varmasti noin, mutta omalla kohdalla täysin päinvastoin. Inhoan itseäni - sekä ulkonäköäni että kaikkea muuta - ja muissa näen kaikkea kaunista ja ihailtavaa. Ainoa asia jossa olen hyvä, on muiden vilpitön kehuminen.
Tässä on varmaankin totuuden siemen. Itselleni tulee mieleen eräs palstailija, joka projisoi omaa laihuuspakkomiellettään jatkuvasti muihin ja haukkuu muita läskidenialisteiksi.
Olen huomannut.