Yle-verosta väännetään kättä. Tehkää kaikkenne, että tuota veroa leikataan!
Kun näette päättäjiä, muistuttakaa heitä Yle-veron järjettömästä suuruudesta. Rahastus on saatava loppumaan!
http://yle.fi/uutiset/yle-vero_sailymassa__veropotin_suuruudesta_vaanto…
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kyllä sopii Yle-vero oikein hyvin. Ennen maksoin tv-luvan (sittemmin tv-maksun) kiltisti, vaikka niin kovin monet todella paljon minua paremmin ansaitsevat eivät maksaneet. Nyt, kun se on verona, kaikki maksavat, ja minä pienituloisena maksan vähemmän kuin minua enemmän ansaitsevat, ja vähemmän kuin tv-luvan/-maksun aikana. What's not to like?!
Kyllä mäkin sen Yle-veron voin maksaa, mutta miksi sitä pitää kerätä 500 000 000 € vuodessa! Puoletkin riittäisi, Yle on liian iso Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on paljon pienempi, kuin vanha televisiolupa aikanaan. Hyvin voin maksaa, ei ongelmaa.
Itse en näitä palveluita halua, miksi minun pitää maksaa sinun viihteestäsi?
Eivät kaikki halua panostaa maanpuolustukseenkaan, mutta silti merkittävä osa verovaroista käytetään siihen.
Ilman maanpuolustusta, ei ole maata puolustettavana. Perusasia, kuten terveydenhuolto. Sieltä ei voi leikata, kuten ei terveydenhuollostakaan. Päinvastoin näihin on laitettava lisää rahaa. Yleltä tulevat HBO:n sarjat eivät ole välttämättömiä. Niitä ilman voi elää.
Ylen ja HBO:n yhteistyö on käsittääkseni päättymässä, varmaan säästöjen vuoksi.
Jes, tässä yksityistämisvimmassahan se juuri kannattaa myös julkisen tiedotusvälineen asemaa heikentää. Suomalaiset on kyllä aivan täysiä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on paljon pienempi, kuin vanha televisiolupa aikanaan. Hyvin voin maksaa, ei ongelmaa.
Eivät kaikki halua panostaa maanpuolustukseenkaan, mutta silti merkittävä osa verovaroista käytetään siihen.
Ilman maanpuolustusta, ei ole maata puolustettavana. Perusasia, kuten terveydenhuolto. Sieltä ei voi leikata, kuten ei terveydenhuollostakaan. Päinvastoin näihin on laitettava lisää rahaa. Yleltä tulevat HBO:n sarjat eivät ole välttämättömiä. Niitä ilman voi elää.
Säästöjen? Vero pysyy nähtävästi samana, joten mihin se säästynyt raha menee? Yle-pomojen palkkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustus on kyllä sinänsä tärkeä asia, mutta jos hankitaan 65kpl F-35A hävittäjää, niin se on silkkaa hulluutta! Elinkaarikustannukset varovaisesti arvoiden n. 30 miljardia euroa! Täytyy vain toivoa, että politiikoilla on sen verran järkeä päässä, etteivät lähde tuohon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jes, tässä yksityistämisvimmassahan se juuri kannattaa myös julkisen tiedotusvälineen asemaa heikentää. Suomalaiset on kyllä aivan täysiä idiootteja.
Uutiset ja ajankohtaisohjelmat pystyy varmasti tuottamaan pienemmällä budjetilla kuin puoli miljardia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikkien persujen pitäisi kannattaa Ylen vahvaa asemaa, Ylehän nimenomaan tukee suomalaisuutta ja kotimaista kulttuuria vastapainoksi esim. amerikkalaisille ohjelmille. On jotenkin ristiriitaista, että persut tuntuvat niin innokkaasti vastustavan Yleä, johtuuko tämä Ylen uutisoinnista tai ajankohtaisohjelmista, jotka ovat vain pieni osa Ylen koko toimintaa?
Puoli mijardia, puoli miljardia.. miten tämän saisi teille päähän.. määrä on aivan liian iso Suomeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjen? Vero pysyy nähtävästi samana, joten mihin se säästynyt raha menee? Yle-pomojen palkkoihin?
Jo aiemmin tehtyjen säästöjen vuoksi. Eihän Ylekään halua HBO:lle maksaa älyttömiä summia. Lisäksi HBO neuvottelee koko ajan varmasti monien eri toimijoiden kanssa oikeuksista. Ylellä ja HBO:lla on sopimus voimassa tiettyyn päivämäärään asti ja uutta sopimusta eivät halua tehdä koska se tulisi niin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikkien persujen pitäisi kannattaa Ylen vahvaa asemaa, Ylehän nimenomaan tukee suomalaisuutta ja kotimaista kulttuuria vastapainoksi esim. amerikkalaisille ohjelmille. On jotenkin ristiriitaista, että persut tuntuvat niin innokkaasti vastustavan Yleä, johtuuko tämä Ylen uutisoinnista tai ajankohtaisohjelmista, jotka ovat vain pieni osa Ylen koko toimintaa?
Puoli mijardia, puoli miljardia.. miten tämän saisi teille päähän.. määrä on aivan liian iso Suomeen!
Samaa luokkaa kuin Ruotsissa. Norjassa on enemmän.
Ap, olet siis halukas siihen, että meilllä toimisia ainoastaan kaupallinen media?
Kaupallisella medialla on aina myös joku omistaja, jonka propagandaa se tuottaa.
Yle ei ole vihervassarien äänitorvi, vaan valtion omistamana kulloisenkin hallituksen äänitorvi. Onhan sen hallintoneuvostokin koottu poliitikoista...ja pääjohtaja muuten kokoomuslainen...
Ylen MOT on ainoa, joka Suomessa enää kertoo meille väärinkäytöksistä ja päättäjien kytkyistä. Minä ainakin koen tämän asian hyvin tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen pääpomo. Mr Lauri Kivinen tienaa tolkuttomasti (Jungnerin palkka 16 500 €, Kivisen astuessa remmiin nostettiin 25 000:een https://fi.wikipedia.org/wiki/Lauri_Kivinen ), mutta porvarilliselle ideologialle tyypillisesti hän toki on mielestään palkkakuopassa. Kivisen lompsaan suurin osa verosta varmaan menee.
Ei, veroa ei kuulu leikata vaan se kuuluu poistaa.
Maksukortin taakse. Ne maksavat, jotka haluavat. Tämä olisi siitäkin mahtava systeemi, että huijaaminen olisi erittäin vaikeaa.
Valtiolle ei olisi mikään ongelma, silloin jos sitä asiaa kansalaisille ihan oikeasti on, hoitaa tiedotus yleisimpien parin maksukanavan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet siis halukas siihen, että meilllä toimisia ainoastaan kaupallinen media?
Kaupallisella medialla on aina myös joku omistaja, jonka propagandaa se tuottaa.
Yle ei ole vihervassarien äänitorvi, vaan valtion omistamana kulloisenkin hallituksen äänitorvi. Onhan sen hallintoneuvostokin koottu poliitikoista...ja pääjohtaja muuten kokoomuslainen...
Ylen MOT on ainoa, joka Suomessa enää kertoo meille väärinkäytöksistä ja päättäjien kytkyistä. Minä ainakin koen tämän asian hyvin tärkeänä.
Ei kerronnan tarvitse tapahtua Suomesta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustus on kyllä sinänsä tärkeä asia, mutta jos hankitaan 65kpl F-35A hävittäjää, niin se on silkkaa hulluutta! Elinkaarikustannukset varovaisesti arvoiden n. 30 miljardia euroa! Täytyy vain toivoa, että politiikoilla on sen verran järkeä päässä, etteivät lähde tuohon mukaan.
Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Hävittäjät lisäksi vanhenevat nopeasti. Miehittämättömät lennokit ja hävittäjät ovat tulevaisuutta. Pitäisi vain koittaa selvitä mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en halua lopettaa Yleä, vaan kohtuullistaa rahoitusta. - AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvivaaraankin aiotaan lykätä puoli miljardia. Sehän se vasta hulluutta on! Toivottavasti kampanjoit yhtä näyttävästi Talvivaaran "alasajoon" suunnattua rahamäärää vastaan. Äkkiloppu sille tuhlaukselle, sanon minä. Maksakoot ne, jotka ovat sen saastutuslaitoksen pystyyn pistäneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutiset ja ajankohtaisohjelmat pystyy varmasti tuottamaan pienemmällä budjetilla kuin puoli miljardia vuodessa.
No kyllä Ylen tehtäväkenttä pitää olla vähän laajempi kuin pelkät uutiset ja ajankohtaisohjelmat kuitenkin. Mutta ulkomaiseen ohjelmistoon (ainakaan amerikkalaiseen) ei pidä panostaa tietenkään liian paljon. Pohjoismaisen tuotannon suhteen Ylellä on kuitenkin tosi merkittävä rooli Suomessa eli esim. lähes kaikki tanskalaiset / ruotsalaiset / islantilaiset huippuluokan tv-sarjat ovat tulleet ensin Ylen kanavilta. Noita ei näe helposti mistään muualta, vaikka olisi Netflix tai Viaplay tai kaapelikanavat käytössä. Yle on tuossa suhteessa ollut ihan korvaamaton. Lisäksi laadukkaisen brittisarjojen suhteen Yle on ollut selvä ykkönen Suomessa. Mutta tärkeintä olisi kuitenkin saada korkeatasoista kotimaista draamatuotantoa, se on kuitenkin ollut tähän mennessä esim. tanskalaiseen verrattuna selvästi heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en halua lopettaa Yleä, vaan kohtuullistaa rahoitusta. - AP
No, montako rahaa sinulta saisi vuosittain viedä, että katsoisit sen olevan kohtuullista, ap?
Ennenkuin teette kaikkenne, miettikää mistä olette valmiita luopumaan:
Radio Suomi
Radio Ylen 1
Yle Teema
Areena
Elävä arkisto
Viitotut tv -ohjelmat
Saamenkieliset uutiset
Olympialaiset
Jalkapallon EM ja MM -kisat
Muu Ylen kanavilla esitettävä urheilu (ampumahiihto, uinti, kaunoluistelu ...)
Euroviisut
Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto
Kotimainen draama ja pitkät elokuvat (joiden osarahoittajana Yle on, siksi Ylellä on oikeus esittää niitä)
BBC:n ja esim DR:n laatusarjat
Hengelliset ohjelmat: aamu- ja iltahartaudet, sunnuntain jumalanpalvelukset
RSO, sen suorat konsertit kautta Suomen eri alustoilla
Ne ohjelmat joissa haastatellaan persuja voisi siirtää maksukanaville, niistä en välittäisi maksaa. Muuten olen tyytyväinen ylen tuotantoon. Kansanedustajani tietää kantani.