Sukulaishäihin meni sitten 450 eur
En ihmettele, miksi jotkut lapsiperheet jättävät saapumatta häihin. Häälahjan lisäksi kun pitää hankkia itselle juhlavaatteet, lapsille juhlavaatteet ja juhlakengät, lasten tukat leikkauttaa kampaajalla, miehen puku pesettää pesulassa jne
Itselläni meni häihin 450 eur, koska piti ostaa itselleni juhlavaatteet ja kengät ( ei ole ollut, viimeksi olen kymmenen vuotta sitten ollut häissä tms tilaisuudessa, ja nämä tulevat häät ovat tosi viralliset ja juhlavat joten sinne piti hankkia siistimpää vaatetta ja avokkaat). Lapsilta samoiten puuttuivat juhlavaatteet ja kengät, piti viedä lapset parturi-kampaajalle, ja ostaa häälahja, pesettää miehen puku pesulassa ( viimeksi pesty viisi vuotta sitten). Ja lopputulema: 450 eur paloi näihin kaikkinensa.875
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ketuttaa, varsinkin siinä vaiheessa jos tarjolla on 200g makaronilaatikkoa..
Eikö ollut häissä muuta ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän ketjun näyttämien syiden takia tulemme puolisoni kanssa järjestämään omat häämme niin, että vieraiden kulut minimoituvat. Hääkutsuun tulee teksti "tule pukeutuneena siten kuin haluat." Sen lisäksi ilmainen majoitus on tarjolla mökkimajoituksena halukkaille. Häälahjalista on tehty, koska vieraat pyysivät sellaista. Halvin tuote on noin 2 euroa ja kallein noin 50 euroa. Paljon on sitten sellaisia lahjatoiveita, joiden arvon voi itse määrittää (esim. lahjakortteja yms.) Matkakorvauksia emme sentään ajatelleet vieraille maksaa, mutta toivomme silti, että mahdollisimman moni tulee paikalle.
Harmi vaan että se ainoa, suurin ja väistämätön kuluerä on se matkustus hääpaikalle, jos paikka on jossain korvessa (keskustoihin jne pääsee vaikka onnibussin tarjouksella).
Minulla ei ole yhtään juhliin kelpaavaa vaatetta. Yhdet farkut löytyy ja niitä käytän aina, jos lähden asioille, kotona verkkareita. Töissä työvaatteet firman puolesta ja töistä aina suoraan hakemaan lapset päiväkodista. TYömatkatkin siis menen verkkareissa. Kenkiä olisi vaikka muille jakaa mutta raskauksien myötä jalka on kasvanut eikä korkkarit enää mahdu jalkaan.
TYön lisäksi en ole ollut ilman lapsia missään neljään vuoteen eli eipä ole juuri tarvittu siistimpiä vaatteita baariin tai vaikka konserttiin. Juhlia ei ole tänä aikana ollut yksiäkään. Jos nyt tulsii hääkutsu niin aivan varmasti yrittäisin löytää juhlavaatteet kirpparilta, koska niille ei todellakaan ole muuta käyttöä kuin ne yhdet juhlat. Lasten päiväkodissakin juhlat on korvattu touhupoluilla tai vastaavilla, joten eipä ole sinnekään tarvinnut ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtään juhliin kelpaavaa vaatetta. Yhdet farkut löytyy ja niitä käytän aina, jos lähden asioille, kotona verkkareita. Töissä työvaatteet firman puolesta ja töistä aina suoraan hakemaan lapset päiväkodista. TYömatkatkin siis menen verkkareissa. Kenkiä olisi vaikka muille jakaa mutta raskauksien myötä jalka on kasvanut eikä korkkarit enää mahdu jalkaan.
TYön lisäksi en ole ollut ilman lapsia missään neljään vuoteen eli eipä ole juuri tarvittu siistimpiä vaatteita baariin tai vaikka konserttiin. Juhlia ei ole tänä aikana ollut yksiäkään. Jos nyt tulsii hääkutsu niin aivan varmasti yrittäisin löytää juhlavaatteet kirpparilta, koska niille ei todellakaan ole muuta käyttöä kuin ne yhdet juhlat. Lasten päiväkodissakin juhlat on korvattu touhupoluilla tai vastaavilla, joten eipä ole sinnekään tarvinnut ostaa.
Mä en sano tätä pahalla, vaan ihmetellen: miten tuo voi olla mahdollista? Yhdet farkut ja verkkarit. Mun käsitykseen kun ei mene, että miten on mahdollista mennä joka paikkaan yksillä ja samoilla housuilla.
Ettekö käy ikinä edes lasten kanssa ravintolassa syömässä, konsertissa tai teatterissa tai matkoilla? Synttärijuhlia nyt ainakin luulisi olevan useammat vuoden aikana.
Eikö omaakin elämää vähän piristäisi, jos ei joka kirotun päivä pukeutuisi samoihin vaatteisiin. Vaikka kävisi vain ruokakaupassa, niin joskus ois varmaan itsellekin vaihtelua pukeutua vähän eri tavalla.
En siis tuomitse, mä vaan olen niin eri koulukuntaa. Mun ongelma on lähinnä se, että vaatekaappia pitäisi ennemminkin karsia ja saada jotenkin järkevämmäksi. Mekkoja on vaikka kuinka monta valmiina, mutta sitten, kun tulee kutsu häihin/syntymäpäiville/ristiäisiin, niin mikään niistä ei tunnu kivalta ja taas on pakko ostaa yksi uusi kolttu kaappiin roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä jotenkin todellisuudesta vieraantunut, kun en vaan käsitä, että miten joissakin perheissä kenelläkään ei ole mitään juhliin sopivaa vaatetta kaapissaan. Päiväkodin juhlat, kevätjuhlat, syntymäpäivät, ristiäiset, rippijuhlat, valmistujaiset, häät, hautajaiset...
Jos perheessä on lapsia, niin yleensä heillä on kavereita. Juhlamekkoja ja lasten pukuja ehtii käyttää pari kertaa ennen kuin jäävät pieniksi. Kierrätys kunniaan.
Sitten en ymmärrä näitäkään, joiden mielestä kaikki juhlat järjestetään vain rahankiilto silmissä ja siksi niihin ei osallistuta tai jos osallistutaankin, niin hirveä valitus jo pelkästä kutsusta. Ettekö itse pidä ikinä minkäänlaisia juhlia?
Mä ainakin tykkään itse sekä osallistua että järjestää kekkereitä. Vaihtelua arkeen. Enkä mä tarvitse suureellisia lahjoja, joskus on vaan kiva saada sukulaiset ja kaverit kokoon.
Meillä on ainakin niin omituiset, pienet ja laiskat suvut/kaveripiirit ettei mitään juhlia ole kuin kerran vuosikymmenessä. Viimeksi olen ollut hautajaisissa 2001, mies 2009. Häitä ei ollut yksiäkään kuten ei myöskään valmistujaisia. Yhdet protujuhlat olisi ollut 2010 mutta meillä oli muksu juuri syntynyt joten jätettiin väliin (olisi pitänyt lähteä 400 kilsan päähän).
Koululaisen kaverien synttärit ovat lähestulkoon kaikki olleet HopLopissa eli sinne ei päälle kannata mitään kauhean "jäykkää" laittaa. Keskimmäinen on sen verran nuori vielä että on vasta ollut yhdet kaverisynttärit. Toisaalta hän tyttö joten kaapissa on mekkoja muutama. Ihan sellaisia Hennesin trikoomekkoja mutta minusta menevät oikein hyvin kaverisynttäreillä kuten myös kevät/joulujuhlassa. Pojalla (tuolla koululaisella) on muutama kauluspaita ja niiden kanssa ollaan laitettu farkut, chinot tms. esim. kevätjuhlaan. Kenkinä on yleensä ihan kangaskengät (pojalla), tytöllä ballerinat tms.
Mutta joo, jos nyt tulisi kutsu vaikkapa hautajaisiin niin kyllä meistä jokainen joutuisi hommaamaan uudet vaatteet. Miehellä ei puku mahdu enää päälle, minulla ei ole mitään hautajaisiin sopivaa kuten ei myöskään muksuilla. Meillä on muutenkin aika vähän kaappitilaa joten en millään viitsi säilöä vaatteita ja kenkiä, joita ei todennäköisesti edes tarvita.
Koska mulla ei ole muuta sisältöä ja tekemistä elämässäni, niin yritin listata kaikki juhlat, joihin olen osallistunut viimeisen vuoden aikana:
- sukulaisten synttärit x 4
- kummilasten synttärit x 3
- oman lapsen synttärit
- ystävän synttärit (täytti pyöreitä)
- häät
- isänpäivänä ravintolassa
- pikkujoulut
- joulu anoppilassa
- uusi vuosi kotona, mutta vieraita
- ristiäiset
- äitienpäivä ravintolassa
- kevätjuhla päiväkodissa
Mihinkään noista tilaisuuksista en mennyt verkkareissa tai tavallisissa farkuissa, koska mun mielestä tilanne vaati siistimpää ylle. Mulla ei ole erityisen isoa sukua tai älyttömän laajaa kaveripiiriä. Työhöni ei kuulu edustustehtäviä, vaan töissä pukeudun juurikin farkkuihin ja johonki puseroon. Siltikin juhlia on jonkin verran. Tänä kesänä on taas yhdet häät, parit synttärit ja yhdet ristiäiset. Onko elämäni jotenkin poikkeavaa vai miltä tää muiden mielestä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä hotelliyöstä valittajat. Jos kerran joudutte menemään vieraalle paikkakunnalle hotelliin, niin menkää edes kivaan hotelliin ja ottakaa se vähän lomanakin! Melkeinpä samalla vaivalla siellä on toisenkin yön, jos tulee pitkän matkan takaa, ja sitten voi käydä hotellin kylpylässä tai keksiä muuta hemmottelua itselleen. Meillä oli yksi ihan mahtava hautajaisreissu, kun jouduttiin menemään kauas, mutta kylpylä oli kiva ja oli mukava tavata kauempana asuvia sukulaisia pitkästä aikaa.
Missä ihmeen välissä? Pe otetaan puoli päivää töistä vapaata, paahdetaan toiselle puolen suomea ja ollaan hotellilla 23. La ehtii aamupalalla ja suihkussa käydä, sitten se vihkiminen alkaa. Illalla jatkojen jälkeen kaatuu sänkyyn rättiväsyneenä. Su aamuna pitää herätä ajoissa jotta ehtii illaksi kotiin. Vähän otettiin lomaa ja pysähdyttiin katsomaan matkalla yhtä kaupunkia ja oletkin kotona vasta 22. Siinä on sitten kassit nurkassa, edellisen viikon pyykit pesemättä, jääkaappi tyhjä, kaikki vkl kotityöt tekemättä ja aamulla se saatanan herätyskello soi taas 07 ja hätyyttää töihin. Ei oikeen vastaa mun käsitystä mukavasta lomasta.
Näin se menee!!!! Samalla rahalla olisi voinut ihan oikeasti rentoutua.
Valivalivali.. Tällaisilla ihmisillä jokainen päivä on yhtä valitusta. Olisit laittanut kortin ja jäänyt kotiin siivoamaan.
En ole ensimmäinen kirjoittaja vaan se kommetoija joka kertoi että olisi voinut tehdä samalla rahalla jotain oikeasti kivaa. Ei se faktojen kertominen mitään valittamista ole. En tiedä minkälainen elämän tilanne sinulla on mutta meillä on 3 alle koulu ikäistä, molemmat käymme töissä ja todellakin kädet on täynnä töitä. Ehkä sinulla ei ole mitään käsitystä tällaisesta arjen pyörityksestä. Itse en todellakaan repeä riemusta yhdenkään hääkutsun tipahdettua postilaatikkoon saati jos häät ovat yhtään kauempana niin KYLLÄ emme osallistu jo pelkästään sen takia että NE lapset ihan sama oliko häät lapselliset vai lapsettomat. Mä luulen että olen yksi vähinten valittavista henkilöistä itse olen lapseni halunnut niin ei niissä mitään valittamista ole vaikka joskus onkin super raskasta. Häät nyt vain sattuvat olemaan sen tyyppinen juhla että ei oikein kiinnosta tässä elämän vaiheessa.
Se arki ei tunnu niin raskaalta, kun käy välillä juhlimassa. Kokeile vaikka :)
Joskus on raskasta, mitä et ymmärrä? joka muuta väittää ei ole koskaan pyörittänyt 3 pienen lapsen taloutta tai sitten valehtelee.
Mä en ymmärrä miten joku saa ongelman vaatteista jos pitää mennä juhliin? Yhtä lailla vaatteista saa ongelman jos pitäisi lähteä vaikka uimahalliin. Voi voi kun tulee niin kalliiksi kun mulla ei ole uikkareita ja alasti ei voi mennä. Älä mene jos et omista vaatteita.
Sen kyllä ymmärrän jos häät tms. juhlat toisella puolen suomea ja sinne pitäisi pienten lasten kanssa lähteä, pelkkä auto- tai junamatka on jo mielenkiintoinen. Lisäksi kaikki tavaroiden raahaaminen ja muu hössötys on aika paljon isompaa kuin jos matkassa olisi vain aikuisia. Ja tässä tilanteessa ymmärrän oikein hyvin että ei jakseta lähteä sillä realisuomessa lapsiperheillä (ei AV-mammoilla) rahat on enemmän tai vähemmän tiukassa ja se kaikki hössötys päälle.
Mä en ihan ymmärrä tätä. Omasta kaapistani löytyy kaksi mekkoa jotka käy mihin vain, toinen musta ja toinen värikäs. Molemmat maksaneet uutena alle 50€ ja ostettu kymmenen vuotta sitten. Kannattaa valita ajaton malli niin käy moneen juhlaan. Perusjuhla-avokkaat löytyy myös ja olen myös lainannut esim. anopilta kenkiä ja laukkua jos ei ole vanhat sopineet.
En myöskään ymmärrä että miksi lapset piti erikseen viedä kampaajalle ennen häitä. Kuinka epäsiistit hiukset heillä oikein on arkena? Lapsillahan on pukukoodikin vähän vapaampi ja kirppareilta löytää tosi hyviä juhlavaatteita lapsille. Omalla lapsella on kaapissa pari kauluspaitaa, molemmat maksaneet 2€. Siihen seuraksi siistit housut (kaupastakin saa kymmenellä eurolla), pikkutakkia ei välttämättä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se ajantuhlaus myös!
Ja akkojen räpätys.
Mahdoton kotkotus.
Oliskohan täällä mammoilla mennyt Linnanjuhlat ja jonkun taviksen häät sekaisin, ammattilaisen tekemät kampaukset ja meikit huh huh?
Ei kai sinne häihin muuta tarvita kuin sipaisu kammalla, vaatteet päälle ja sitten menoksi. Ei se hääparikaan nyt niin ihmelliseltä näytä. Vai Vickaninko häissäkö te aina käytte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa häissä opin että on kahdenlaisia kavereita.
Niitä jotka satsaavat itseensä, he pukeutuvat fiksusti ja laittavat itsensä kauniiksi/hyvännäköiseksi, ymmärtävät että ollaan menossa toiselle ihmiselle tärkeään juhlaan käyttäydytään sen mukaisesti ja viedään sellainen lahja joka itse haluttaisiin saada jos tilanne olisi toisinpäin. Nämä vieraat aidosti myötäelävät toisten onnessa. He kohottavat juhlatunnelmaa yhdessä hääparin kanssa.
Sitten on ne kaverit jotka vetävät päälleen sen mitä sattuivat löytämään sillä ajatuksella että ei sen niin väliä miltä näytän kun tylsät juhlathan ne jokatapauksessa ovat. Nämä kaverit osaavat hoitaa lahjahomman myös niin että ei siitä kenellekkään hyvämieli jää, kunhan nyt jotain paskaa viedään. Surullisinta on se että nämä vieraat lähtevät kotiin hämmennystä aiheuttaen ennen kuin hääkakkua on ehditty leikkaamaan tai sitten he ovat aivan nakit ja muusi kun kerran sitä ilmaista viinaa oli tarjolla. Mitään positiivista toiminnasta ei löydä vaikka mistäpäin katsoisi. Olisi ollut parempi että he olisivat pysyneet kotona. Itsensähän he nolaavat mutta hääparista tuntuu pahalta se että nämä tyypit tulivat nolaamaan itsensä hääparille tärkeään tilaisuuteen joka on maksanutkin niin vietävästi.
Harmillisinta on se että et kun pidät häät ja mietit kenet kutsuisit niin et varmuudella pysty sanomaan kaikista kumpaan ryhmään he kuuluvat.
Kuka pöllö tätäkin viitsii alapeukuttaa ja miksi?
Irwin jo aikanaan lauloi "Häiris änkee, tunkee, mahtailee, kuin sika käyttäytyy. Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy. Häiris käytöksellään kerää kaiken huomion..."
Onko jonkun mielestä oikeasti kiva hölmöillä toisen hääjuhlassa?
Ihmiset (jopa ystävät) ovat toisilleen kateellisia mitä ihmeellisimmistä asioista. Toiselle on pienempi perse, komeampi mies, parempi palkka, lapsia, ihana koti, rahaa matkustella ja pitää ne hienot häät.
Siksi mitään hyvää ei haluta toiselle suoda. Moni kertoo paljon mielummin että olipa pahat ruuat ja muutenkin kamalat häät kuin että olisipa minullakin (ollut) yhtä ihanat häät. Aivan liian moni hämmentää elämäänsä negatiivisuuden kautta.
Tämä minua ihmetyttää. Juhlien jälkeen hehkutetaan mielummin sitä miten huonot ja tylsät juhlat olivat, järjestelythän olivat täysin epäonnistuneet. Miksi sitten haluatte olla mukana näin epäonnistuneessa toiminnsa? ja vielä kuluttaa rahaa? eiks kannattais istua kotona lipittämässä sidukkaa tai kaljaa samalla rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopa kirjoitti:
Varmasti saa rahaa menemään paljon jos asenne on tuollainen.
Lapsien hiuksia tarvitsee muutenkin leikata, tasaukset pystyy jokainen äiti myös hoitamaan ihan itsekseen kotona.
Juhlamekkoja ja kenkiä ei todellakaan joka juhliin tarvitse hankkia uusia -> h&m ja lukuaisat nettikaupat tarjoaa varsin hyviä juhlamekkoja edukkaaseen hintaan. Lapsille löytää halvalla oman paikkakunnan facekirpparilla. Myöskään lindex, h&m jne myy lasten juhlapukuja edullisesti.
Miehen pukua ei tarvitse pesettää kyllä kovinkaan usein, ellei ole joku rähmätassu miehenä. Puvun housut voi itsekkin kotona pestä. Pelkkä tuuletus ja kostella liinalla pyyhkiminen riittää.
Toki lahjaan, matkoihin ja mahdolliseen yöpymiseen menee rahaa, mutta on ne häät yleensä sen arvoiset :) Hieno arvokas juhla.
Matkat 100e
Yöpyminen 100e
Lahja 100e
Minkälaiset häät ovat 300e:n arvoiset?
No sellaiset tietysti mistä jää hieno muisto. Häissä ollut leppoisa rento fiilis ja tarjoilut on monipuoliset ja maukkaat. Lasten viihtyvyys myös huomioitu.
Eikä kaikilla mene matkoihin tai lahjaan 100 € Lahjalistasta voi valita myös omalle budjetille sopivan lahjan.
Ikävä jos sinusta mitkään häät eivät ole olleet 300 € arvoiset.
Menet häihin perheen kanssa syömään monipuoliset ja maukkaat tarjoilut etkä vie edes 100e:n arvoista lahjaa. Just just!:)
En mielestäni sanonut missään vaiheessa minkä arvoisen lahjan me hankimme, vaan yleisesti sanoin että jokainen voi valita omalle budjetilleen sopivan lahjalistasta.
Typerää on muutenkin tuollainen että lähdetään erittelemään kuka toi minkäkin arvoisen lahjan.
Se "Häätiliote" on muuten hauskaa luettavaa kun näkee että Järvisen 5hlö perhe anto 50e mutta mussuttivat ja joivat laskuunit "Ai että, on muuten hyvät tarjoilut". No totta helvatissa on kun ne makso 65e/perse.
No tässäkin painottaisin sitä että on moukkamaista käytöstä lähteä ruotimaan mitä kukin on laittanut. Jos perhe on esim pienituloisempi niin itse olisin iloisen vain siitä että ovat ylipäänsä tulleet juhlistamaan hääparin rakkautta. Toki jos haluaa katsella ja vertailla että kuka mitäkin nyt toi, niin jos kyseessä olisi hyvätuloinen perhe niin sitten en ymmärrä, vaan koen hieman tökerönä käytöksenä.
Mutta loppujen lopuksi ei niitä vieraita kutsujan lahjojen vuoksi.
Ei muuta kuin verokortti mukaan häihin ja siitä katsotaan paljon pitää antaa rahaa. Just joo.
Ei tämä nyt sitä tarkoita. Vaan että hyväruloinen pystyy helpommin antamaan sen 100€ kuin pienituloinen. Pienituloiselle se voi tarkoittaa viikon ruokarahaan miinuksen.
Mistä sä sen tiedät että hyvätuloisella olisi yhtään enempää ruoka tai muuta rahaa elämiseen? Tämä on juuri se asia mita wt-porukka ei tajua. Hyvät tulot voi mennä vaikka asuntolainaa mitä näillä vuokra asukeilla ei ole. Normi arjenpyöritykseen rahaa kuitenkin yhtä paljon. Sitten kun mennään häihin niin ajatellaan että toikin rikas pari toi vain 100e vaikka niillä on rahaa vaikka kuinka paljon. Olis varmaan pitänyt ottaa lyhennysvapaata ja viedä häihin enemmän että hääpari on tyytyväinen. Tässä on yksi syy miksi mietin tarkasti osallistunko ollenkaan.
No itse en ainakana pidä hyvätuloisena sellaista jolla menee suurin osa vuokraan/asuntolainaan. Sellainen on keskituloinen. Hyvätuloisella jää asuntolainankin jälkeen käteen vielä useampi tonni.
Ei kai hyvätuloisellakaan menisi suurin osa tuloista asuntolainaa mutta usein hyvätuloinen haluaa maksaa jotta laina loppuisi nopeasti. Jotenkin ajatus siitä että "Hyvätuloisella jää asuntolainankin jälkeen käteen vielä useampi tonni." ei ole kovin järkevä. Eiköhän se ole niin että pieni/keskituloisella pankki sanelee sen paljonko on pakko lyhentää ja hyvätuoloinen päättää itse paljonko lyhentää?
Esimerkiksi meillä menee yli 50% nettotuloista lainanlyhennykseen ja silti elämme mukavasti. Maksamme noin 150% suurempaa lyhennystä mikä on sovittu pankin kanssa. Jos elämäntilanne muuttuu ja tulisi tiukempaa niin jätetään ylimääräinen lyhennys pois.
Ei mennyt jos ette jättäneet vaatteita sinne. Myös kampaajalla käyminen ennen häitä on ihan oma valinta.
Meillä tuli viime kesä oikeasti kalliiksi. Kolmet häät, yhteensä neljät polttarit. Tonni meni kaikkiin kuluihin vaikka ei hotellissa onneksi tarvinnut yöpyä...
Lisäksi tuli vaatekuluja n 200eurolla. Ne tosiaan on yhä hyödynnettävissä, muttei se siinä maksuvaiheessa ilahduttanut.
Ja menihän noissa aika monta viikonloppuakin.
Juulis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYön lisäksi en ole ollut ilman lapsia missään neljään vuoteen eli eipä ole juuri tarvittu siistimpiä vaatteita baariin tai vaikka konserttiin. Juhlia ei ole tänä aikana ollut yksiäkään. Jos nyt tulsii hääkutsu niin aivan varmasti yrittäisin löytää juhlavaatteet kirpparilta, koska niille ei todellakaan ole muuta käyttöä kuin ne yhdet juhlat. Lasten päiväkodissakin juhlat on korvattu touhupoluilla tai vastaavilla, joten eipä ole sinnekään tarvinnut ostaa.Mä en sano tätä pahalla, vaan ihmetellen: miten tuo voi olla mahdollista? Yhdet farkut ja verkkarit. Mun käsitykseen kun ei mene, että miten on mahdollista mennä joka paikkaan yksillä ja samoilla housuilla.
Ettekö käy ikinä edes lasten kanssa ravintolassa syömässä, konsertissa tai teatterissa tai matkoilla? Synttärijuhlia nyt ainakin luulisi olevan useammat vuoden aikana.
Eikö omaakin elämää vähän piristäisi, jos ei joka kirotun päivä pukeutuisi samoihin vaatteisiin. Vaikka kävisi vain ruokakaupassa, niin joskus ois varmaan itsellekin vaihtelua pukeutua vähän eri tavalla.
En siis tuomitse, mä vaan olen niin eri koulukuntaa. Mun ongelma on lähinnä se, että vaatekaappia pitäisi ennemminkin karsia ja saada jotenkin järkevämmäksi. Mekkoja on vaikka kuinka monta valmiina, mutta sitten, kun tulee kutsu häihin/syntymäpäiville/ristiäisiin, niin mikään niistä ei tunnu kivalta ja taas on pakko ostaa yksi uusi kolttu kaappiin roikkumaan.
OT mutta kyllä minä ainakin menen joka paikkaan "samoilla housuilla" (lainausmerkit siksi että identtisiä housupareja on enemmän kuin yhdet).
Mustat, kapealahkeisten farkkujen malliset (vyölenkit, sepalus, viistaskumalli), napakan istuvat, superjoustavaa paksua kangasta. En ymmärrä mihin niillä ei voisi mennä? Yhtä mukavat päällä kuin trikoot, yhtä siistit kuin suorat housut, värinä kaikkeen (ja kaikkiin kenkiini) sopiva musta.
Vaatekaappisi kuulostaa painajaismaiselta tällaiseen helppoon, kohtuullisen kokoiseen, ainoastaan miellyttäviä lempivaatteita sisältävään kaappiin tottuneelle. Enkä kaipaa vaihtelua ns. huonompaan suuntaan eli vaihtelua vain vaihtelun takia.
Meidät kutsuttiin häihin toiselle puolelle Suomea. Hääpäivää edeltävänä päivänä oli jotkut etkot, kaaso ja bestman kierrätti ympäri hääparille tärkeitä paikkoja ja "polttaroitiin". Jälkeenpäin oli sitten afterpartyt. Ihan älytöntä. Rahaa meni satoja euroja, koska "hääparin järjestämä majoitus" olikin omakustanteinen hotelli, johon hääpari oli varannut tilaa kaikille vieraille. Piti tuoda kolme lahjaa - bestmanin ja kaason ohjeistuksesta. Etkoilla tai jatkoilla ei ollut mitään ruokailua ja hääpäivänäkin se loppui kesken, joten ruoka ja juoma piti kustantaa itse. Matkat toiselta puolelta Suomea, ruokailu matkoilla. Just joo, ei enää ikinä.
Kyllä se vaan yksinkertaisesti harmittaa häissä käydä jos niitä on useammat kesässä kun nuorena on muutakin rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan yksinkertaisesti harmittaa häissä käydä jos niitä on useammat kesässä kun nuorena on muutakin rahanmenoa.
Älä mene jos harmittaa. Kuinka typerä syy harmistua.
Se arki ei tunnu niin raskaalta, kun käy välillä juhlimassa. Kokeile vaikka :)