Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeätkö Älvsby-taloasi?

Vierailija
28.05.2016 |

Jos et häpeä, miten selität, että kukaan ei käytä myyntivalttina ilmoituksissa, että talo on Älväri. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvinen vaikutelma tulee kyseisistä taloista.

Vierailija
2/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häpeän. Tunnen joka päivä viereisen kerrostalon ikkunasta taloni ylle lankeavat halveksivat katseet. Välillä suorastaan itkettää. Mutta päivä kerrallaan tässä elellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai häpeän.

Vierailija
4/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohem. Itselläni on jämerän sisu-kivitalo

Vierailija
5/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä unelmien talo vaimikälie ohjelmaa luulin että Älvaritkin on ihan normaalitaloja. Mutta siinä niiden seinät näytti tosiaanpahville, järkytyin! En ostaisi vaikka talokuume on kova. Pitänee rakentaa joku minimökki kun rahaakaan ei liiemmin ole.

Noh, en mä silti älvaria varmaan häpeäisikään kai, sanoisin että kertoo siitä että rakentajalle tärkeintä on ollut maksimoida neliöt ja muu ei niin nuukaa, mutta saahan sitä niinkin valita. Varmaan rakennan vielä itse, ja siitäkin tulee joidenkin mielestä tosi nolo asumus koska kaikki käytetty raha on piilossa perustuksissa jne näkymättömissä ja päältä vaan pieni ja perus.

Vierailija
6/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeäisi. Mutta minä elänkin omaa elämääni vaan, ei minua niin kovin kiinnosta millä tuulella muut käy...

7/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, mitä omassa talossa pitäisi hävetä?

Joku sanoi seiniä. Ei niissä mitään vikaa ole. Tapetithan peittää ne. älvsbytalojen tapetit on sieltä perustapetteja arvokkaammasta valikoimasta, eikä seinä ota kolhuja niinkuin kipsi.

Seinät asuinhuoneissa on akustisesti ihanteellista materiaalia, vahvaa lastulevyä, joka ei heijasta kovinkaan paljoa ääniä. Monessa muussa rakentamisessa sitä ei käytetä, koska se kastuisi raksalla. Älväri tehdään sisätiloissa.

Muutenkin tekniset ratkaisut on aikalailla samat talosta taloon. Ei rakennusmääräykset paljoa anna.

Vierailija
8/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häpeäisin jos sellaisen olisin ostanut. Ihan hävettää kaverinkin puolesta kun hehkuttaa miten fantastinen talo, ja pohjaratkaisu on niin kökkö. Ihan kuin olisi 6 laivakonttia nakattu vierekkäin.

Vierailija
9/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi hävetä?

Vierailija
10/20 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ikkunat ja muovimatto kylppärissä. Etsitään taloa ja ilmoituksia katsoessa ekasta kuvasta tunnistaa Älvärin eikä hyvässä mielessä.

Onko se paljon edullisempi kuin "perustalo"?

Vierailija
11/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi hävetä?

Halpuus paistaa räikeästi läpi. Voihan niitä tosin stailata, mutta minusta olisi järkevämpää ottaa heti alusta joku tyylikkäämpi talopaketti.

Ap

Vierailija
12/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua tosi paljon! Asumme maalla eikä tämä talo mitenkään häviä naapuritaloille :) Emme ole rikkaita, olemme keskituloisia. Miksi meidän pitäisi hävetä sitä jotta elämme suurinpiirtein elämäntasomme mukaan. Lainaa on100 000- 250 000e vähemmän kuin keskiverto suomalaisella. Rukoilen monesti jotta saisimme asua täällä jatkossakin. Tämä on kotini isolla K-lla :) Rakastan tätä taloa ja paikkaa, eräänä päivänä olen toivottavasti taivaskodissa enkä maanpäällisiä muistele / kadu. Meillä jää rahaa muuhunkin elämäseen ja lisäksi olen oikein tyytyväinen kauniiseen kotiimme :)

Vierailija
13/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä-11339 kirjoitti:

Ap:lle, mitä omassa talossa pitäisi hävetä?

Joku sanoi seiniä. Ei niissä mitään vikaa ole. Tapetithan peittää ne. älvsbytalojen tapetit on sieltä perustapetteja arvokkaammasta valikoimasta, eikä seinä ota kolhuja niinkuin kipsi.

Seinät asuinhuoneissa on akustisesti ihanteellista materiaalia, vahvaa lastulevyä, joka ei heijasta kovinkaan paljoa ääniä. Monessa muussa rakentamisessa sitä ei käytetä, koska se kastuisi raksalla. Älväri tehdään sisätiloissa.

Muutenkin tekniset ratkaisut on aikalailla samat talosta taloon. Ei rakennusmääräykset paljoa anna.

Ei kipsikään kastuasaa, mutta sisäseinien tekovaiheessa toisaalta rakennuksella enää mikään kastukaan, sillä tuolloin on katto ollut jo jonkun aikaa päällä. Lastulevyn ongelma on, että ensimmäiset kymmenkunta vuotta siitä irtoaa huneilmaan niitä liimoja, jotka levyn lastuja pitää kasassa.

Sinänsä mun mielestä on ihan turha hävetä älvaria, talo se on siinä kuin muutkin. Varsinkin jo se tehdään loppuun asti, eli pinnoitetaan sokkelit ja ritilöidään rappujen alareunat yms viimeistelyjutut, mitkä ei pakettiin kuulu.

Vierailija
14/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään asua tosi paljon! Asumme maalla eikä tämä talo mitenkään häviä naapuritaloille :) Emme ole rikkaita, olemme keskituloisia. Miksi meidän pitäisi hävetä sitä jotta elämme suurinpiirtein elämäntasomme mukaan. Lainaa on100 000- 250 000e vähemmän kuin keskiverto suomalaisella. Rukoilen monesti jotta saisimme asua täällä jatkossakin. Tämä on kotini isolla K-lla :) Rakastan tätä taloa ja paikkaa, eräänä päivänä olen toivottavasti taivaskodissa enkä maanpäällisiä muistele / kadu. Meillä jää rahaa muuhunkin elämäseen ja lisäksi olen oikein tyytyväinen kauniiseen kotiimme :)

Asutteko siis velattomassa kodissa?

Vierailija
15/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muutti tollaiseen ja hän oli ihan tohkeissaan. Itseäni lähinnä..noh ei kehtaa sanoa.

Vierailija
16/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini muutti tollaiseen ja hän oli ihan tohkeissaan. Itseäni lähinnä..noh ei kehtaa sanoa.

LOL

Vierailija
17/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä älvärissä ei ole mitään hävettävää, kukin panostaa elämässään mihin haluaa. Tuttavan älvärissä en tykännyt siitä että sisätils tuntui jotenkin matalalta, vaikka ja huonekorkeuteen on jotkut määräykset. Ehkä vaikutelma syntyi jostain muusta. Toinen oli pienen oloiset ikkunat ja se että huoneissa valo tuli aina vain yhdestä suunnasta. Mulle on tärkein kriteeri asumuksessa se että huoneisiin tule valo kahdesta eri ilmansuunnasta olevasta ikkunasta. Tutkailkaa joskus asiaa. Ihmisen luolamiesaivoa ahdistaa se että on vain yksi pakoreitti.

Vierailija
18/20 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko olla maalta. Kukaan kaupungissa asuva ei pohdi tällaisia.

Vierailija
19/20 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kertoisi kenellekään, että taloni olisi Älväri, jos sellaisessa asuisin. Onneksi en. ;-)

Vierailija
20/20 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kertoisi kenellekään, että taloni olisi Älväri, jos sellaisessa asuisin. Onneksi en. ;-)

Ei sitä taritse kertoa! Älvärin tunnistaa kyllä heti, jos on vähänkin talopaketteihin tutustunut.