Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vapaaehtoistyötä tai hyväntekeväisyyttä harrastat?

Vierailija
27.05.2016 |

Minä vedän kerran viikossa treenit urheiluseurani junnuille. Lisäksi teen satunnaisesti talkootyötä, jos järjestämme kisoja.

Lahjoitan myös kuukausittain 50 euroa hyväntekeväisyysjärjestöille.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, joka ei auta muita, ei ole moraalista oikeutta olettaa että muut auttaisivat häntä.

Eli sinä teet hyväntekeväisyyttä vain siksi, että saat itse apua tarvittaessa? Joo, sehän ei olekaan yhtään itsekästä. Oikea hyväntekeväisyys lähtee siitä, että autetaan pyyteettömästi.

Toisekseen sinä et tiedä, mitä tuo kommentoija tekee työkseen. Ehkä hän jo auttaa ihmisiä joka päivä.

Kukapa ei auttaisi ihmisiä työllään, mutta se on palkkatyötä jota tehdään palkan takia.

Vierailija
22/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut punaisen ristin vapaaehtoisena yli 10 vuotta. Tai Olin viime vuoden toukokuuhun saakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viikottain vapaaehtoistyötä nuorten ja lasten parissa partiossa. Tai en mä sitä oikeastaan vapaaehtoistyöksi ajattele, mulle se on kiva harrastus siinä missä niille lapsillekin.

Vierailija
24/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan liikennettä toritapahtumassa vuosittain. Muuten en tee mitään ja tuota liikenteenohjaustakin teen vielä hetken, mutta ajan haaskausta se on.

Vierailija
25/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

Oletpa itsekäs.

Olen itse tehnyt vapaaehtoistyötä eräässä seurassa, mutta voin niin ikään sanoa, että täysin itsekkäistä syistä. Sen lisäksi, että siitä tulee hyvää mieltä muille niin hyvää mieltä tulee myös itselleni aina. Eli en usko, että itsensä sivuuttaminen ja altruismi on paras lähtökohta vapaaehtoistyölle. Parempi lähtökohta on se, että tekee sellaista, joka on omien arvojen mukaista mutta myös niin, että vapaaehtoistyö antaa myös aidosti itselle.

Vierailija
26/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teen ylipäänsä töitä, vaikka saisin työttömänä enemmän rahaa. Kai se jonkinlaista vapaaehtoisuutta on.

Vierailija
27/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän lasten harrastustreenejä. Omat lapset kylläkin käy siellä, joten siitä hyötyy aika paljon itsekin. Mutta käy monen muunkin lapset, eikä muut vanhemmat silti osallistu.

Sitten satunnaisemmin vedän koululuokille retkipäiviä. Ja noin joka toinen vuosi kerään yhteisvastuukeräystä.

Vierailija
28/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kuin apostoli Pietari rammalle miehelle Raamatussa: "Hopeaa ja kultaa minulla ei ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan. Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele."

Muutaman kerran vuodessa annan rahaa lähinnä lähetystyösäätiöille, jotka tekevät myös konkreettista auttamistyötä, mutta yleensä teen ilmaiseksi evankeliointityötä netissä päivittäin. Joskus evankeliointiin kuuluu apologetiaa eli filosofista ja teologista Jumala-todistelua, joskus sielunhoitoa, joskus todistuksia, joskus jopa Raamatunopetusta (ei-uskoville).

Arvostan todella paljon aineellista hyväntekeväisyyttä, ja mielestäni ihmisillä on mahdollisuuksien mukaan moraalinen velvollisuus auttaa materiaalisesti sairaita, köyhiä ja kurjia.

Vielä tärkeämpää kuitenkin on antaa ihmisille viesti, että he ovat arvokkaita ja valaa uskoa ja toivoa hyvään, armolliseen Jumalaan ja iankaikkisuuteen.

Vierailija
29/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, enkä ole edes itsekäs.

Olen työssä ympärivuorokautista vanhushoitoa antavassa palvelutalossa ja sielä usein näkee kuinka itsekästä hyvänekeväisyys välillä on.

Pitäisi kysyä mitä hyväntekeväisyyden kohde haluaa vai haluaako edes olla hyväntekeväisyyden kohde.

Vierailija
30/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Rahat menee elämiseen ja siihen, että lapsilla on kaikki tarpellinen ja harrastuksia. Sen jälkeen kun jäin yksin lasten kanssa tipahti tulot aika rajusti enkä halua viedä lapsilta harrastuksia. Niillä on riittävän vaikeaa kun isä kuoli, että en ala vielä ilmoittaa, että sori äitin pitää lahjoittaa teidän harratusrahat hyväntekeväosyyteen.

Vierailija
31/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko  joku teistä vapaaehtoistyöntekijänä plättyjen vastaanottokeskuksessa?

Vierailija
32/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun eri keräyksiin vuoden mittaan, sekä telkkarissa ja kadulla. En halua sitoutua mihinkään yhteen tiettyyn tahoon jatkuvalla lahjoituksella. Enemmänkin voisin osallistua, se täytyy myöntää.

Vierailija
33/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö kukaan sellaista vapaaehtoistyötä, jossa ei olla kovin tiiviisti tekemisissä ihmisten kanssa? Olisin itse mahdollisesti kiinnostunut tekemään jotain, mutta pelkkä ajatus siitä, että ryhdyn jonkun ystäväksi / alan ohjata lapsilaumalle askartelukerhoa on liikaa.

Mua häiritsee lisäksi monessa vapaaehtoistyössä se ajatus (joka tässäkin ketjussa on joissain kommenteissa huokunut rivien välistä) että kun armollisesti suostun tämän raasun ystäväksi kerran viikossa, niin olen HYVÄ IHMINEN. Olen lisäksi itse välillä ollut sellaisessa tilanteessa elämässä, että jotkut ovat - pyytämättäni - tuntuneet ottavan minut hyväntekeväisyyskohteekseen. Se tuntuu todella alentavalta, ei auta minua yhtään ja lähtee selvästi "auttajan" näkökulmasta.

Vierailija
34/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kaiken tarpeettoman kirkon kirpparille. Samoin ostan sieltä paljon.

Tuo kirppari pyörii vapaaehtoisvoimin ja kaikki tuotto menee hyväntekeväisyyteen.

Vapaaehtoistyöhön mulla ei ole aikaa, eikä voimia.

Vierailija
35/35 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverikoiratoiminnan tyylistä hommaa, käydään koiran kanssa kerran viikossa mielenterveyssaairaalan dementia-osastolla. Tosi palkitsevaa puuhaa niin itselle, koiralle kuin potilaillekin.