Vierailukäytäntö synnytysosastolla Saksassa?
Eli onko sama kuin Suomessa, eli vain lapset (jos niitä jo on) ja mies, vai saako käydä muitakin? Onko kenties sairaala kohtaista?
Kommentit (3)
ainakin niissä kahdessa sairaalassa, joissa olen synnyttänyt. Välillä jo toivoin rajoituksia kun en olisi jaksanut ottaa vastaan tuttuja.
Mulle kävi niin, että ekana päivänä porukkaa lappoi sisään ja ulos. Olin ihan puhki, kun ihmiset vaan istui ja istui ja jutteli loputtomasti. Monet tuttujen lapset halusivat nähdä vauvan heti. Ihana ajatus, lapset oli innnoissaan. Minä vähän vähemmän. Ajattelivat kai kuitenkin, että vaikutin niin reippaalta... jee, en ole ollut ikinä hyvä näyttämään väsymystä/kärsimättömyyttä muille.
Illalla olin ihan puhki ja pyydettiin että rajoittaisivat vieraita, ei siis haluttu enää ottaa ketään vastaan. Sen jälkeen sanoivat jokaiselle, että ei päästetä, kun on toivottu ettei vieraita tulis. Hoitajat sitten kantoivat lahjoja huoneeseen vierailta, joita ei otettu vastaan... Se oli vähän noloa, mutta oi ihanaa, miten oli rauhallista kun tajuttiin sanoa, ettei haluta enää ketään tulemaan.... siis kannattaa avata suu ja sanoa topakasti, ettei enää vieraita saa päästää huoneeseen. Jos joku ei sitä tajua, niin se on niiden ongelma. Mun mielestä synnytyksen jälkeen on oikeus ajatella vaan itseään ja rauhoittaa tilanne jos se on tarpeen...
Luulisin, että ainakin täällä bayerissa ollaan aika vapaamielisiä asian suhteen, eli en voisi kuvitellakkaan, että vieraita olisi tolleen rajoitettu. Kun itse olen sairaalassa ollut, niin ei ole edes ollut mitään vierailuaikoja, vaan vieraat ovat saaneet tulle ja mennä miten haluavat.
Seirana