Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinkki mekko häissä?

Vierailija
28.05.2016 |

Suuttuisitko jos vieraalla olisi kirkkaanpinkki mekko häissäsi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmmiksi suuttuisin? Mua hämmentää koko kysymys.

Vierailija
2/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmmmiksi suuttuisin? Mua hämmentää koko kysymys.

Punaista ei saa käyttää koska se vie huomiota morsiamelta, mutta kirkkaanpinkki on minusta ihan yhtä huomiotaherättävää.

Kyselin tältä palstalta aiemmin voisinko käyttää punaista häissä kun ainoa juhlamekkoni on punainen, silloin vastattiin että on todella junttia ja että mammat kyllä katsoisivat pitkään ettei joku tuon vertaa tunne etikettiä. 

Saisin siskolta lainaan hänen pinkin juhlamekkonsa (laittaa itse muuta päälle) mutta mietin onko se sitten yhtä loukkaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen mekko olisi loukkaava siksi, koska tarkoittaa että on maannut sulhasen kanssa. Ei siksi, että veisi huomiota morsiamelta.

Vierailija
4/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pinkki on loukkaavaa koska se tarkoittaa että pitää sulhasta homona.

Vierailija
5/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen mekko olisi loukkaava siksi, koska tarkoittaa että on maannut sulhasen kanssa. Ei siksi, että veisi huomiota morsiamelta.

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/tyyli/nain_pukeudut_oi…

http://www.hs.fi/elama/a1406262088313

Kuka muka oikeasti ajattelee että pikkuserkku on kuksinut sulhasta jos pistää punaisen mekon? Tai vaihtoehtoisesti, kuka pistää punaisen mekon aikeenaan ilmaista että on niin tehnyt?

Nämä tyylikonsultit kyllä vetoavat ihan siihen huomion viemiseen. 

Vierailija
6/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että on punainen mekko. Se, joka on tämän punaisen meko höpömerkityksen keksinyt, naureskelee varmasti partaansa, kun mammat toistelee tätä "totuutena".

Vierailija
7/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama itselle on ainakin häissä jonkun vieraan mekon väri kunhan ei tarkoituksella laita saman väristä kuin morsian. Vahinkoja ei voi aina välttää, koska nykyään usein poiketaan valkoisesta mekosta (näin tein itsekin).

Vierailija
8/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että punainen väri muka vie huomioon, perustuu siihen ikivanhaan ajatukseen punaisesta jonkinlaisena hieman paheellisena värinä - joka taas perustuu siihen, että punainen on ollut aikoinaan todella kallis väri.

Vierailija
9/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhistus! Veljeni häissä sekä äidilläni, morsiamen äidillä että minulla oli punaiset mekot. Äidistä ja veljen anopista en mene takuuseen, mutta itse olen suhteellisen varma etten ole tullut maanneeksi veljeni kanssa.

Vierailija
10/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, etta vaan valkoista ei saa kayttaa. Pinkki on ok. 

Vierailija
11/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pahastuin kun serkkuni oli pukeutunut näyttävästi pinkkiin ja mustaan. Vain höyhenpuuhka puuttui siitä ilmestyksestä. Ihan selvää oli että yritti tehdä itsestään numeron.

En kuitenkaan suuttunut pahasti, enkä edes sanonut asiasta mitään.

Vierailija
12/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi elämä. Juuttisäkkiinkö vieraiden pitää pukeutua? Vai beigeen, harmaaseen ja mustaan?

Vierailija
13/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Valkoinen on ainoa väri, jota ei suositella.

Tietämättömyys lisää tuskaa, ja sitä riittää.

Vierailija
14/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Pitäisi leikata kai punainen tukkanikin pois. Onneksi ei ole tulossa häitä ihan juuri

Vierailija
15/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pahastuin kun serkkuni oli pukeutunut näyttävästi pinkkiin ja mustaan. Vain höyhenpuuhka puuttui siitä ilmestyksestä. Ihan selvää oli että yritti tehdä itsestään numeron.

En kuitenkaan suuttunut pahasti, enkä edes sanonut asiasta mitään.

Minusta kyllä kuulostaa siltä, että a) olet aika epävarma ihminen, b) sinulla on jotain ihan muuta serkkuasi vastaan kuin tuo yksittäinen pukeutumisvalinta, ja c) jupiset katkerana tästä samasta pukeutumisvalinnasta vielä vuosikymmenien päästä kiikkutuolissa, tietenkin korostaen sitä, "en suuttunut enkä edes sanonut mitään"!

Pahoittelen, jos ja kun loukkasin nyt tunteistasi, mutta tuollainen mielensäpahoittaminen kuvitellusta asiasta on kyllä aika lapsellista :D

Vierailija
16/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki värit ob jollakin tapaa kelvottomia. Kannattaa mennä alasti.

Vierailija
17/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua? Onko tämä ihan jotakin yleissivistystä? Anopilla oli häissämme punainen mekko...

Vierailija
18/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla oli yksissä häissä mekko, jossa oli vahvan turkoosilla pohjalla paljon kirjavia kuvioita. Toisissa häissä ole valkopohjainen mekko suurilla punaisilla ruusuilla, alla oli vielä tyllihame. Ei todellakaan ollut tarkoitus viedä huomiota keltään, mutta olenkohan nyt tietämättäni morsianten mustalla listalla ja ikuisen nurinan kohteena??