Silmän karsastus ja laserleikkaus
Onko kenellekään tehty laserleikkausta, jos on ollut karsastusta?
Mulla on näkö -3 ja vasen silmä karsastaa tosi paljon. En kehtaa katsoa enää ketään silmiin, koska jos "tarkennan" katsetta johonkin, esim toisen henkilön kasvoihin, tunnen kun silmä menee kieroon, ja se näyttää todella vammaiselta. Tää vaikuttaa mun koko elämään :/ Vihaan käyttää laseja ja piilolinssejä, koska niiden kanssa karsastaa enemmän kuin ilman, mutta ilman en näe kunnolla.
Pitääkö mun eka mennä karsastusleikkaukseen ja vasta sen jälkeen näönkorjausleikkaukseen.
Kommentit (13)
Minkä ikäinen olet? Karsastusleikkaukset tehdään yleensä käsittääkseni aika nuorena.
oon 23, ja karsastus on pahentunut iän kanssa. Varsinkin viimeisten 1,5vuoden aikana :/
Vierailija kirjoitti:
oon 23, ja karsastus on pahentunut iän kanssa. Varsinkin viimeisten 1,5vuoden aikana :/
Onko sulta leikattu ennen? Itselläni leikattiin nuorena ja vielä 25-v, mutta se ei enää auttanut. Elän sitten näiden kierojen silmieni kanssa. Muista leikkauksista minulla ei ole kokemusta.
Ei oo leikattu ennen, ei oo ikinä ollut niin paha karsastus kuin nykyään :( itken tätä asiaa nyttenkin, en kehtaa katsoa ketään silmiin ja vihaan olla valokuvattavana
Käy kysymässä mielipidettä karsastusleikkauksesta? On vähän isompi leikkaus kuin laserleikkaus, siinä ymmärtääkseni napsitaan silmänliikuttajalihaksia yms. Tulokset usein hyviä, youtubesta löytyy leikkauskertomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo leikattu ennen, ei oo ikinä ollut niin paha karsastus kuin nykyään :( itken tätä asiaa nyttenkin, en kehtaa katsoa ketään silmiin ja vihaan olla valokuvattavana
Sama juttu, tiedän tasan tarkkaan tunteen. :( :(
Nyt ensialkuun silmälääkärin EI optikon vaan ihan lääkärin vastaanotolle, sieltä saat lähetteen silmäpolille ja pääset tutkimuksiin, leikkausjonot on tietysti pitkät mutta jos on varaa niin leikkauta yksityisellä.
Missä asut? Jos pk-seudulla, niin Aurora Heickell on erinomainen karsastukseen erikoistunut silmälääkäri. Leikkaavista Laura Lindberg. Molemmilla vastaanotto Helsingin yksityisessä silmäsairaalassa. Ensin Auroran puheille ja hän lähettää sitten tarvittaessa Lauralle konsultaatioon.
Karsastustahan ei siin korjata laseriila, koska vika ei ole silmässä, vaan silmää kiinni pitävissä lihaksissa (joko liian kireät tai löysät).
Asun Tampereella.
Karsastuksen lisäksi mulla on on -3 näkö, ja sen haluaisin korjata laserilla, koska vihaan laseja ja piilolinssejä.
Vierailija kirjoitti:
Asun Tampereella.
Karsastuksen lisäksi mulla on on -3 näkö, ja sen haluaisin korjata laserilla, koska vihaan laseja ja piilolinssejä.
Mutta ei Helsinkiin ole niin pitkä matka, ettenkö voisi auroran vastaanotolle mennä :) niin paljon asia häiritsee mua
Ehdottomasti suosittelisin menemään silmälääkärin juttusille, etenkin jos karsastus pahentunut selvästi hiljattain. Pitäisihän selvitellä mikis näin on käynyt. Uskoisin, että tällä hetkellä karsastusleikkaus olisi ensisijainen operaatio laserleikkaukseen verrattuna. Ongelma kuitenkin vaikuttaa jokapäiväistä elämääsi ja ihmissuhteita. Itselläni leikattiin TAYS:ssa karsastava silmä kun olin n. 13v, ja olen todella tyytyväinen.
up