Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bongasin juuri asiakkaalla toisen henkilön pankkikortin, mitä pitikään tehdä?

Vierailija
28.05.2016 |

Saanko siis ottaa sen häneltä takavarikoitavaksi ja ilmoittaa pankille? Kyseessä oli siis nainen ja kortissa oli miehen nimi

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sulle pätkääkään.

Vierailija
2/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele vastauksia kortti kädessä. Asiakas kyllä odottaa kun näpräät kännykkääsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sä sen enää häneltä otat.

Vierailija
4/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein mieheni yrityskorttia, kun maksan yrityksen menoja. Käyn tankkaulemassa yrityksen autoja ja muuta sellaista. Mies ei itse ehdi. Olihan asiakkaalla tunnusluku?

Vierailija
5/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkin vastaisuuden varalta.

Vaikka kuinka mammoja kismittää, niin minulla on oikeus ottaa kortti ja viedä se pankkiin ja saada 150e löytöpalkkio, joka lähtee kortinhaltijan tililtä :) Näin sai tehdä ainakin joitakin vuosia sitten, mutta pitää varmistaa onko asia muuttunut ennen kuin rupean takavarikoimaan kortteja. Kiva sivutulo näistä muodostuu :)

Vierailija
6/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka mammoja kismittää, niin minulla on oikeus ottaa kortti ja viedä se pankkiin ja saada 150e löytöpalkkio, joka lähtee kortinhaltijan tililtä :) Näin sai tehdä ainakin joitakin vuosia sitten, mutta pitää varmistaa onko asia muuttunut ennen kuin rupean takavarikoimaan kortteja. Kiva sivutulo näistä muodostuu :)

Kukas sitten maksaa tuon summan, jos ei ole eikä tule tilille rahaa koskaan enää? Jos on rapajuoppo/luottotiedot menneet? Tai entäs sitten, jos kortin omistaja saa toimeentulotukea? Siitä kun ei käsittääkseni saa ottaa mitään tuollaisia kuluja, eikä edes ulosmitata, kun se on viimesijainen etuus ja sillä pitää tulla toimeen. Mitä tuollaisissa tilanteissa tehdään?

Ja hei, entäs sitten, jos on vaikka aviopari kaupassa ja mies maksaa vaimonsa kortilla tai toisinpäin? Olen miettinyt tätä useasti kaupassa, mutta varmuudeksi minä maksan omalla kortillani ja mies omallaan.

Vierailija
7/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kortilla ei saa maksaa vaikka olisi millainen lupa ja vaikka toinen olisi vieressä.

Meidät on opastettu ottamaan aina kortti pois, jos epäilee ettei se ole maksajan oma.

Itse en ole välittänyt, jos vaimo on maksanut miehen kortilla (kun olen tuntenut parin), mutta olen silloinkin sanonut, että joka paikassa ei kannata maksaa, koska kyseessä on rikos.

Nykyään tuota ei paljoakaan enää tapahdu, kun maksetaan koodin kanssa eikä allekirjoittamalla.

Vierailija
8/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hei, entäs sitten, jos on vaikka aviopari kaupassa ja mies maksaa vaimonsa kortilla tai toisinpäin? Olen miettinyt tätä useasti kaupassa, mutta varmuudeksi minä maksan omalla kortillani ja mies omallaan.

Tässä tapauksessa kortin voi huolettaottaa pois. Ei puolison kortilla saa missään tapauksessa maksaa. Se rikkoisi sitä sopimusta, jonka olet pankin kanssa allekirjoittanut.

Vierailija
9/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheltä kysytään tällaisia asioita.

Sinut on perehdytetty huonosti.

Vierailija
10/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä että puolisot käyttävät toistensa kortteja. Monet sihteeriköt käyttävät pomon korttia esimerkiksi kun hakevat kahvipullaa tai muuta firmalle tulevaa. Mun täti joskus käytti miehensä korttia ja yksi kassa meinasi ettei niin saa tehdä mutta tarkistettuaan asian pomoltaan antoi mennä. Itse käytän omaa korttia aina.

Vierailija
11/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Korttia ei saa ottaa pois jollei kortti maksun aikana anna ota kortti pois ilmoitusta.

Kortinhaltija saa itse päättää kenelle pininsä ja korttinsa antaa. Et saa palkkiota jollei varmennusvastaus ole ota kortti pois.

Täysin luvallista nykyään. Suomessa jostain syystä juurtunut tämä väärä käsite ettei toisen sirukortilla saa kortinhaltijan luvalla maksella.

Älkää ottako niitä kortteja jollei maksupääte niin kehoita. Se ei hyödytä ketään ja palkkiota sellaisesta ei saa. Myöskään kaikki pankit ei enää maksa palkkioita ollenkaan vaikka pääte kehoittaisikin ottamaan kortin pois...

Vierailija
12/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen kortilla ei saa maksaa vaikka olisi millainen lupa ja vaikka toinen olisi vieressä.

Meidät on opastettu ottamaan aina kortti pois, jos epäilee ettei se ole maksajan oma.

Itse en ole välittänyt, jos vaimo on maksanut miehen kortilla (kun olen tuntenut parin), mutta olen silloinkin sanonut, että joka paikassa ei kannata maksaa, koska kyseessä on rikos.

Nykyään tuota ei paljoakaan enää tapahdu, kun maksetaan koodin kanssa eikä allekirjoittamalla.

Mitäh 😂

no ei ole rikos. Kannattais ottaa selvää ennen kun jakelee siellä kassalla vääriä neuvoja.

Vierailija
13/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh 😂

no ei ole rikos. Kannattais ottaa selvää ennen kun jakelee siellä kassalla vääriä neuvoja.

Ootko joskus kuullut juttua, kun jonkun kortti on varastettu ja sillä on maksettu? Tuleeko sille maksajalle jotain sanktioita vai ei?

Kassa ei voi tietää onko maksajalla lupa käyttää korttia vai onko se varastettu. Sen takia se kortti otetaan pois ja onpa se maksaminen jopa luvallakin rikos.

Aika perusjuttuja.

Vierailija
14/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä että puolisot käyttävät toistensa kortteja. Monet sihteeriköt käyttävät pomon korttia esimerkiksi kun hakevat kahvipullaa tai muuta firmalle tulevaa. Mun täti joskus käytti miehensä korttia ja yksi kassa meinasi ettei niin saa tehdä mutta tarkistettuaan asian pomoltaan antoi mennä. Itse käytän omaa korttia aina.

Tuolloin kyseessä on yrityskortti eikä johtajan oma.

Siis miten typerää porukkaa täällä oikein käy? On ok ottaa toisen kortti ja maksaa sillä? Ja kuitenkin just toisessa ketjussa hämmästellään, kun joku ottaa kolikkopurkista rahaa.

Vierailija
15/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa kortin voi huolettaottaa pois. Ei puolison kortilla saa missään tapauksessa maksaa. Se rikkoisi sitä sopimusta, jonka olet pankin kanssa allekirjoittanut.

Kiitos vastauksesta :) Tulipahan tähänkin asiaan selvyys :)

Vierailija
16/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä minä huoletta mieheni korttia olen käyttänyt hänen luvallaan! Hitot mistään pankin sopimuksista..eise ole niin justiinsa. En ottais pois ja turhaan pilais asiakkaan lauantai päivää! Ei tarvi olla noin nipo, keskittyisit vain siihen asiakaspalveluun.

Vierailija
17/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh 😂

Ootko joskus kuullut juttua, kun jonkun kortti on varastettu ja sillä on maksettu? Tuleeko sille maksajalle jotain sanktioita vai ei?

Kassa ei voi tietää onko maksajalla lupa käyttää korttia vai onko se varastettu. Sen takia se kortti otetaan pois ja onpa se maksaminen jopa luvallakin rikos.

Aika perusjuttuja.

Rikosilmoituksen ja tutkinnan kautta menee korvaukset.

kannattaa lukea ne omat korttisäännöt joita on lupautunut noudattamaan.

kaikki tapahtumat siru+pin on sun vastuulla. Myös kortin sulku on sun vastuulla. Jos kortinhaltija nähdään noudattaneen suurta huolimattomuutta (esim pin lompakossa jossa myös kortti ja lompsa pöllitty) kortinhaltija vastaa kaikesta. Muissa tapauksissa pankki korvaa tapahtumat kortinhaltijalle. Siru pin vastuunjako meinaa sitä että joka jannu joka maksaa näin, vastaa itse ostoksestaan. Luki kortissa mitä hyvänsä.

senhän te oletettavasti tiedätte ettei piniä tule ohittaa. Joten tän suhten ei pitäisi olla ongelmaa . Jos taas joku taunokki ohittaa pin luvun asiakkaan pyynnöstä niin se on sitten kassahenkilön moka. Mut siltikään sä et sitä korttia saa pois ottaa jollei kortista tule ilmoitusta ota kortti pois. Sillon sen rikoksen tekee joku ihan muu kuin se shoppailija.

Vierailija
18/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein mieheni yrityskorttia, kun maksan yrityksen menoja. Käyn tankkaulemassa yrityksen autoja ja muuta sellaista. Mies ei itse ehdi. Olihan asiakkaalla tunnusluku?

Miksi miehesi ei ota sinulle rinnakkaiskorttia, toisen nimellä olevaa korttia ei saa käyttää, eli voit menettää sen kun asia huomataan.

Vierailija
19/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta :) Tulipahan tähänkin asiaan selvyys :)

Ja tää ei sit pidä paikkaansa. Selvitäpä maksujen välittäjänne kautta tää asia jos oikeesti on noin tietämätöntä toimintaa liikkeessänne. Vältätte monta turhaa harmia.

Vierailija
20/42 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähimaksukortti henkilökohtainen vai voinko antaa sen käyttöön esim. lapselleni?

Kortit ja niihin liittyvät tunnusluvut ovat aina henkilökohtaisia, eikä niitä tule luovuttaa muiden käyttöön.

Lähde: https://www.korttiturvallisuus.fi/Usein-kysyttya-/Kaupassa/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi