Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon vuokraaminen; yksi luototon toinen luotollinen

Vierailija
26.05.2016 |

Heippa hei mammat ja muut.
Osaisikohan joku ihana kertoa, että kuinka luottotietojen menetys vaikuttaa yhteisen asunnon vuokraamiseen.

Tilanne siis tämä, että haluaisin vuokrata yhdessä nykyisen mieheni kanssa suuremman asunnon (molemmilla etälapsia edellisistä liitoista) koska alkaa neliöt loppumaan.

Ongelmana on vain se, että miehelläni on vuokrarästiä ulosotossa, mutta minulla tiedot täysin kunnossa.
Onnistaako esim niin, että minä olen hakija nro 1 ja mieheni hakija nro 2 vai täytyykö minun yrittää yksin vuokrata esim yksityiseltä siten, että mieheni merkataan vain kanssamuuttajaksi.

Kiitos, jos joku osaa kertoa :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haet asuntoa ja miehesi muuttaa ikäänkuin myöhemmin.

Vierailija
2/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, saatiin asunto yksityiseltä takaussopimuksen avulla... eli siis ulkopuolinen henkilö takaa vuokranmaksun, siitä tehtiin oma paperi, ihan vain kirjoittamalla henkilön nimet ja mitä varten on, lisäksi allekirjoitukset, enkä usko että olisi ollut ongelmia saada ilman takaussopimustakaan, mutta itse ehdotin tuota vuokranantajalle, että jos tuntuu arveluttavalta vuokrata luottotiedottomalle ja toiselle jolla on luottotiedot, niin miten olisi tämmöinen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kans ratkasua että mies muuttaa perässä mutta tässäkin ongelma; asunnon saanti.

Tarkoitan, että saanko yksin vuokrattua isompaa (3 tai 4 huonetta) mikä tulisi tarpeen sillä meitä on parhaillaan 6 henkilöä saman katon alla. Minulla on kolme lasta ja miehelläni 1.

Ap

Vierailija
4/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kans ratkasua että mies muuttaa perässä mutta tässäkin ongelma; asunnon saanti.

Tarkoitan, että saanko yksin vuokrattua isompaa (3 tai 4 huonetta) mikä tulisi tarpeen sillä meitä on parhaillaan 6 henkilöä saman katon alla. Minulla on kolme lasta ja miehelläni 1.

Ap

Siis miksi ihmeessä et saisi?? Ei vuokranantajia kiinnosta kuin se, että sinulla maksukyky riittää. Ja tuollainen 3 huonettahan on vielä ihan normi kokoinen asunto myös yhdelle henkilölle.

Vierailija
5/5 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis miksi ihmeessä et saisi?? Ei vuokranantajia kiinnosta kuin se, että sinulla maksukyky riittää. Ja tuollainen 3 huonettahan on vielä ihan normi kokoinen asunto myös yhdelle henkilölle.

Moni kaupunki ja muu vuokrayhtiö ei välttämättä vuokraa yksinmuuttajalle kaksiota isompaa, siinä ongelma.

Meillä molemmilla on lapset puolet kuukaudesta, joten neliöt todellakin tulee tarpeeseen.

Ja toinen "ongelma" on just nimenomaan raha, ei mulla kummiskaan niin hyvät tulot ole, että välttämättä saisin esim kolmiota yksin.