Toimeentulotukea hakiessa taas ikävää kohtelua
Siis vaikka ei siellä puhuisi itse muuta kuin välttämättömät, ei riehumista tms. Asiakkaista/asiakkaille puhutaan ikävään tyyliin. Itkettää aina enemmän kuin ennen, kun sossussa joutuu käymään.
Kommentit (19)
Miten tuollaisiin hommiin hakeutuu ihmisiä, jotka kuvittelevat joutuvansa maksamaan omasta kukkarostaan tukia?
Vai onko siellä samanlainen salainen toimintaohjeistus kuin joskus nuoruudessani 1980-luvulla Alkoissa, ettei asiakkaille saa hymyillä tai toivottaa hyvää päivänjatkoa, ettei ne kävisi liikaa pitkäripaisessa...
Yksi asia on olla tehokas ja toinen on olla tyly.
Koeta ap kestää, ja käyttäytyä sinä sivistyneesti, vaikka ne eivät käyttäytyisikään. Ja oikeasti törkeästä kohtelusta kannattaa valittaa.
Tiedän tuon tunteen täysin ihan kuin ei olisi ihmisarvoa kun joutuu toimeentulotukea pyytämään. Onneksi kaikki virkailijat eivät ole ilkeitä ja saa asiallista kohtelua!
Opiskeluaikoina jouduin hakemaan rahaa sossusta ja virkailija kyseli kauheasti käyätnkö huumeita o.O
Mulla ei ole ikinä ollut mitään huonoa kohtelua. Jotain virheitä on tehty, mutta muuten kaikki on ollut asiallista ja ystävällistä.
Miten tuollaisiin hommiin hakeutuu ihmisiä, jotka kuvittelevat joutuvansa maksamaan omasta kukkarostaan tukia?
Niinhän ne joutuukin. Ne tuet maksetaan kaikkien työssäkäyvien, omillaan toimeentulevien kukkaroista.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne joutuukin. Ne tuet maksetaan kaikkien työssäkäyvien, omillaan toimeentulevien kukkaroista.
Sossun tanttako on nettomaksaja?
Vierailija kirjoitti:
Sinähän höpöjä juttelet. Kukaan julkisella sektorilla työskentelevä ei maksa toimeentulotuista tai muista tuista latin latia, ovat itse asiassa samassa veneessä tt-tuen saajien kanssa; elävät siis veronmaksajien siivellä.
Ensi vuoden alusta eli 1.1.2017 toimeentulotuen perusosan hakeminen siirtyy Kelalle. Odotettavissa on vähemmän kyykytystä, ja sosiaalitoimiston kanssa ei tarvitse asioida. Valittaa kannattaa sosiaaliasiamiehelle, kuriin tuollaiset kyykyttäjät. Laita kunta sosiaaliasiamiehelle sähköpostia.
---"Vai onko siellä samanlainen salainen toimintaohjeistus kuin joskus nuoruudessani 1980-luvulla Alkoissa, ettei asiakkaille saa hymyillä tai toivottaa hyvää päivänjatkoa, ettei ne kävisi liikaa pitkäripaisessa..."
Tämä on nimenomaan se ohje, periaate siis. Meille kerrotaan että lähtökohtaisesti pyritään siihen että asiakkuus on mahdollisimman lyhyt ja että ohjataan asiakkaita aktiivisesti muiden palvelujen piiriin (mihin siis?? työkkäristä ne on saaneet kenkää jo aikaa sitten, ja sairaslomaa tai -eläkettä ne ei saa??),
Pysyväisohje on että mitään harkinnanvaraista ei missään tapauksessa myönnetä. (Poislukien tietysti "Hyvät tyypit" tai suhteet. esim. kundi, joka flirttailee ja lupailee kivoille naisvirkailjoille, luonnehäiriöinen manipuloija)
Ennaltaehkäisevä on myöskin paha sana. Mistäs sitä voi tietää, että mikä nyt mitäkin niin ennalta ehkäisee?
Johtava neuvoja ei osaa puhua kuin omista, ah-niin-menestyneistä lapsistaan, leuhkii jollain ulkomaanmatkoillaan ja istuu suljetun oven takana hoitamassa omia suhteitaan, eli kyttäämässä virkaa ylempää. Sitä ei kiinnosta muu, kuin että voi näyttää kaupungille että hänen osastonsa ainakin säästää kun on käsketty säästää. Lisäksi vakaumuksellinen kookoomuslainen. Mikä varmaan on hyvä asia tuossa urapyrkyryydessä, mutta aika huono tsäkä noiden asiakkaiden kannalta...
Ei mulla muuta. Hauskaa viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Jäitä hattuu ja tietoa kaaliin: keskituloisenkin tuloista kolmannes tulee tulonsiirtoina.
Älä kuvittele itsestäsi liikoja...
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, minä olen myös suurimman osan elämästäni käynyt töissä ja maksanut veroni. Käsittääkseni ne verot ovat kutakuinkin hyvinvointi-yhteiskunnassa myös tähän tarkoitukseen, että niillä vakuutetaan, että apua saa, jos sen tarpeessa on, vai kuinka??
Mitä siellä tarvitsee puhua? Tai miksi edes vaivautua paikalle.
Tarpeelliset liitteet hakemuksen mukana ja siinähän se.
Miksi ihmeesä siellä pitäisi käydä? En edes tiedä, missä piirini sosiaalitoimisto sijatsee. Sähköisesti ja postilokero-osoitteella olen toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän höpöjä juttelet. Kukaan julkisella sektorilla työskentelevä ei maksa toimeentulotuista tai muista tuista latin latia, ovat itse asiassa samassa veneessä tt-tuen saajien kanssa; elävät siis veronmaksajien siivellä.
Olipa typerästi sanottu. Julkisella ei eletä kenenkään siivellä, vaan tehdään työtä kansalaisten hyväksi.
Mistä näitä idiootteja oikein sikiää - kokoomuksen nuorisojärjestön uusliberaali siipikö on asialla?
t.ainoastaan yksityisellä sektorilla työskentelevä/työskennellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkautetaan koko julkinen sektori ja siirrytään järjestelmään jossa jokainen ostaa omilla rahoillaan tarvitsemansa palvelut (päivähoito, terveyspalvelut, koulut jne.) niin loppu ininä sinultakin.
Vierailija kirjoitti:
So? Jos ihminen on lain mukaan tukiin oikeutettu, hän on sitä, eikä asiakaspalvelussa kuulu olla kenellekään töykeä ja asiaton. Ihan samantekevää, mitä mieltä aspa itse on tukien moraalista. Jos hänen mielestään sosiaaliturva on huono juttu, vaihtakoon duunia.
2
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden alusta eli 1.1.2017 toimeentulotuen perusosan hakeminen siirtyy Kelalle. Odotettavissa on vähemmän kyykytystä, ja sosiaalitoimiston kanssa ei tarvitse asioida. Valittaa kannattaa sosiaaliasiamiehelle, kuriin tuollaiset kyykyttäjät. Laita kunta sosiaaliasiamiehelle sähköpostia.
Salli mun nauraa, vai vähemmän kyykytystä :D Tätä innolla odotellessa. t. etuuskäsittelijä
Kyllä on säälittävää, että pitää toimeentulohakijan muutenkin vaikeaa tilannetta pahentaa.
Kela ei ole niin leimaava kuin sosiaalitoimisto. En ole ikinä asioinut sosiaalitoimessa mutta kylläkin Kelassa, kyykytystä en ole havainnut.
aijaa. pahoitteluni huonosta tuuristasi. mulla on aina ollut sossussa rattosaa. siellä voisin käydä ihan huvin vuoksikin rupattelemassa. kelassa taas tylympää tai asiallisempaa kohtelua ollut, siellä ei turhia turista.