Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

"Muutan" kesällä pariksi viikoksi tukholmaan. En ole ennen käynyt kovin paljon siellä. Asuntoni on keskustassa. Mitö kaikkea tukholmassa, tai bussi-juna yhteyksien päässä kannattaa tehdä? Mitä paikkoja kannataa käydä katsomassa? Mitä tukholmalaiset tekevät vapaa-ajallaan?

Kommentit (10)

Vierailija

Voi kun olisin sun housuissa. Valitsisin ensin joka päivälle uuden kaupunginosan: Södermälm, vanha kaupunki, Östermalm, Kungsholmen, Djurgården jne. ja kävelisin vaan ja istuskelisin kahvilassa tai söisin eväitä puistossa.

Menisin merenrantaan uimaan, kävisin Friskis&Svettiksen puistojumpassa, vuokraisin pyörän ja kävisin lenkillä. 

Ajaisin t-banalla radanpään "pahamaineisiin" lähiöihin. 

Menisin lossilla saaristoretkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"Pakolliset" eli kunkunlinnan vahdinvaihto ja joku näyttely linnassa. Skanssen ja käy laulamassa Allsång på Skanssen. Globenin näköalahissi. Oi joi, mä olen vähän kade! Ykkösen viestissä oli paljon tekemistä. Jag vill också!

Vierailija

Wau kiitos todella paljon vinkeistä! Tuli jo niin paljon kaikelaista tekemisideaa, ja juuri sellaista, mitö ei perus matkavinkki nettisivustolta löydy. Pistän tämän sivun suosikkeihini, niin löydän tämä keskustelun kun lähdön hetki koittaa (heinäkuussa). Olen tukholmassa minimissään tuon kaksi viikkoa, voi olla myös lähemmäs kuukauden. Sen näkee sitten lähempänä.

Lisää vinkkejä otan vastaan :)

Vierailija

Kateelliset vauhdissa...

Mutta alkupäässä tuli hyviä vinkkejä.

Jos tykkäät taiteesta ja historiasta, niin Tukholma on nappi paikka. Medeltidsmuseet, Kansallismuseo, modernin taiteen museo, Forografiska ja Nordiska. Siinä minun lempiviisikkoni.

Kulturhusetin yläkerroksessa on kiva ja huikea baari hyvillä näkymillä. Alemmissa kerroksissa vaihtuvia näyttelyitä.

Myös kauppahalli ovat Tukholmassa kivoja, erityisesti Östermalmin halli ravintolatiskeineen.

Ja nuo lauttaretket Tukholman saaristoon ovat must. Helsingin vastaavat eivät ole mitään noihin verrattuna, siinä lauttamatkojen päässä asuu kymmeniä tuhansia Tukholmassa töissä käyviä ihmisiä plus kesämökkiläiset päälle. Ilmankos lauttayhteydet ovat hyvät.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat