Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palasin Suomeen pitkän ulkomaanmatkan jälkeen ja MASENNUIN heti...

Vierailija
28.05.2016 |

Olin kolme kuukautta poissa Suomesta ja tulin takaisin kotiin viime viikonloppuna. En muistanutkaan, että Suomi on näin ankea paikka: ei ihmisiä missään, naapurit ei tervehdi rappukäytävässä, bussissa kaikki tuijottavat ulos ilmeettöminä. Sää on sentään näin kesällä siedettävä ja valoa riittää pitkälle iltaan, mutta tämä sosiaalinen ahdistavuus on omaa luokkaansa. Tekisi mieli muuttaa pysyvästi pois..

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kolme kuukautta poissa Suomesta ja tulin takaisin kotiin viime viikonloppuna. En muistanutkaan, että Suomi on näin ankea paikka...

Tämä valo ja lämpö ja lempeä suhtautuminen kanssaihmisiin. Mamuja täällä ei myös ole. Jos tosin ei sosiaaliturvaakaan (asialla lienee jotain tekemistä em. kanssa?)

Ja ei, en kerro, missä asun!

Mitä parempi sosiaali turva - sen enemmän Mamuja, tämä on maailmalla kaikkien tiedossa. 

Suomi on tässäkin suhteessa sinisilmäinen takapajula joka edelleen kuvittelee että kaikki tänne tulevat pakolaiset ovat oman maansa älymystön oppositio edustajia. 

Välillä käy ihan sääliksi Suomea...

Vierailija
62/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kolme kuukautta poissa Suomesta ja tulin takaisin kotiin viime viikonloppuna. En muistanutkaan, että Suomi on näin ankea paikka: ei ihmisiä missään, naapurit ei tervehdi rappukäytävässä, bussissa kaikki tuijottavat ulos ilmeettöminä. Sää on sentään näin kesällä siedettävä ja valoa riittää pitkälle iltaan, mutta tämä sosiaalinen ahdistavuus on omaa luokkaansa. Tekisi mieli muuttaa pysyvästi pois..

Komppaan täysillä!! Kohta 10 vuotta eteläisessä Euroopassa asuneena tiedän kyllä tunteen - vaikken olekaan näiden vuosien varrella käynyt kuin kai kolme kertaa Suomessa, viikon kerrallaan. Se synkeys ja toisaalta ilkeämielisyys, jonkalaista en ole täällä kokenut...täällä ihmistä pidetään hyvin outona ja myös typeränä, jollei tervehdi. Aina on muistettava myös kysyä, mitä kuuluu - vaikkei sitten muuta tulisikaan vastaukseksi kuin kohteliaisuusfraasi "kiitos hyvää". 

Tämä valo ja lämpö ja lempeä suhtautuminen kanssaihmisiin. Mamuja täällä ei myös ole. Jos tosin ei sosiaaliturvaakaan (asialla lienee jotain tekemistä em. kanssa?)

Ja ei, en kerro, missä asun!

Ei ole mamuja? Mikä itse olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotikaupungissani naapurit tervehtivät toisiaan. Asun kerrostalossa pk-seudun ulkopuolella. Tervehdin aina naapureitani, mutta en ole kovin innokas juttelemaan kaikkialla tuntemattomille. Riippuu tilanteesta ja paikasta.

Vierailija
64/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempi sosiaali turva - sen enemmän Mamuja, tämä on maailmalla kaikkien tiedossa.

Miksi sitten Suomessa on varsin vähän mamuja, vaikka täällä on melko hyvä sosiaaliturva?

Vierailija
65/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huvittaa nämä "maailmanmatkaajat" jotka ovat niin sitä mieltä että Suomi on surkea. Olen asunut Saksassa, Ranskassa, Espanjassa ka lyhyen hetken Portugalissa eikä siellä kukaan puhu kaupassa tai bussissa/metrossa vieraille. Naapureita moikataan mutta niin kyllä moikataan useassa paikassa Suomessakin. Lisäksi perspektiivi on yleensä peräisin turistimaista kuten Thaimaasta tajuamatta että ne ihmiset ovat ystävällisiä niin kauan kun luulevat hyötyvän sinusta.

Vierailija
66/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap oli ekaa kertaa ulkomailla onneksi olkoon. Itse reissaan paljon ja Suomeen on aina kiva palata oli kuinka pitkä reissu tahansa, pisin 5 vuotta.

Vierailija
67/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin monet kerrat ihmetellyt miksi täällä on ihmisten vaikea olla ystävällisiä, kiitos, anteeksi on samaa kuin vedettäis käsi pois. Jotain pihiyteen verrattava vamma se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi