Mitä vapaaehtoistyötä tai hyväntekeväisyyttä harrastat?
Minä vedän kerran viikossa treenit urheiluseurani junnuille. Lisäksi teen satunnaisesti talkootyötä, jos järjestämme kisoja.
Lahjoitan myös kuukausittain 50 euroa hyväntekeväisyysjärjestöille.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Oletpa itsekäs.
Kuutena iltana viikossa mennään juniorifutisjoukkueen päävalmentajana ja partio-akelana.
En mitään. Mutta pidän yllä ensiaputaitojani ja satunnaisesti annan rahannosoton yhteydessä lahjoituksen. Ensiaputaitoja olen tarvinnut kerran.
Liityin vastikään Suomen Luonnonsuojeluliittoon ja lisäksi oon Unicefin kuukausilahjoittaja. Kodittomille kissoille lahjoitan silloin tällöin. Kunhan saan opiskelut loppuun ja pääsen töihin, niin tarkoitus olis nostaa lahjoitusten määrää. Vapaaehtoistyöhön ei tällä hetkellä ole aikaa, ellei isoäidin auttamista lasketa.
Aika vähän vielä ehtinyt, mutta olen antanut tuotteita myyntiin eläinten hyväksi pidettyyn huutokauppaan ja leiponut ravintolapäiväksi myytävää. Niidenkin tuotto meni katukoirien hyväksi.
Tällä hetkellä pyöritän lasten ja nuorten urheiluseuraa ja valmennan. Lisäksi mukana mll:n kaveritoiminnassa.
Aiemmin olen ollut mm. Vanhan leskirouvan juttukaverina diakonia laitoksen kautta
Itse en jaksa käyttää vapaa-aikaani vapaaehtoistyöhön, mutta lahjoitan rahaa kuukausittain UN Womenille ja Amnesty Internationalille.
Teen polttopulloiskuja vastaanottokeskuksiin.
t. Odin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Oletpa itsekäs.
Oletpa tyhmä. Miksi pitäisi tehdä mitään vapaaehtoistyötä tai hyväntekeväisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Oletpa itsekäs.
Oletpa tyhmä. Miksi pitäisi tehdä mitään vapaaehtoistyötä tai hyväntekeväisyyttä?
Ihmisellä, joka ei auta muita, ei ole moraalista oikeutta olettaa että muut auttaisivat häntä.
Autetaan toinen toisiamme ja laitetaan hyvä kiertämään! Se ei maksa mitään!
Olen mukana Punaisen Ristin ystävätoiminnassa, käyn kerran viikossa moikkaamassa yhtä 85-vuotiasta rouvaa :)
Lisäksi teen sekalaisia hommia Planilla satunnaisesti.
Kuukausilahjoittaminen ei periaatteessa ole mitään vapaaehtoistyötä, mutta lahjoitan kahdelle järjestölle. Teen itsekin varainhankintaa, joten sitä kautta tuttua ;)
Saapas, Walkers, koulun vanhempainyhdistys, koulun johtokunta, töissä suojeluvalvoja, lapsen pallopelin leivonnat ja huoltajana turnauksissa, festareilla talkoamassa, kaupunginosajärjestön tapahtumissa töissä, seurakunnan tapahtumissa myös. Sitten korjaan naapureiden fillareita ja ompelen korjausompelua.
Olen lahjoittanut hyväntekeväisyyteen peliyhtiöiden kautta 30 000 - 50 000 euroa viimeisen 10 vuoden aikana. Luovutan verta.
Olen lapsen futisjoukkueen rahastonhoitaja ja ohjaan perhejumppaa ja aikuisjumppaa n. kerran viikossa Friskis&Svettis urheiluseurassa. Lisäksi tulee välillä osallistuttua muuhunkin toimintaan.
Tällä hetkellä ei ole oikein varaa lahjoittaa hyväntekeväisyyyteen, taitaa mennä vaan 10 euroa/kk. Kunhan pääsen taas töihin tavoitteeni on, että säästän tuloista 10 % ja lahjoitan 5 %.
Vierailija kirjoitti:
Olen mukana Punaisen Ristin ystävätoiminnassa, käyn kerran viikossa moikkaamassa yhtä 85-vuotiasta rouvaa :)
Lisäksi teen sekalaisia hommia Planilla satunnaisesti.
Kuukausilahjoittaminen ei periaatteessa ole mitään vapaaehtoistyötä, mutta lahjoitan kahdelle järjestölle. Teen itsekin varainhankintaa, joten sitä kautta tuttua ;)
Lahjoittaminen ei ole vapaaehtoistyötä, mutta hyväntekeväisyyttä on. Mielestäni ihan järkevää, että ne joilla on kiire mutta rahaa (ansiotyö, pienet lapset jne.) lahjoittavat rahaa ja ne joilla on aikaa mutta vähemmän rahaa (eläkeläiset, työttömät jne.) tekevät vapaaehtoistyötä.
Kukin omien resurssiensa mukaan :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä, joka ei auta muita, ei ole moraalista oikeutta olettaa että muut auttaisivat häntä.
Eli sinä teet hyväntekeväisyyttä vain siksi, että saat itse apua tarvittaessa? Joo, sehän ei olekaan yhtään itsekästä. Oikea hyväntekeväisyys lähtee siitä, että autetaan pyyteettömästi.
Toisekseen sinä et tiedä, mitä tuo kommentoija tekee työkseen. Ehkä hän jo auttaa ihmisiä joka päivä.
Olen mukana kadonnutta ihmistä etsivien joukoissa. Vapepa siis kyseessä