Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräilevä anoppi

Vierailija
26.05.2016 |

Onko muilla tämmöistä.. Joka kevät ennen kesää anoppi ilmoittaa tulevista kesän töistä joita pitäisi tehdä. Ja olettaa myös näin tapahtuvan vaikka meilläkin on loma-lapset ja omat suunnitelmat.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei, mies potkaisi anoppini mäkeen jo aikaa sitten kun yritti tuhota avioliittomme.

Vierailija
2/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä yrittää mutta toinen asia toteutuisiko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-lapset?

Vierailija
4/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista. Olen oppinut jo aikaa sitten olemaan syyllistymättä. En ole myöskään rästihommia alkanut tekemään. Anoppi kun olisi voinut tehdä ne itsekin. Omat lapsensa on kyllä saanut syyllistämisellä tekemään asioita. Ja kysymys ei nyt ole puhtaasta auttamisen halusta rakasta äitikultaa kohtaan.

Vierailija
5/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma-lapset?

Tarkoitin tällä että lapsiperhe ollaan. Ettei olla vain kaksi aikuista jotka suunnittelevat lomansa ja ottavat vain aurinkoa koko loman ajan;) AP

Vierailija
6/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma-lapset?

Tarkoitin tällä että lapsiperhe ollaan. Ettei olla vain kaksi aikuista jotka suunnittelevat lomansa ja ottavat vain aurinkoa koko loman ajan;) AP

Ja vaikka olisittekin, teillä olisi aikuisina ihmisinä siihen oikeus. Anopin auttaminen (edes joskus) ei ole velvollisuus, toki reilua ja kohteliasta.

Vierailija
7/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siis anoppisi luona, anoppisi kotona tehtävistä töistä? Saanko vielä tarkentaa, onko kyse jakamattomasta kuolinpesästä?

Jotenkin ymmärrän, että jos on kyse jakamattomasta kuolinpesästä, korjauksia jne. voi odottaa myös muilta kuolinpesän osakkailta, koska kunnossapito on heidänkin asiansa.

Jos näin ei ole, niin auttaisin anoppia sen verran kuin on aikaa ja jos on sellainen asia, että anoppi ei syystä tai toisesta pysty tekemään/ei ole varaa palkata apua. Muilta osin antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Myös voit pyytää miestäsi puhumaan äitinsä kanssa.

Vierailija
8/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimikaa mansikat... Istuttakaa pensaat.. Poimikaa viinimarjat ym ihan kaikki. On meillä omakin koti ja kesähommat! AP

Vierailija
9/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama juttu. Vietettiin yrittäjän kesälomat, joskus kyse vain muutamasta päivästä koko kesässä, anopin mökillä, meren rannalla. Mä vahdin lapsiani hullun lailla ja mies teki anopin määräämiä hommia.

Yhtään vapaa-aikaa ei ollut. Anoppi sentään teki ruuat ja kahvitteluja oli parin tunnin välein ja ne olivat niitä taukoja. Niiden jälkeen aina sanottiin, että nyt on laiskoteltu tarpeeksi.

Mies oli viettänyt kaikki vapaa-aikansa anopin työorjana ja muutama vuosi siinä vierähti ennen kuin sain hänet tajuamaan etten halua mennä anopin luokse eikä sinne voinut jostain kumman syystä mennä yksin. Oli äärimmäisen rasittavaa vahtia vieraassa huushollissa kolmea pientä lasta etenkin, kun meren rannalla. Olin niiden "lomien" jälkeen aina entistä väsyneempi.

Nykyään anoppi ei enää niin usein ehdottele mitään, mutta se vaati mieheltä vuosien ignooraamisen. Mun syytähän se on ettei anopin päähänpistot ja työleiri ole enää ykkösenä miehen elämässä, mutta en mä välitä siitä.

Nyt omalla mökillä mies saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin haluaa ja voi vaikka kalastella koko päivän ilman, että joku nalkuttaa ja syyllistää tekemättömistä töistä.

Sanoisin siis Ap, että laita kova kovaa vasten. Päätätte miehen kanssa kuinka paljon päätätte panostaa anoppiin ja pidätte siitä kiinni.

Vierailija
10/11 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ihan sama juttu. Vietettiin yrittäjän kesälomat, joskus kyse vain muutamasta päivästä koko kesässä, anopin mökillä, meren rannalla. Mä vahdin lapsiani hullun lailla ja mies teki anopin määräämiä hommia.

Yhtään vapaa-aikaa ei ollut. Anoppi sentään teki ruuat ja kahvitteluja oli parin tunnin välein ja ne olivat niitä taukoja. Niiden jälkeen aina sanottiin, että nyt on laiskoteltu tarpeeksi.

Mies oli viettänyt kaikki vapaa-aikansa anopin työorjana ja muutama vuosi siinä vierähti ennen kuin sain hänet tajuamaan etten halua mennä anopin luokse eikä sinne voinut jostain kumman syystä mennä yksin. Oli äärimmäisen rasittavaa vahtia vieraassa huushollissa kolmea pientä lasta etenkin, kun meren rannalla. Olin niiden "lomien" jälkeen aina entistä väsyneempi.

Nykyään anoppi ei enää niin usein ehdottele mitään, mutta se vaati mieheltä vuosien ignooraamisen. Mun syytähän se on ettei anopin päähänpistot ja työleiri ole enää ykkösenä miehen elämässä, mutta en mä välitä siitä.

Nyt omalla mökillä mies saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin haluaa ja voi vaikka kalastella koko päivän ilman, että joku nalkuttaa ja syyllistää tekemättömistä töistä.

Sanoisin siis Ap, että laita kova kovaa vasten. Päätätte miehen kanssa kuinka paljon päätätte panostaa anoppiin ja pidätte siitä kiinni.

Juuri näin, kuin olisin itse tuon tekstin kirjoittanut. Kiitos tästä vastauksesta:) kyllä stoppi tulee tälle. Ei kukaan jaksa loputtomiin olla kesäorja tms... AP

Vierailija
11/11 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi alkaa todella hyvissä ajoin näin jo talvella utsimaan, että milloin miehellä ja minulla on kesälomat. Jos vastaa ettei vielä ole lomia jaettu eikä listoja, niin kysyy sitten kuukauden välein niin kauan että jossain vaiheessa ne lomalistat sitten on tehtynä. Ja sitten tulee kerrottua että milloin lomaillaan. 

Sen jälkeen onkin sitten kesä jo kiveen hakattu, että mökille mennään ja mies tekee töitä siellä aamusta iltaan. Mulla keittiö-kellari-keittiö-tiski-kahvit-tiski-kellari-polkua kuljen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi