Onks tää kaverimiehen käytös normaalia?
Mä oon 19 ja mies 27, ollaan tunnettu reilu vuosi. Ongelma on se että mies takertuu muhun todella painostavalla tavalla vaikka ollaan pelkkiä kavereita ja heittää seksuaalissävytteisiä vihjauksia melkein koko ajan. Se on sanonut mm. olevansa ihastunut muhun ja haluavansa mennä mun kanssa naimisiin vaikka oon monta kertaa selvästi sanonut että se ei ole yhtään mun tyyppiäni.
Se heittäytyy marttyyriksi heti esim. jos kirjaudun faceen mutta en juttele sen kanssa siellä, jos mulla ei oo aikaa hengailla sen kanssa, jos unohdan laittaa sille aamulla viestiä toivottaakseni hyvät huomenet tai jos illalla en laita hyvän yön toivotuksia. Se kyselee jatkuvasti että onko se mulle tärkeä ja monesti oon kuullut sen sanovan että sillä ei ole ketään muuta kuin mä ja oon ruvennut itekseni miettimään että oiskohan siihen joku syy...
Mies on pahasti alkoholisoitunut eikä mielenterveyskään taida olla ihan kunnossa. Lisäksi se on reilusti ylipainoinen eikä edes nuku tarpeeksi. Se on usein mennyt kännissä tai darrassa töihin, vetää kännejä arkipäivinäkin vaikka sen vanhemmat ois kotona ja/tai seuraavana päivänä ois töitä. Lisäksi henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminenkin vaikuttaa olevan sille vaikeaa. Eihän tällainen voi olla normaalia? Ei kai kaikki miehet ole tällaisia?
Oon samaan aikaan sekä huolissani kaveristani että ahdistunut siitä miten se takertuu muhun ja tuntuu ajattelevan että mun tehtävä ois jotenkin yksin kannatella sitä ja vastata sen kaikkiin emotionaalisiin tarpeisiin. Itselläni ei ole mitään kovin suuria ongelmia ja alkoholinkäyttö on vähäistä (ja olen 150cm/42kg, joku kysyy kuitenkin) mutta tuntuu silti että aikuisen miehen ongelmien ratkominen on mulle ihan liikaa. Pelkkä sen seurassa oleminen tuntuu ahdistavalta... Onko kellään mitään neuvoja mitä tehdä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 19 ja mies 27, ollaan tunnettu reilu vuosi. Ongelma on se että mies takertuu muhun todella painostavalla tavalla vaikka ollaan pelkkiä kavereita ja heittää seksuaalissävytteisiä vihjauksia melkein koko ajan. Se on sanonut mm. olevansa ihastunut muhun ja haluavansa mennä mun kanssa naimisiin vaikka oon monta kertaa selvästi sanonut että se ei ole yhtään mun tyyppiäni.
Se heittäytyy marttyyriksi heti esim. jos kirjaudun faceen mutta en juttele sen kanssa siellä, jos mulla ei oo aikaa hengailla sen kanssa, jos unohdan laittaa sille aamulla viestiä toivottaakseni hyvät huomenet tai jos illalla en laita hyvän yön toivotuksia. Se kyselee jatkuvasti että onko se mulle tärkeä ja monesti oon kuullut sen sanovan että sillä ei ole ketään muuta kuin mä ja oon ruvennut itekseni miettimään että oiskohan siihen joku syy...
Mies on pahasti alkoholisoitunut eikä mielenterveyskään taida olla ihan kunnossa. Lisäksi se on reilusti ylipainoinen eikä edes nuku tarpeeksi. Se on usein mennyt kännissä tai darrassa töihin, vetää kännejä arkipäivinäkin vaikka sen vanhemmat ois kotona ja/tai seuraavana päivänä ois töitä. Lisäksi henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminenkin vaikuttaa olevan sille vaikeaa. Eihän tällainen voi olla normaalia? Ei kai kaikki miehet ole tällaisia?
Oon samaan aikaan sekä huolissani kaveristani että ahdistunut siitä miten se takertuu muhun ja tuntuu ajattelevan että mun tehtävä ois jotenkin yksin kannatella sitä ja vastata sen kaikkiin emotionaalisiin tarpeisiin. Itselläni ei ole mitään kovin suuria ongelmia ja alkoholinkäyttö on vähäistä (ja olen 150cm/42kg, joku kysyy kuitenkin) mutta tuntuu silti että aikuisen miehen ongelmien ratkominen on mulle ihan liikaa. Pelkkä sen seurassa oleminen tuntuu ahdistavalta... Onko kellään mitään neuvoja mitä tehdä?
Ai onko kaikki miehet tuollaisia? No ei,hyvin pieni osa miehistä on tuollaisia.Ei sinun kannata pitää tuollaisia "kavereita" kun se haluaa sinulta aivan muuta.
Miksi edes tutustuit tuohon? rasittavan ja ahdistavan kuuloinen tyyppi. Hivuta elämästäsi pois.
Kääpiöillä on ongelmansa.
Vieläpä ylipainoisilla lisänsä siinä.
Oletpa julma. Roikutat jotain ressukkaa ja käytännössä mt-potilasta "friend zonella" vain jotta tuntisit itsesi halutuksi.
Ymmärräthän sä, että sulla ei ole mitään velvollisuutta olla yhteyksissä tohon mieheen saatikka "kannatella" sitä. Välit vaan poikki ja jos yrittää joitain vonkausviestejä vielä lähetellä niin sanot ettei kiinnosta hevonpaskan vertaa ja jätät yksinkertaisesti vastaamatta. Ja näin pääset eroon ahdistavasta luuserituttavuudestasi :)
ps. jos olet vittuilevaa tyyppiä ja saat nautintoa ihmisten ärsyttämisestä, voit myös ehkä ihan pelkällä vittuilulla karkoittaa miehen.
Ilkeetä sanoa näin mutta toivottavasti tajuat pitää huolen ettet sänkyhommissa päästä äijää päällesi. Sun mitoilla sä nimittäin murskaantuisit.
JA HUOLEHDI EHKÄISYSTÄ.
Muista ettet ole mitenkään vastuussa hänestä. Kaikkien pitää lopulta yksin pärjätä. Jos miehelle ei sun kaveruus riitä, pitää miettiä onko "suhteessanne" mitään järkeä kun haluatte eri asioita. Älä ala toteuttaa mitään sen vaatimuksia. Itselläni ei olisi ainakaan heti sydäntä kokonaan hylätä ihmistä jolla ei juuri muita ole, mutta tekisin selväksi ehdot joilla mennään. Olisiko hän kiinnostunut hakemaan apua ongelmiinsa, esimerkiksi terapia?
Tunnet olevasi suhteessa parempi ihminen, kun roikotat tuollaista ihmistä mukanasi?
Tulit avautumaan tänne vaikka tiedät jo seuraavan siirtosi.
Vierailija kirjoitti:
Muista ettet ole mitenkään vastuussa hänestä. Kaikkien pitää lopulta yksin pärjätä. Jos miehelle ei sun kaveruus riitä, pitää miettiä onko "suhteessanne" mitään järkeä kun haluatte eri asioita. Älä ala toteuttaa mitään sen vaatimuksia. Itselläni ei olisi ainakaan heti sydäntä kokonaan hylätä ihmistä jolla ei juuri muita ole, mutta tekisin selväksi ehdot joilla mennään. Olisiko hän kiinnostunut hakemaan apua ongelmiinsa, esimerkiksi terapia?
Terapiassa se on ollut mutta siitä ei ollut juurikaan apua. Oon ymmärtänyt ettei sillä oikee ole motivaatiota ratkaista ongelmiaan ja ettiä apua niihin.
Mutta joo.. pitäis tosiaan ottaa vähän etäisyyttä siihen ennen kuin omatkin voimat loppuvat.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet sen kaveri?
Annan esimerkin, jos se vähän avaisi teittyjä naisen käyttäymismalleja.
Miksi nainen valitsee alkoholistin miehekseen? Voidakseen haukkua alkoholistimiestä ja purkaa omia paineita. Eikä olisi ketään johon suhteessa tuntisi itse olevansa parempi ihminen, jos mies ei joisi. Ja voidakseen kertoa ystävilleen, miten huono mies hänellä on saadakseen sympatiaa tyttökavereita.
Mistä ap olisi tehnyt aloituksen, jos olisi heivannut miehen heti alkuunsa? Millä hän kompensoisi omaa epävarmuuttaa, jos ei olisi ketään häntä heikompaa?
Vierailija kirjoitti:
Tulit avautumaan tänne vaikka tiedät jo seuraavan siirtosi.
Toisella meneen muutenkin jo huonosti! Kyllä hänet nyt voi raiskata tyydyttäen omat itsekäät tarpeensa anonyymina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet sen kaveri?
Miksi kauniilla yleensä on se ruma kaveri.
Älä yritä! Ei mene läpi, että joku pitäisi tuollaista käytöstä normaalina. Tiedät ihan hyvin itsekin mitä tehdä. Kerro nyt ihmeessä mitkä oli todelliset motiivisi? Ei täällä tarvitse mitään tekopyhää roolia vetää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnet olevasi suhteessa parempi ihminen, kun roikotat tuollaista ihmistä mukanasi?
En todellakaan. Mies lyttää mua jatkuvasti kun en pysty täyttämään sen kaikkia emotionaalisia tarpeita ja se antaa ymmärtää että sen paha olo on tavalla tai toisella mun syytä. Ja mies ottaa tosi herkästi ottamaan marttyyrimoodin jos en vaikka ehdi jäädä juttelemaan sen kanssa silloin ku on kiire kouluun tai jos sanon etten tykkää siitä sen kaksimielisestä vihjailusta mitä se tekee julkisillakin paikoilla kaikkien kuullen. Väkisinkin tässä alkaa tuntea ittensä aika helvetin huonoksi ihmiseksi.
- ap
Saatko tästä "ystävyyssuhteesta" ehkä jotain mielihyvää. Miksi hakeudut hänen seuraansa ja annat hänen kuvitella, että teillä on jotain XD
Vierailija kirjoitti:
Saatko tästä "ystävyyssuhteesta" ehkä jotain mielihyvää. Miksi hakeudut hänen seuraansa ja annat hänen kuvitella, että teillä on jotain XD
Värikynät on oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu vähän isommankin tytön käyttöön, kun ap ei motiiviaan sen tarkemmin avaa niin voimme vaan esittää omia teorioita miksi ap tuollaisen käytöksen mahdollistaa.
Jos mies ei olekaan niin paha mitä ap antaa ymmärtää vaan vähän värittää av tyyliin. Jos ei sopivaa miestä osu kohdalle niin voisi paremman puutteessa tähänkin tyytyä?
Tai sitten hän haluaa äidilliseen tarpeeseen auttaa pulassa olevia miehiä saadakseen jonkinlaisen kiitoksen.
Mitä sinä minusta tämmöisiä kirjoittelet? En ole ylipainoinen ja suihkussakin käyn joka viikko!