Lue keskustelun säännöt.
Inkontinessihoidot
24.02.2006 |
Onko kukaan koskaan ottanut virtsanpidätyshoitoja fysioterapiassa? Kannattiko? Auttoiko vaivoihin? Mulla synnytyksen jälkeen virtsa edelleen karkailee varsinkin yskiessä, todella inhottava vaiva? Kertokaa kokemuksia keinoja, miten olette saaneet paikat kuntoon? Lantionpohjalihaskuntoutusta olen jo kokeillut, mutta ei tunnu tehoavan?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuo yskiessä lirahtelu on varsin yleistä meidän synnyttäneiden keskuudessa ja kannattaa ehdottomasti nähdä vaivaa ja laittaa ne lihakset kuntoon, sillä vanhuutta kohden mennessä lantionpohja ei ainakaan tiukkene. Ja tuollainen ongelma vaivaa itseäkin, varsinkin jos harrastaa lenkkeilyä tai jumppaa. Mies varmasti ilahtuu myös, jos nämäkin paikat ovat treenatut ;).
Mutta jos itse tehtävät harjoitukset eivät auta, niin kannattaa kokeilla esim. Intsrumentariumista saatavia lantiopohjakuulia (59 ¿), jotka ovat säädettävät lantionpohjalihasten säädettävyyden mukaan. Toki näitä ns. geisha-kuulia saa kai seksikaupoistakin, mutta nuo ovat ainakin laadukkaat. Tuttu tuoreehko äiti kehui ne maasta taivaaseen, joten kävin itsekin sellaiset ostamassa. Vitsinä on se, ettei kuulia tarvitse kauheesti miettiä, koska ne vaan on siellä tietyn ajan, jolloin tulee automaattisesti jännitettyä oikeita lihaksia. Tulokset näkyvät vasta n. 3 kk kuluttua (kuten myös tavallisissakin harjoitteissa), joten pitkäjännitteisyyttä pitää olla.