Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin uuteen taloon hiljattain, ja hissiin ilmestynyt lappu

Vierailija
26.05.2016 |

Lapussa lukee näin: "Uusille asukkaille tiedoksi, vanhoille muistukseksi: painattehan hissin aina alimpaan kerrokseen käytön jälkeen. Kiitos kun huomioit naapurisi!". Mitä helkkaria? Onko tämä joku hissinkäytön kirjoittamaton sääntö, joka mennyt minulta totaallisesti ohi? Ilmeisesti tämä lappu oli vihjaus minulle, kun uusin asukas olen.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisen oloinen viesti. Jos olisin sinä, sen kummempia miettimättä yrittäisin opetella painamaan hissin aina alas.

Vierailija
2/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksii taas omia sääntöjä. Ei tarvitse noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen sääntö. Menee turhaa sähköä kun hissiä ajelutetaan tyhjänä. 

Vierailija
4/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painaisin joka kerta ylimpään kerrokseen tuollaisen lapun jälkeen.

Vierailija
5/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... Aika outoa:D Miksi ihmeessä noin pitäisi tehdä? Kiva niille, jotka ylimmästä kerroksesta haluavat alas, ja hissi on aina valmiiksi siellä alhaalla.. Itselle ainakin elämän pieniä iloja on se, kun hissinappia painaessa hissi saapuukin nopeasti viereisestä kerroksesta:-)

Vierailija
6/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitää alas painaa? Entä ylhäällä asuvat? Eikö sitten olisi järkevämpää johonkin keskikerrokseen?:D

Vierailija
7/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvatonta :D

Vierailija
8/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää alas painaa? Entä ylhäällä asuvat? Eikö sitten olisi järkevämpää johonkin keskikerrokseen?:D

Puolet matkoista lähtee kuitenkin sieltä alakerroksesta, varmaan siksi. 

Vierailija
9/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksinyt taas päästään omiaan. Entäs jos se hissinon aina alhaalla ja kahdeksannesga kerroksesta lähtee niin menee pieni isyys että se hissi nousee sinne. Minä teen usein niin että painan hissin jatkamaan ylimpään vaikka itse asun puolessa välissä.

Vierailija
10/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on myös sellainen sääntö, että alaspäin mennään aina portaita ja ylös hissillä? Ja siksi hissin pitää olla valmiiksi alhaalla...

Vierailija
11/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin varmaan itse portaita ja aina ohimennen tunkisin kiven oven väliin niin ei liikkuisi ollenkaan.

Vierailija
12/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapussa ei ole isännöitsijän nimeä alla, jättäisin huomiomatta.

Vierailija
13/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun aina alhaalta ylös hissillä, mutta kävelen alas. Neljännen kerroksen asukas

Vierailija
14/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku keksii taas omia sääntöjä. Ei tarvitse noudattaa.

Se nappulan painaminen on pieni vaiva. Mammojen pitää taas ihan vittuillakseen naapureilleen jättää painamatta. Samoin kuin seksiä pitää saada ihan naapureita ärsyttääkseen harrastaa kovaa!

Vierailija
15/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tuun aina alhaalta ylös hissillä, mutta kävelen alas. Neljännen kerroksen asukas

Niin ja meillä hissi on ohjelmoitu että se palaa aina alakertaan.

Vierailija
16/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa lappu että MIKSI?. Eihän siinä ole mitään järkeä tyhjää hissiä ajeluttaa. Taloyhtiön sähkölasku kasvaa ja se näkyy sitten vastikkeessa/vuokrassa.

Vierailija
17/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö,miten hissin muka saa ajettua alas ylhäältä hissin ulkopuolelta?

Hissihän tulee siihen kerrokseen missä nappia painetaan,vai pitäisikö kävellä takaisin alas ja painaa nappia ja sen jälkeen kävellä takaisin ylös.

Vierailija
18/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suht modernit hissit voi ohjelmoida ajamaan itsekseen alas, kun ovat seisseet tietyn ajan kerroksissa ja useissa paikoissa niin on tehtykin. Voisitte esim. yhtiökokouksen päätöksen nojalla pyytää hissihuollon ohjelmoimaan hissin toimimaan noin. Jos se on joku iänikuinen hissi, niin sitten saattaa olla hankalampaa.

Muutenkin outo ajatus, että kotiin palaavilla ihmisillä olisi oletusarvoinen kiire päästä kotiin ja hissin pitäisi siksi olla aina valmiiksi alhaalla. Ja sen takia yläkerroksista lähteviä ihmisiä odotutetaan joka kerta, että hissi ajaa ylös.

Vierailija
19/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin varmaan itse portaita ja aina ohimennen tunkisin kiven oven väliin niin ei liikkuisi ollenkaan.

Tyypillistä palstamammojen passiivis-agressiivista käytöstä. Yksinkertaistakaan ohjetta ei voi noudattaa, vaan ollaan oikeen vastarannan kiiskeinä... Tiesitkö, että sinäkin maksat korkeamman vastikkeen kun hissiä korjaillaan harva se viikko?!

Vierailija
20/64 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi tuollaista pitäisi tehdä. Onko sinne kotiin niin kiire päästä, että hissin pitäisi aina olla alhaalla valmiina odottelemassa? En myöskään ole koskaan kuullut missään säännöissä olevan, että hissiä pitäisi tyhjänä ajeluttaa alas. Turhaa sähkönkulutusta. Yhtälailla hissiä saatetaan käyttää alasmenoonkin. Eihän silloin ole mukavaa, jos lähtee ylimmästä kerroksesta, niin hissi tulee aina alimmasta kerroksesta nousemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi