Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ex-lestadiolainen. Kysyttävää?

Vierailija
28.05.2016 |

Kiinnostaako joku vanhoillislestadiolaisuudessa? Minulta voi kysyä. 😊

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalattu nainen on ruma ja luonnoton.

Tämä on vähän sama kuin väittäisi, että pesulla käyvä ihminen on ruma ja luonnoton.

Vierailija
62/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä panettelet muita luotuja ja miksi sä esitä juutalaista kun et ole. Olet rikkonut Mooseksen käskyt älä varasta jne 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, täytyykö lestadiolaisten vetää roolia, ulkopuolisille yhtä ja uskonsisarille ja veljille toista? Kun seuraa joidenkin käytöstä niin on tullut mieleen. Hieman myös huvittaa, että on sääntöjä, mutta samalla niitä on alettu kiertämään. Esim. Tv/tietokone. Elääkö vanhoillislestadiolaiset suurissa kulisseissa? Se on tärkeää, miltä näyttää ulospäin?

No itse koin että piti olla vähän oma rooli joka tilanteeseen. En halunnut että ulkopuoliset saivat tietää että olen lestadiolainen. Monelle lestadiolaiselle merkkivaatteet, hienot autot yms. tuntuvat olevan tärkeitä. Tuntuu kuuluvan siihen kulttuuriin. Ap.

Tämän myös huomannut. Onhan se vähän koomista, että ei niin kauniilla naisella näkee viimeisen päälle merkkivaatteet päällä, mutta ei yhtään meikkiä. Tulee fiilis, että meni vaaterahat kyllä hukkaan, kun siistimpi kokonaisuus olisi ollut kevyt meikki ja perusvaatteet.

Maalattu nainen on ruma ja luonnoton.

Miten se nyt meni sen pahan puhumisen kanssa .  Kyllä se panettelu Moosekselle kun on kiellettyä !    

Vierailija
64/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varastaa on rikkonut Mooseksen käskyt kaikki LAINRIKKOJAT . Joku kävelee varastetut kengät jalassa !  Kohti helvettiä. 

Vierailija
65/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että lestadiolaisnaiset eivät juuri koskaan ole ylipainoisia, kun taas miehillä ylipaino on suurin piirtein yhtä yleistä kuin valtaväestöllä?

Ei niin mitään

Vierailija
66/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli pahinta lestauskossa ja ihmisissä jotka olivat uskossa? 

Vierailija
67/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin mielestäsi tunnet sisaruksesi?

Vierailija
68/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koulutustasosi?

Vierailija
69/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, täytyykö lestadiolaisten vetää roolia, ulkopuolisille yhtä ja uskonsisarille ja veljille toista? Kun seuraa joidenkin käytöstä niin on tullut mieleen. Hieman myös huvittaa, että on sääntöjä, mutta samalla niitä on alettu kiertämään. Esim. Tv/tietokone. Elääkö vanhoillislestadiolaiset suurissa kulisseissa? Se on tärkeää, miltä näyttää ulospäin?

No itse koin että piti olla vähän oma rooli joka tilanteeseen. En halunnut että ulkopuoliset saivat tietää että olen lestadiolainen. Monelle lestadiolaiselle merkkivaatteet, hienot autot yms. tuntuvat olevan tärkeitä. Tuntuu kuuluvan siihen kulttuuriin. Ap.

Tämän myös huomannut. Onhan se vähän koomista, että ei niin kauniilla naisella näkee viimeisen päälle merkkivaatteet päällä, mutta ei yhtään meikkiä. Tulee fiilis, että meni vaaterahat kyllä hukkaan, kun siistimpi kokonaisuus olisi ollut kevyt meikki ja perusvaatteet.

Itse en ole samaa mieltä. Tyylikkäät vaatteet ja kauniisti laitetut hiukset ovat minusta huolitellun olemuksen saamiseksi tärkeämpiä kuin meikki. Mutta nämä nyt ovat mielipide asioita.. ap

No keskimäärin näin, mutta jos naama nyt oikeasti on suoraan sanottuna ruma, niin ei sitä pelkillä laitetuilla hiuksilla pelasteta.

Saati jollain typerillä merkkivaatteilla.

Vierailija
70/70 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko lapsi olet sisarussarjassasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan