Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa mitään työtä, edes paskaduunia!

Vierailija
27.05.2016 |

Minulla on sekä AMK-tutkinto että yliopistosta maisterin paperit. Koska olin täydellinen idiootti ja luotin tulevaisuuteen ja omaan työllistymiseen, hankin perheen opiskeluaikana. Valmistuin silti normaaliajassa, vaikka talouteen tuli kolme lasta. Olin ahkera ja tein harjoitteluja opintoaikana ja töitä kesälomilla.

Perheellisenä opiskelijana tein paljon aivan muiden alojenkin töitä, hoidin lapsia, siivosin, olin varastossa töissä pakkaamassa. Mies on koko yhdessäolon ajan ollut vakituisissa töissä ja on myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut.

Töiden saaminen loppui täysin maisteritutkinnon suorittamisen jälkeen. Olin aivan liian pätevä enää paskaduuneihin ja minulle sanottiin suoraan, ettei minua oteta töihin, koska lähtisin heti toisen työn perään. Niin lähtisinkin, tietenkin. Jos saisin oman alan töitä, miksi ihmeessä pakkaisin pakasteita jossain varastossa?

Olen nyt 34-vuotias kaksi korkeakoulututkintoa suorittanut kolmen lapsen äiti, joka ei tälle yhteiskunnalle enää kelpaa missään muodossa. En pääse edes palkattomiin oman alan työharjoitteluihin, koska olen näin vanha ja niihin otetaan mieluummin alle kolmikymppisiä opiskelijoita.

Jos ei olisi lapsia, koristaisin Suomen synkkää itsemurhatilastoa. Nyt lapset ja mies ovat ainoat syyni elää. Olen aivan turha ihminen.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella voi asiat toki olla erilailla, mutta itse en palkkaisi kolmekymppistä tai vanhempaa, varsinkaan, jos tähänastiset saavutukset rajoittuvat poikimiseen. Aina löytyy nuorempi vastaavat muodolliset pätevyydet omaava, jolla on lisäksi työkokemusta.

Sad but true.

Vierailija
22/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahotonta uskoa ettet saisi niitä siivoojan töitä edes jos on kokemustakin. Tosiaan ei kannata kertoa maisterintutkinnnosta. Kuka siihen pakottaa. 

Hae kaupan kassalle, ilman mitään tutkintopaperita.

Ei kaupan kassallekaan niin vaan mennä. Olen itse töissä ruokakaupassa, ja kun pomo laittoi työpaikkailmoituksen nettiin, niin aamupäivän aikana muutamassa tunnissa tuli  lähes 200 hakemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mahotonta uskoa ettet saisi niitä siivoojan töitä edes jos on kokemustakin. Tosiaan ei kannata kertoa maisterintutkinnnosta. Kuka siihen pakottaa. 

Ei kaupan kassallekaan niin vaan mennä. Olen itse töissä ruokakaupassa, ja kun pomo laittoi työpaikkailmoituksen nettiin, niin aamupäivän aikana muutamassa tunnissa tuli  lähes 200 hakemusta.

Sama juttu se on kaikissa julkisissa työhakemuksissa. Jos edellytyksenä työn saannille ei ole joku sellainen tutkinto tai muu pätevyys jonka omaavista on pulaa, niin hakemuksia tulee automaattisesti satoja tai jopa tuhansia.

Pääasiassa niihin vastaaminen on ajan hukkaa, koska isosta hakijamäärästä johtuen pienikin puute kuten kuukauden työttömyys riittää jo karsinnassa tippumiseen.

Käytännössä töihin pääsee Suomessa vaan suhteilla jos ei satu olemaan "poikkeusyksilö".

Vierailija
24/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te kuvittelette, että nykyään pääsee siivoamaan tai kaupan kassalle kuka vaan? Ei se akateeminen koulutus tuo sitä ammattitaitoa mihinkään duunarihommiin.

Vierailija
25/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunissa on:

- huono arvostus - Ehdottoman totta!

- huono palkka (työssäkäyntikulujen ja verojen jälkeen samat kuin työttömän tulot) - No jaa..Mun palkka on vaihdellut 1800-2500 välillä riippuen siitä, paljonko tunteja teen ja millaisia vuoroja.

- työntekijää pompotetaan ja nöyryytetään - Tässä on ikävä kyllä totuutta..:/

- usein terveys menee (fyysinen työ) - Itseasiassa jos on pienessä kaupassa töissä, työ on vaihtelevaa ja työasennot vaihtelevat. Siinä missä istumatyö on epäterveellistä, kaupan työ voi olla jopa parempaa, jos et työskentele koko ajan samoissa yksitoikkoisissa asennoissa. Toki jos on pelkästään töissä kassalla isossa marketissa tulee taas tuo työn fyysinen yksitoikkoisuus. Nykyään monessa paikassa on ohjeistettu työergonomia.

- menetät viikon hereilläoloajastasi melkein puolet (matkoineen) - ?? Ja muissa työpaikoissa ei tarvitse olla läsnä siellä työpaikalla..?

- et voi tehdä mitään kivoja suunnitelmia tai ex tempore -juttuja, koska olet sidottu työhön - No missä muussa tavallisessa työssä voi yhtäkkiä ottaa vapaata? Itseasiassa parhaimmillaan kaupan työssä voit toivoa tietyt vapaat viikolle ja tehdä sitten sen irtioton. Se, kuinka paljon niitä vapaita voit ottaa (palkattomana) riippuu tietysti paikasta ja esimiehestä mutta kyllä 21-tuntisella sopimuksella voi jo toivoa kolme perättäistä vapaata ja viettää kivan pikkuloman.

Vierailija
26/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 60% ikäluokasta korkeakoulutetaan, niin ette kait oikeasti luule, että jokaiselle riittää niitä parempia duunipaikkoja? 

Kenenkään ei pitäisi luulla, että kaikille riittää huonojakaan duunipaikkoja. Kauppoihin asennetaan itsepalvelukassoja, postit lajitellaan koneellisesti eikä käsin, ja moni muukin työvaihe automatisoidaan.

Vierailija
27/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sulle hyvän neuvon, jonka olen kuullut jo monilta. Ala yrittäjäksi! Älä kysy minkälainen yritys kannattaisi perustaa, kukaan ei ainakaan minulle ole osannut vastata. 

Sinuna keskittyisin suosiolla hakemaan niitä oman alan paikkoja ja niitä joihin olet hieman ylikoulutettu. Yritä hyödyntää verkostoja. Vaikka ei sekään mikään helppo tie ole. En saanut kutsua haastatteluun, vaikka suosittelijana oli suht hyvässä asemassa firmassa oleva henkilö. Toiseen paikkaan luulin jo pääseväni suhteilla, mutta sitten ketään ei palkattu. Kolmannesta ei kuulunut mitään, vaikka suosittelija leveili hyvillä suhteillaan. 

Yritetään muistaa, että ei tämä ainoastaan meistä johdu, työpaikkoja on vaan liian vähän. Kun hakijoita on paljon, pienet jutut tiputtaa pois. Onneksi ne pienet jutut vaihtelee, ja kyllä vielä tulee työnantaja, joka ymmärtää, että on hyvä juttu, että sinulla on perhe tehtynä.

Vierailija
28/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat tehdä niitä paskaduuneja niin jätä ainakin se yo-tutkinto sieltä hakemuksesta ja cv:stä pois. 

On kyllä tosi sairas yhteiskunta, jos koulutuksesta rangaistaan. Pitäisi aika selvästi olla toisinpäin. Tämä työllisyystilanne ei todellakaan kannusta opiskelemaan pätkääkään. Peruskoulun jälkeen vaan kaikki pyllyjä pesemään ja siivoamaan niiden kansalaisten koteja, joilla on varaa opiskella ja jotka saavat kaikki työt suhteilla. 

Tästä viestistä huomaa, ettei sydämen sivistystä ainakaan opita kouluissa. t. lähihoitaja

Vierailija
29/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu se on kaikissa julkisissa työhakemuksissa. Jos edellytyksenä työn saannille ei ole joku sellainen tutkinto tai muu pätevyys jonka omaavista on pulaa, niin hakemuksia tulee automaattisesti satoja tai jopa tuhansia.

Pääasiassa niihin vastaaminen on ajan hukkaa, koska isosta hakijamäärästä johtuen pienikin puute kuten kuukauden työttömyys riittää jo karsinnassa tippumiseen.

Käytännössä töihin pääsee Suomessa vaan suhteilla jos ei satu olemaan "poikkeusyksilö".

Älä nyt viitsi. Mieheni poimittiin rekrystä toiseen hommaan, jota ei laitettu edes hakuun kun mieheltäni kysyttiin ensin haluaako hän tuon homman.

Haki sis alunperin toista paikkaa, mutta haastattelussa totesivat ettei miehen kokemus riitä siihen. Sen sijaan tarjosivat tuota toista pestiä, koska mieheni antoi haastattelussa itsestään niin hyvän vaikutelman että ns.poimivat pois.

Ja myyntipuolen työ kyseessä. Suhteita hänellä ei ole.

Vierailija
30/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä ammattikoulu käyty, kirjoitukset käyty, mutta ainoat työkokemukset on koulujen työharjoitteluja ja työkkärin työkokeiluja. Ja kun työttömiä on vaikka muille jakaa, niin sieltä löytyy aina väkisinkin joku jolla on näyttöjä osaamisestaan, niin ei tämmöinen suhteeton tyyppi kelpaa minnekään töihin. Hakemuksia olen laittanut reilusti toistasataa ja tulos on kaksi haastattelua ja nolla työpaikkaa.

Olen jo töiden suhteen luovuttanut aikapäiviä sitten, päätin ihan oman mielenterveyden takia käydä tuon lukionkin ja nyt ideana on hakea korkeakouluun. Tosin ap tässä aika pitkälti osoittaa, ettei ne korkeammatkaan koulutukset mitään takaa.

Katsellaan sitten koulujen jälkeen jos ei töihin kelpaa, niin ehkä sinne itsemurhatilastoihin sitten kelpaa.

Vierailija
31/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Mieheni poimittiin rekrystä toiseen hommaan, jota ei laitettu edes hakuun kun mieheltäni kysyttiin ensin haluaako hän tuon homman.

Haki sis alunperin toista paikkaa, mutta haastattelussa totesivat ettei miehen kokemus riitä siihen. Sen sijaan tarjosivat tuota toista pestiä, koska mieheni antoi haastattelussa itsestään niin hyvän vaikutelman että ns.poimivat pois.

Ja myyntipuolen työ kyseessä. Suhteita hänellä ei ole.

Kyllä tuossakin työpaikka on saatu muuta kuin sitä virallista väylää.

Vierailija
32/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, paskaduuni on paskaa.

T. Paskaduunari

Vierailija
33/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka kauan olet hakenut?

Vierailija
34/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunia varmasti saa. Kaatopaikalle töihin tai roskakuskiksi

Vierailija
35/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuitenkin töissä ja ilmeisen hyvin olette pärjänneet, kun kolme lastakin on. Ehkä pärjäätte tästä eteenpäinkin?

Työnantajan silmissä perheellinen on aina se, jolle kertyy paljon poissaoloja. Jos vielä oman alan työkokemusta ei juuri ole, niin hankalaa on.

Vierailija
36/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Paskaduunia varmasti saa. Kaatopaikalle töihin tai roskakuskiksi

Veikkaan, että myös noihin työpaikkoihin on mol.fi:n kautta satoja hakijoita. Lisäksi roskakuskiksi ei pääse ilman kuljetusalan koulutusta.

Vierailija
37/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sinun edes mennä töihin? Kolme lasta ja kaksi korkeakoulutettua vanhempaa, niin päivähoitomaksut olisivat hurjat.

Olen "paskaduunia" tekevä yh ja lopetan työnteon ainakin hetkeksi, koska siitä ei jää käteen mitään. Odotan, että saan nauttia kiireettömyydestä ja olla enemmän lapsen kanssa.

Vierailija
38/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaduunissa on:

- huono arvostus

- huono palkka (työssäkäyntikulujen ja verojen jälkeen samat kuin työttömän tulot)

- työntekijää pompotetaan ja nöyryytetään

- usein terveys menee (fyysinen työ)

- menetät viikon hereilläoloajastasi melkein puolet (matkoineen)

- et voi tehdä mitään kivoja suunnitelmia tai ex tempore -juttuja, koska olet sidottu työhön

MIKSI IHMEESSÄ HALUAT PASKADUUNIIN?

Jotta olisin hyödyksi edes jollekin. Ymmärrätkö, miltä tuntuu olla yhteiskunnalla täysin arvoton? Pelkkä kuluerä? 

ap

LoL. Eikö yhteiskunnan kuuluisi olla hyödyksi sinulle eikä toisinpäin.

Vierailija
39/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 27 ja mulla on vaan toisen asteen tutkinto. Teen monen mielestä ns paskaduunia. Oon ajatellut, että opiskelen lisää sitten joskus, kun tiedän mitä haluan opiskella. No en tiedä kannattaako? Jos se itseä kiinnostava ala onkin sellanen, jolla on kehno työllisyystilanne tai ei saa töitä, koska alottaa nollasta ja ei ole kokemusta.

Vierailija
40/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paskaduunia, siis viemäreiden huoltotöitä, kyllä saakaan ihan noin vaan. Siinä pitää olla koulutusta ja työkokemustakin varmaan mielellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi