Tapahtu äsken kaupassa.. Törkeyden huippu vai vahinko vaan :D
Kävin ostamassa muutaman perus tarvikkeen lapseni kanssa, joka on rattaissa. Kassoilla oli hirveet jonot ja ryysis, kun ihmiset ei ostoksineen mahtuneet siihen kunnolla asioimaan ja pakkailemaan. Myyjä päästi hihnalla osan ostoksistani toisen ostosten sekaan, huomasi kyllä heti ja pysäytti hihnan. Pari tavaraa ilmeisesti siitä ehti mennä. Koitin katella sieltä maksupäätteeltä, että pakkaavalla vanhalla rouvalla menee vain omat ostoksensa kassiin. Nainen selvästi vaivaantui, enkä kehdannut enää toljottaa. En viittinyt rattailla rynniä siitä läpi, kun mulla oli ehkä 6 tavaraa vaan, joten ne nakkaa kassiin puolessa minuutissa. Kun pääsin pakkaamaan, katoin nopeasti, että kaikki on tässä, hyvä. Kotona huomasin, että porkkanat puuttuu :D tässä nyt mietinkin, että meniköhän ne tahalteen vai vahingossa sen naisen pussiin vai unohdinko peräti itse ne sinne hihnalle hmm.. Eipä tämä maailmaa kaada, mutta lähinnä mua vaan huvittaa ajatus, että joku oikeesti pakkaisi muiden ostoksiaan mukaan, vaikka ei tässä maailmassa enää ihmetytä mikään! :D
Tiedätkö tapausta, jossa joku olisi tahalteen varastanut toisen ostoksia hihnalta?
Kommentit (24)
No en ihmettelis, vaikka pakkaiski muitten ostoksia! Mulla kävi kerran tosin vähän toisin päin. Tästä on monia vuosia, kun olin melko nuorena, ehkä 13-14v ostamassa jotain perus juttuja kotiin äidin listan kanssa. Pakkasin tavaroita, kun siihen mun puolelle alko tulla jonkun vanhemman herran tavaroita. Olin itse juuri valmis ja huomasin, että osa tavaroista on jo toisen. Se pappa kuitenkin sieltä maksutiskiltä huuteli, että katohan likka, että otat omat kamas vaan! No enhän mä osannu teininä mitenkään puolustautua, näytin vaan hapanta naamaa ja läksin kassi heiluen menemään :D nyt ehkä sanoisin, että eipä mun tarvi kuule muiden jauhelihoja varastella XD
Vaikea uskoa, että joku porkkanapussia kähveltäisi. Yritti varmaan päästä itsekin nopeasti pois alta ja lappoi vauhdilla ostoksia kassiin.
Varmasti vahinkoja sattuu, mutta en ihmettelis, vaikka ois mummo ottanut porkkanat omaan soppaan
Mulle kävi kerran noin ja mun takana olevan asiakkaan tomaatit päätyivät mun ostoskassiin, kun kiireessä pakkasin omia perheen viikon ruokaostoksia. Nolotti kyllä kotona, kun tuon huomasin mutta en lähtenyt kolmea tomaattia palauttamaan.
Ihmisiä ne myyjätkin on, mutta meillä lähi sittarissa on aina hemmetisti jonoa ja liian vähän kassoja ja turhan usein menee ostoksen tollein sekasin. Sen verran luulis voivan kattoa, ettei päästä niitä menemään, ennen kuin siellä on vapaa loossi. Ja olen itse myös ollut siwan kassalla aikoinaan, joten kaikki kunnioitus kassan tädeille ja sedille!
Törkeää, jos mummo otti tahalteen! Alhaista. Mutta tollasessa tilanteessa vahinkokin ihan mahdollinen
Varmaan sitä ahdisti niin paljon se sun kyttäys että paniikissa ei huomannut sitä sun mittaamattoman arvokasta porkkanapussia ja yritti vaan päästä nopeasti pois.
Mitä ihmeen murretta tuo tollein ja tahalteen on? Hirveän kuuloista.
Tuota ostosten sekoittumista voisi vähentää silläkin ettei jäätäisi sinne hihnan päähän kuppaamaan. Ja jos on paljon kamaa niin niitä voi aloittaa pakkaamaan jo ennen maksamista. Jokin aika sitten olin kaupassa, oli suht pitkät jonot ja myyjällä kiireistä, niin edelläni oleva asiakas alkoi pokkana tekstailemaan siellä kassahihnan päässä, ostokset seisoivat siellä loosissa sitten kaikessa rauhassa… Joillain ihmisllä ei ole yhtään tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa puhutaan noin
Mulla kävi kerran toisinpäin. Olin pakkaamassa ostoksia, niin mun takana tuleva nainen alkoi syyttämään mua kahvipakettinsa varastamisesta. Ei edes vihjaillu, vaan syytti ihan suoraan ja yritti vielä alkaa tonkimaan mun ostoskassia. Kävi ilmi, että se kahvipaketti oli vielä tuloillaan siellä hihnalla muiden ostosten kanssa. Turha varmaan mainita, ettei nainen edes pahoitellut millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa puhutaan noin
Tampereella minä ainakin joskus sanon noin
Mä en tajua miksi sen kassan edes pitää päästää ne ostokset sinne hihnalle sekoittumaan edellisten kanssa. Jos siellä on ruuhkaa, eikä yksikään "kaukalo" ole vapaa niin sitten homma seis siksi aikaa. Tai jos sillä seuraavalla on vaan pari tuotetta niin miksei niitä voi nostaa siihen tiskille?
Muutenkin ihmetyttää se ihmisten hidas pakkaaminen, tavaraa on kuin nälänhädän varalle ja sitten siinä aletaan vielä valkkailemaan mikä pakataan mihinkin. Eikö niitä ostoksiaan voi lappaa jo siihen hihnalle kärrystä siihen järjestykseen että ne ekana pohjalle pakattavat maidot sun muut on siellä toisessa päässäkin ekana?
Kyllä mä ajattelisin et "törkeyden huippu" onnihan jotain muuta kun 50cent arvoinen kadonnut pussi porkkanoita.
Helsingistä olen :D puhun noin ja kirjoitan monesti osan puhekielellä, jos tekstaan tai jotain muuta epävirallista, koska nopeampaa.
Ap
Jos se mummo oli tollane hihnan päässä kuppaaja, niin varmasti otti ne porkkanatki:D
Joskus kassalla, missä oli pakkauspäässä kaksi "kaistaa", myyjä alkoi laskea ostoksiani toisen asiakkaan ostosten sekaan. Käänsin jakajaa, että ostokseni menisi eri puolelle, mutta myyjä käänsi sen takaisin. Käänsin sen jakajan pari kertaa, ja molemmilla kerroilla myyjä toisti temppunsa. Kumpikaan meistä ei edes sanonut asiasta mitään, vaikka näin jälkikäteen ajatellen olisi varmaan siltä myyjältä pitänyt kysyä mitä ihmettä se yrittää (olin nuorempi enkä kehdannut avata suutani, nykyään kehtaisin). Miksi sille oli tärkeää sotkea minun ostokseni jonkun vieraan ihmisen tavaroihin?
Tahalteen?