Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadutteko alavalintaanne?

kriiseilijä
27.05.2016 |

Olen 23v ja siinä pisteessä että en tiedä mitä teen elämälläni. Nykyiset opinnot eivät kiinnosta ja olen ollut sieltäkin poissaolevana jo vuoden. Ala jolle haluan on suosittu ja vaikka muuttaisin nyt takaisin kotiin ja lukisin vuoden pääsykokeisiin ei paikka siltikään olisi varma. Oman ikäiset jotka eivät ole välivuosia pitäneet alkavat valmistua ja elämä vakiintuu. Itseäni ihan ahdistaa tajuta että ei ole enää parikymppinen joka voi haahuilla, viettää välivuosia ja etsiä elämälleen suuntaa. Tuntuu niin lapselliselta muuttaa kesäksi kotiin ja tehdä kesätöitä kun jos olisi valmistunut olisi jo mahdollisesti vakinainem työ. Kysymys kuuluu kannattaako uhrata elämästään yksi vuosi jotta voi lukea unelma-alansa pääsykokeisiin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten, onko muilla samoja mietteitä? näyttää olevan monenikäisillä tällaista...

Vierailija
22/23 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti panostat siihen, että päätät mitä haluat ja pyrit sitä tavoitetta kohti. Herrajumala, 23 v on nuori :). Mun tuttavissa on on ihmisiä jotka on 16-yli kolmivitosina opiskelleet useatakin eri alaa tai valmistuneet 3-4 eri ammattiin. Muutama lähti yli 45v tekemään väitöskirjaa ja siinä samalla työkuviot menneet moneen kertaan uusiksi, yksi opiskeli lähihoitajan ja jonkun muun ammatin kautta opettajaksi jne.jne. Ihan vanhakantaista ajatella että jos olet jonkin "putken" valinnut niin se on väistämättä loppuelämän juttu. Ai niin ja useampi on opiskellut pitkähkön työuran jälkeen kyseisen alan opettajaksi... Samaa mietin itsekin kunhan lapset hieman kasvavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia mietteitä