Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palasin Suomeen pitkän ulkomaanmatkan jälkeen ja MASENNUIN heti...

Vierailija
28.05.2016 |

Olin kolme kuukautta poissa Suomesta ja tulin takaisin kotiin viime viikonloppuna. En muistanutkaan, että Suomi on näin ankea paikka: ei ihmisiä missään, naapurit ei tervehdi rappukäytävässä, bussissa kaikki tuijottavat ulos ilmeettöminä. Sää on sentään näin kesällä siedettävä ja valoa riittää pitkälle iltaan, mutta tämä sosiaalinen ahdistavuus on omaa luokkaansa. Tekisi mieli muuttaa pysyvästi pois..

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhista miehet tekee eniten. Opettakaa pojat näyttämään tunteet, rakastakaa, halikaa, olkaa läsnä kun ovat pieniä. 

Vierailija
22/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ap olit?

Mulla on aivan sama juttu. Ennen vietinkin pitkiä aikoja pois Suomesta, mutta nykyään se ei enää onnistu. Harmittaa vietävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomi olisi itsessään masentava, se tarkoittaisi, että kaikki suomalaiset olisivat masentuneita. Ongelma on pääsi sisällä.

Yllättävän moni onkin, tai muuten vaan mt-ongelmainen, tai alkoholisoituva viikonloppujuoppo. Täällähän on pakko nollata kerran viikossa että jaksaa. 

Et kyllä se vika on ihan tässä maassa ja juurikin sinuntapaisissa vatipäissä. 

Vierailija
24/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maahanmuuttajat ahdistaa niin ottakaa huomioon että ulkomailla te olette niitä mamuja. Useimmissa muissa maissa Suomi on yhtä kuin joku pieni outo maa Itä- Euroopassa. Suhtautuminen sen mukaista.

Vierailija
25/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oikein odotan, että pääsen "kotiin". Asun Espanjassa suurkaupungissa, mutta olen tulossa Suomeen juhannukseksi. En malta odottaa (ehkäpä kylmää) suvea, mökkiä ja grillailua. Kaunista luontoa ja rauhaa. Ja äitiä tietty :)

Vierailija
26/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, vaikken ulkomailla käykkään. Välillä tekis mieli kiljua keskellä kirkonkylää

Aika karua, jos kiljua tekee mieli.

Vierailija
27/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Suomessa sitä, ettei ole pakko höpöttää joutavia tuntemattomien kanssa. Kaikkia kyllä tervehdin takaisin, etten ole täysi möllikkä.

Vierailija
28/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että olis hirvittävää asua maassa, missä pitäis pelätä aina, että joku tuntematon alkaa jutella jotain turhia. 

Vierailija
29/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itse haluamasi muutos. Itse puhun Suomessakin joka toiselle vastaantulijalle ja kehun ja tsemppaan ihan niin kuin minulle on tehty useammassakin ulkomaassa. Ei suomalaiset siitä loukkaannu, päinvastoin, ja takaisinkin siitä saa ainakin hyvän mielen.

Vierailija
30/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään päin maailmaa bussissa keskustella tuntemattomien kanssa. USAssa ihminen ei mielellään saa edes katsoa tuntematonta ihmistä silmiin julkisissa.

Vierailija
31/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama.en pystynyt enää espanjan aurinkorannikolla käynnin jälkeen kuvitella tulevaisuutta täällä.poikaystävää ei löydy kun miehet ei lähesty

"Very special price only for you my friend! You are beautiful! Do you have a boyfriend?"

Mitäpä enempää ihminen voisikaan toivoa?

Vierailija
32/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moikannut tällä viikolla rappukäytävässä jokaista vastaantullutta naapuria. Noin 5-6 ihmisestä vain YKSI vastasi tervehdykseen. Että terveisiä vaan iloisesta Suomesta!

-ap

Vierailija
33/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu yllättävän paljon kaupungista. Tampereella bussikuskit tervehtii, ihmiset saattaa jutella selvinpäin ja itselläni on siellä jotenkin rento olo. Jossain muualla ollaan töykeämpiä.

Mulla on joskus ulkomailta Suomeen päästessäni sellainen tunne, että on saakelin ihanaa olla kotona. Toisaalta on ihanaa myös mennä sinne ulkomaille, eli taidan kaikkein eniten kaivata vaihtelua. Suomen talvesta en kyllä välitä yhtään.

Vierailija
34/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten ongelmia ovat juuri luettelemasi

yksinäisyys, kylmyys jne

tiesitteko että VAIN suomessa kaikista

maailman sivistysmaista nukutetaan lapsi

YKSIN, kun muut ovat mukana ensimmäiset

elinvuodet, Vanhemmille on jopa opettu että

lapsella tulee vahvemmat keuhkot kun

se jätetään huutamaan yksin!

Suomessa vuonna 2016/kesä!!

nykytilanne tuskin jeesaa, ihan paskana on kaikki muutenkin!!

Vierailija
35/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama.en pystynyt enää espanjan aurinkorannikolla käynnin jälkeen kuvitella tulevaisuutta täällä.poikaystävää ei löydy kun miehet ei lähesty

"Very special price only for you my friend! You are beautiful! Do you have a boyfriend?"

Mitäpä enempää ihminen voisikaan toivoa?

No nii-in, arki se on joka maassa kun taas loma on ihan oma lukunsa.

Koin Suomen oikeastaan todella ystävälliseksi sen jälkeen, kun olin viimeksi käynyt Tanskassa. En muistanut kuinka sisäänpäinkääntyneeltä porukka siellä vaikuttaa.

Vierailija
36/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne Espanjan aurinkorannikolle moni muuttaa, kun eläkkeelle pääsee. Meilläkin se mietinnässä.

Vierailija
37/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että olis hirvittävää asua maassa, missä pitäis pelätä aina, että joku tuntematon alkaa jutella jotain turhia. 

Siis yllättävän usein mulle käy tuota ihan Suomessa ja suomalaisten toimesta. Yleensä se asia liittyy toki johonkin, kuten siihen että bussi on myöhässä, mutta juttelua kuitenkin. 

Vierailija
38/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin Suomen oikeastaan todella ystävälliseksi sen jälkeen, kun olin viimeksi käynyt Tanskassa. En muistanut kuinka sisäänpäinkääntyneeltä porukka siellä vaikuttaa.

Sveitsistä palatessa tunsin täsmälleen samoin.

Vierailija
39/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataan AP: viestiä vähän:

Kyllä naiset tervehtii naisnaapureita, mutta miesnaapureita naiset eivät tervehdi.  Eivät ainakaan elleivät miehet tervehdi ensin....

T. Mies

Vierailija
40/67 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina ihana tulla lomalle Suomeen, ja vuodenajalla ei väliä. Suomessa on hiljaista, elämässä on rauhallinen rytmi ja selkeät vuodenaikojen vaihtelut tuovat kiinnostavuutta. Ihmiset ovat myös rauhallisia ja pääsääntöisesti ystävällisiä ja hyväntahtoisia. Meillä suomalaisilla on jokin mystinen yhteys, sillä usein ymmärrämme toisiamme ilman puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi