Kävin eilen kasvohoidossa. Kuuluuko ihonpuhdistukseen myös nenän mustapäiden poisto?
Tää kosmetologi hädin tuskin koski minun nenääni. Vähän tuolta sivuilta sörkki, ei tuosta päältä. Juuri siksi sinne meninkin, että hän ne voisi poistaa kun toisella on ne kaikki hienot höyryttimet, että saa nuo ihohuokoset auki. Ei sitä kotona jaksa minkään kattilan ääressä harvase päivä höyryttää naamaa ja sen jälkeen yrittää puristaa noita paskoja ulos kun on niin pienet ihohuokoset.
Eikö siihen palveluun siis kuulu naaman perusteellinen putsaus? Ei nimittäin kaikkia näppyjä ja mustapäitä muualtakaan naamasta poistanut. Eli tekikö kosmetologi paskaa duunia vai oisko tässä pitänyt osata jotain muuta palvelua pyytää, vaikka hoidon kohdalla lukee, että mekaaninen ihonpuhdistus?
Kommentit (25)
Mustapäät pahenee puristelulla, kosteuta ja kuori ihoasi enemmän, niin ne lähtevät. Höyryttämällä ja nyppimällä iho ärtyy ja kuivuu ja molemmat pahentavat talin eritystä->isommat mustapäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu, mutta ei niitä lähetä välisin ulos ruttaamaan. Jos sulla tosiaan on pienet ihohuokoset, niin niitä on höyrytyksenkin jälkeen tosi haastavaa saada komedoraudalla pois ilman, että siitä tulee tosi kivuliasta. Jokin ultraääni puhdistus voisi sun tapauksessa olla toimivampi.
No jos itsekin saan ne ulos höyrytyksen jälkeen, niin oletan kosmetologin siihen myös pystyvän sata kertaa paremmilla välineillä. Ja ei se tuosta nenän päältä satu toisin kuin tuolta reunoilta se tuntuu jo ikävälle, tosin tähänkin varauduin, ettei se herkkua ole.
Itseltään ne onkin niin paljon helpompi poistaa, kuin toiselta. Kyllä mäki omasta naamastani saan sormin ja komedoraudalla ulos vaikka ja kuinka talia, mutta samaa voimatasoa ei voi käyttää toisen kasvoihin. Käytätkö muuten itse puhdistaessasi sormia? Jos käytät niin siinäkin on jo ero.
Miksi ihmeessä sitten menisi kosmetologille maksamaan ison summan sellaisesta, jonka itse saa tehtyä perusteellisemmin ja helpommin :o ?
Miksi et kysynyt? Sillähän asia olisi ollut selvä.
Olen uhrannut erinäisiin ihonpuhdistuksiin eri kosmetologeilla useampia satasia elämäni aikana. Kokemukseni mukaan kosmetologeissa on eroja. Toiset tekevät huolellista työtä ja hoitoaika kestää kauan. Toisilla on kiire ja he vain hieman koskevat nenään ja levittävät kuorintavoiteet ym. naamiot ja rahastavat pikaisesti. Tuloskin oli yhtä tyhjän kanssa. Äänestin jaloillani ja kävin vakkaripaikassa.
Enää en käy missään, sillä ihotautilääkärini mukaan herkkää ihoa ei saa rasittaa kuorinnoilla, nyppimisellä ja puristelulla, siitä aiheutuu vain katkenneita verisuonia ja tulehduksia.
Kerran kosmetologin ihonpuhdistuksessaa käyneenä kokemukseni oli,että eri hajuisia mömmöjä levitettiin naamaan ja räteillä pyyhittiin pois, jotain voidetta hierottiin. Kova hinta, ei näkyvää lopputulosta, en aio enää koskaan moisesta maksaa mitään.