Muutin uuteen taloon hiljattain, ja hissiin ilmestynyt lappu
Lapussa lukee näin: "Uusille asukkaille tiedoksi, vanhoille muistukseksi: painattehan hissin aina alimpaan kerrokseen käytön jälkeen. Kiitos kun huomioit naapurisi!". Mitä helkkaria? Onko tämä joku hissinkäytön kirjoittamaton sääntö, joka mennyt minulta totaallisesti ohi? Ilmeisesti tämä lappu oli vihjaus minulle, kun uusin asukas olen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin suht modernit hissit voi ohjelmoida ajamaan itsekseen alas, kun ovat seisseet tietyn ajan kerroksissa ja useissa paikoissa niin on tehtykin. Voisitte esim. yhtiökokouksen päätöksen nojalla pyytää hissihuollon ohjelmoimaan hissin toimimaan noin. Jos se on joku iänikuinen hissi, niin sitten saattaa olla hankalampaa.
Muutenkin outo ajatus, että kotiin palaavilla ihmisillä olisi oletusarvoinen kiire päästä kotiin ja hissin pitäisi siksi olla aina valmiiksi alhaalla. Ja sen takia yläkerroksista lähteviä ihmisiä odotutetaan joka kerta, että hissi ajaa ylös.
Aivan. Yläkerroksissa asuvat käyttää joka tapauksessa enemmän hissiä, myöt alaspäin mennessään.
Jos jotain järkeä hluaisi muka käyttää, niin hissi kannattaisi pistää lopuksi keskimmäiseen kerrokseen. Mutta varmaan kesimääräinen odotusaika ei siitä vähene että hissiä siirretään johonkin valmiiksi, hissiin tulee vaan enemmän käyttötunteja kun sitä ajetaan turhaan johonkin odottamaan.
Alaspäin portaissa kulkeminen on itse asiassa monelle jalkavaivaiselle vaikeampaa kuin ylöspäin meneminen. Siksi ei voi väittää, että hissin on parempi olla aina alhaalla.
Älä polta tupakkaa parvekkeella, älä käytä tuoksuvaa huuhteluainetta, pidä lapset hiljaisena päiväaikaan, rakastele äänettömästi, älkää kokkailko kaalilaatikkoa ja nyt pitäisi vielä hissiäkin renkata jonkun mieliksi.
Helpommalla taitaa kohta päästä kun muuttaa kodittomien spurgujen kanssa yösuojaan.
Only in Finland.
Puolivälissä olisi paras paikka. Yhtä pitkä matka ylös ja alas