Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan asiat

Joanna
28.05.2016 |

Hei,

Tilanne on sellainen, että olemme eronneet nelikuisen poikani isän kanssa jo alkuraskaudessani. Exälläni oman elämänhallinnan kanssa ongelmia, mm. peliriippuvuutta sekä satunnaista huumeidenkäyttöä. Ex ei ole osallistunut raskausaikana mihinkään, enkä tarkoita pelkkiä tavarahankintoja, vaan myös ultraääni-tutkimuksia ym. Se on ollut minulle ihan ok, mitään en ole ollut vailla. Ex on huudella ympäri kyliä, että lapsi ei varmaankaan ole hänen ja exän perhe haukkunut minut huoraksi sekä suositellut aborttia. No ei siinäkään mitään.

Lapsen synnyttyä ex ryntäsi synnärille infoon kysymään isän oikeuksista. Hänen perheensä myös tunkeutui synnärille vierailuaikojen ulkopuolella, vaikka minulle oltiin tehty sektio ja sä sanoin ilmottaa ni, kun olen valmis ottamaan vieraita vastaan. Exän vanhemmat asuvat Virossa ja aina, kun he tulevat Suomeen, niin he haluavat tulla kotiimme tapaamaan vauvaa. Ex ei itse ole tavannut lasta kuin kolme kertaa ja silloinkin vain, kun vanhemmat ovat tulleet Suomeen. Meillä on ensi viikolla aika lastenvalvojalle. Onko exälläni mahdollisuus yhteishuoltajuuteen? Mitä tässä tilanteessa ylipäätänsä kannattaisi tehdä?
Olen tähän asti päästänyt isovanhemmat huonoista väleistä huolimatta meille, koska en halua olla vastuussa siitä, että minua joku päivä syytettäisiin lapsen vieraannuttamisesta. Neuvolassa tiedetään tilanne ja hekin ovat sitä mieltä, että isä ei ole sitoutunut lapseen tarpeeksi. Olen kysynyt myös sossun mielipidettä heidän neuvonnasta ja he ovat sitä mieltä, että isä ei ole tarpeeksi sitoutunut.

Auttakaa neuvotonta. Olen todella stressaantunut tilanteesta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloitus oli täällä viikko sitten, nyt vain hiukan väritettynä ja lapsen ikä muutettu. 

Mutta siltä varalta, että on vain todella samanlainen tilanne, niin isällä ei kyllä ole mitään valtuuksia saada yhteishuoltajuutta, ellei maksa lastenvalvojalle ja tämä ole sellainen, että ottaa lahjuksia. Tai sitten on todella hyvä puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme