Bongasin juuri asiakkaalla toisen henkilön pankkikortin, mitä pitikään tehdä?
Saanko siis ottaa sen häneltä takavarikoitavaksi ja ilmoittaa pankille? Kyseessä oli siis nainen ja kortissa oli miehen nimi
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä että puolisot käyttävät toistensa kortteja. Monet sihteeriköt käyttävät pomon korttia esimerkiksi kun hakevat kahvipullaa tai muuta firmalle tulevaa. Mun täti joskus käytti miehensä korttia ja yksi kassa meinasi ettei niin saa tehdä mutta tarkistettuaan asian pomoltaan antoi mennä. Itse käytän omaa korttia aina.
Tuolloin kyseessä on yrityskortti eikä johtajan oma.
Siis miten typerää porukkaa täällä oikein käy? On ok ottaa toisen kortti ja maksaa sillä? Ja kuitenkin just toisessa ketjussa hämmästellään, kun joku ottaa kolikkopurkista rahaa.
Siis ei sitä korttia voi ottaa pois vaikka siinä olis jonkun muun nimi. Kortin omistaja on vastuussa kortistaan ja siitä kuka sitä käyttää eli jos sen joku varastaa niin siitä on tehtävä ilmoitus ja silloin kortti otetaan käyttäjältä pois kun sitä yrittää höylätä muussa tapauksessa kortin omistaja on kortistaan vastuussa, ei kassa eikä pankki.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä minä huoletta mieheni korttia olen käyttänyt hänen luvallaan! Hitot mistään pankin sopimuksista..eise ole niin justiinsa. En ottais pois ja turhaan pilais asiakkaan lauantai päivää! Ei tarvi olla noin nipo, keskittyisit vain siihen asiakaspalveluun.
Kassa ei voi tietää ja uskoa miehen luvanneen yhtään mitään.
Jouduin maksamaan äitini kortilla hänen kauppaostoksiaan ja käyttämään pankkitunnuksia laskuihin. Ne lähtivät vilauksessa, kun kerroin siitä pankissa. Yritin selvittää siis siellä, miten asiat saisi kätevimmin hoidettua. Äiti ei ollut siinä vaiheessa enää valtakirjakunnossa vointinsa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä minä huoletta mieheni korttia olen käyttänyt hänen luvallaan! Hitot mistään pankin sopimuksista..eise ole niin justiinsa. En ottais pois ja turhaan pilais asiakkaan lauantai päivää! Ei tarvi olla noin nipo, keskittyisit vain siihen asiakaspalveluun.
Kassalle kun se ei kuulukaan. Ei jumpe mitä veivausta.
niin kauan kun korttia ei kehoteta ottamaan pois, se ei kuulu sulle mitä siinä lukee tai mitään muutakaan. Tässä menee nyt kaksi asiaa sekaisin. Pankin ja asiakkaan sopimus sekä kaupan ja asiakkaan myyntitapahtuma.
Kortinhaltija ei vastaa kaupalle noudattavansa korttisopimustaan.
Esim eu maissa useissa on täysin luvallista koko perheen käyttää samaa korttia. Milläs sä sen tunnnistat sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ees helposti kassa näkee kortissa olevan nimen.. miten tarkkaan sitä asiakkaita nykyäänn syynätään. Entä jos kyseisen naisen kortissa olikin hänen oma nimensä, joka voi olla sekä miehen että naisen. Ja kassa voisi pitää huolen niistä kauppansa asioista, eikä tarvitse toisten kortteja kyyläillä niin tarkkaan. Aina itse kun maksan, niin otan kortin vasta lompakosta heti ennenkuin se pitää lukijaan työntää. Siinä rytäkässä ei varmastikkaan kukaan nimeäni pysty selvästi siitä lukemaan, enkä edes tahdo nimeäni muille siinä näytellä. Kai tuo nainen on sitten hypistellyt korttia käsissään ja nimi näkynyt selvästi kaikille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin kauan kun korttia ei kehoteta ottamaan pois, se ei kuulu sulle mitä siinä lukee tai mitään muutakaan. Tässä menee nyt kaksi asiaa sekaisin. Pankin ja asiakkaan sopimus sekä kaupan ja asiakkaan myyntitapahtuma.
Esim eu maissa useissa on täysin luvallista koko perheen käyttää samaa korttia. Milläs sä sen tunnnistat sitten?
Miksi sinulla ei ole omaa korttia, jota käytät? 😈
Kyllä minä olen välillä antanut oman korttini miehelleni, jos hänen on tarvinnut käydä kaupassa enkä ole jaksanut mennä mukaan, tai ehtinyt. Onneksi ei ole korttia viety kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä että puolisot käyttävät toistensa kortteja. Monet sihteeriköt käyttävät pomon korttia esimerkiksi kun hakevat kahvipullaa tai muuta firmalle tulevaa. Mun täti joskus käytti miehensä korttia ja yksi kassa meinasi ettei niin saa tehdä mutta tarkistettuaan asian pomoltaan antoi mennä. Itse käytän omaa korttia aina.
Tuolloin kyseessä on yrityskortti eikä johtajan oma.
Siis miten typerää porukkaa täällä oikein käy? On ok ottaa toisen kortti ja maksaa sillä? Ja kuitenkin just toisessa ketjussa hämmästellään, kun joku ottaa kolikkopurkista rahaa.
Yrityskortissa on yrityksen nimen lisäksi sen henkilön nimi, jolle kyseinen kortti on myönnetty käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen välillä antanut oman korttini miehelleni, jos hänen on tarvinnut käydä kaupassa enkä ole jaksanut mennä mukaan, tai ehtinyt. Onneksi ei ole korttia viety kuitenkaan.
Meillä kumpikin käy kaupassa ihan omalla kortillaan.
On oma kortti. Välillä vaan mies tyrkkää oman kortin käteen ja lähden ostamaan jotakin.
Mitäs sitten sellaisessa tilanteessa, että kortissa on naisen nimi, mutta henkilö on mies? Ja sitten selviääkin, että tämä on transu? Eikös tuo ole jo kunnianloukkaus toisen seksuaalisuutta kohtaan?
Ja entäs sitten, jos kortissa on naisen nimi ja henkilö näyttää mieheltä, mutta osoittautuu rekkalesboksi? Tai Butch-lesboksi vai mikä nyt olikaan.
Miten tuollaisissa tilanteissa tulisi toimia, koska siinä voi saada syytteen niskaansa kunnianloukkauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim eu maissa useissa on täysin luvallista koko perheen käyttää samaa korttia. Milläs sä sen tunnnistat sitten?Miksi sinulla ei ole omaa korttia, jota käytät? 😈
On omakin kortti... Välillä vaan mies tyrkkää oman kortin käteen ja lähden ostamaan jotakin. Mikä ongelma siinä on kenellekkään jos välillä käytän miehen korttia. Pikkusiskonikin 18v saa käyttää äidin toista korttia, että voi myös käydä kaupassa ostelemassa ruokatarpeita yms mitä kotiin tarvitaan. Ei äitini huolehdi enään koko kodin ostoksien teosta yksin, vaan ovat vähänkuin kämppiksinä ja kantavat molemmat vastuuta. :) Rahallisesti huolehtii kyllä vielä.
Kuka noita enää näkee? Ja vaikka kassakone antaisi ilmoituksen, että varastettu kortti, niin miten sen saa asiakkaalta muka pois, kun ei ole ensinnäkään sitä korttia myyjän kädessä?
Mieheniki käyttää korttiani kaupoissa, ei kassa edes näe, mikä nimi kortissa on, kun ei sitä näe kunnolla edes lähitarkastelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin käy kaupassa ihan omalla kortillaan.
No meillä ei ole yhteistä tiliä ja miehelläni opiskelijana ei oikeastaan ole juurikaan omaa rahaa käytettävissä ja rahan siirtely tililtä toiselle ja käteisen nosto on rasittavaa. Useimmiten käydään kaupassa yhdessä ja minä maksan omalla kortillani, mutta jos en jostain syystä ehdi/viitsi, tai olen esim sairaana niin olen antanut oman korttini miehelleni siksi. Ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin maksamaan äitini kortilla hänen kauppaostoksiaan ja käyttämään pankkitunnuksia laskuihin. Ne lähtivät vilauksessa, kun kerroin siitä pankissa. Yritin selvittää siis siellä, miten asiat saisi kätevimmin hoidettua. Äiti ei ollut siinä vaiheessa enää valtakirjakunnossa vointinsa puolesta.
Tuossa tilanteessa maistraatti on oikea osoite, sieltä haetaan edunvalvontaa ja edunvalvojana saat hoitaa nuo kaikki pankkiasiat ihan virallisesti.
Ja näille muille: hankkikaa ihmeessä rinnakkaiskortit! S-Pankista saa Visa Debitin jo 7-vuotiaalle joten ei ole mitään syytä antaa korttia edes lapselle lainaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskonikin 18v saa käyttää äidin toista korttia, että voi myös käydä kaupassa ostelemassa ruokatarpeita yms mitä kotiin tarvitaan. Ei äitini huolehdi enään koko kodin ostoksien teosta yksin, vaan ovat vähänkuin kämppiksinä ja kantavat molemmat vastuuta. :) Rahallisesti huolehtii kyllä vielä.
Miksei sillä 18-vuotiaalla ole omaa korttia? Meidän tytöllä on ollut jo 10-vuotiaasta S-Visa Debit, jolla on ostellut ruokaa kotiin koulusta tullessaan ja joskus muutenkin.
Miten te opitte koskaan hoitamaan raha-asioitanne kunnolla, jos vanhempanne antavat teille noin huonoa esimerkkiä? Kortit on henkilökohtaisia ja niitä ei lainata kenellekään. Sama koskee pankkitunnuksia. Tästä ei mene montakaan vuotta eteenpäin kun tilitätte katkerana palstalla, että petollinen poikaystävä aiheutti peliongelmalla teille kymmenien tuhansien eurojen velat, kun otti teidän pankkitunnuksilla teidän nimissään luottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskonikin 18v saa käyttää äidin toista korttia, että voi myös käydä kaupassa ostelemassa ruokatarpeita yms mitä kotiin tarvitaan. Ei äitini huolehdi enään koko kodin ostoksien teosta yksin, vaan ovat vähänkuin kämppiksinä ja kantavat molemmat vastuuta. :) Rahallisesti huolehtii kyllä vielä.
Miksei sillä 18-vuotiaalla ole omaa korttia? Meidän tytöllä on ollut jo 10-vuotiaasta S-Visa Debit, jolla on ostellut ruokaa kotiin koulusta tullessaan ja joskus muutenkin.
Miten te opitte koskaan hoitamaan raha-asioitanne kunnolla, jos vanhempanne antavat teille noin huonoa esimerkkiä? Kortit on henkilökohtaisia ja niitä ei lainata kenellekään. Sama koskee pankkitunnuksia. Tästä ei mene montakaan vuotta eteenpäin kun tilitätte katkerana palstalla, että petollinen poikaystävä aiheutti peliongelmalla teille kymmenien tuhansien eurojen velat, kun otti teidän pankkitunnuksilla teidän nimissään luottoja.
No on oma kortti hänelläkin! Miksi ei voisi pitää äidin toista korttia ja hoitaa sillä perusostoksia?? Ei äiti nyt jaksa aina siirrellä rahaa hänen tilillekkään. Voi luoja, miten niin ei olla opittu hoitaa omia raha-asioita.. :D Siskoni vasta pääsemässä ylioppilaaksi ja tehnyt koko sen ajan keikkaduunia mistä tienannut itse rahaa esim. Vaatteisiin yms, mutta ei hänen nyt tarvitse maksaa kodin ruokaostoksia ja esim vessapapereita, kun äitini kuitenkin vakkariduunissa. Miksi vaatisi siskoani maksamaan tuon kaiken, kun kuitenkin asuu vielä kotona ja ei ole vakituisia tuloja ja opiskelee.. -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on oma kortti hänelläkin! Miksi ei voisi pitää äidin toista korttia ja hoitaa sillä perusostoksia?? Ei äiti nyt jaksa aina siirrellä rahaa hänen tilillekkään. Voi luoja, miten niin ei olla opittu hoitaa omia raha-asioita.. :D Siskoni vasta pääsemässä ylioppilaaksi ja tehnyt koko sen ajan keikkaduunia mistä tienannut itse rahaa esim. Vaatteisiin yms, mutta ei hänen nyt tarvitse maksaa kodin ruokaostoksia ja esim vessapapereita, kun äitini kuitenkin vakkariduunissa. Miksi vaatisi siskoani maksamaan tuon kaiken, kun kuitenkin asuu vielä kotona ja ei ole vakituisia tuloja ja opiskelee.. -.-
Miksi siskollesi ei haeta rinnakkaiskorttia äidin tiliin?
Voikun tulis jo automaattikassoja, ei tarvitsisi niitä nyrpeitä kassaneitejäkään enää katsella.