Mikä on mielestäsi ehdottomasti viimeinen ikä tehdä lapsi?
Mikä on naiselle viimeinen ikä tehdä lapsi? Entä miehelle? Kerro subjektiivinen mielipiteesi! Voit myös perustella, jos haluat. Ei ole väliä, onko itselläsi lapsia tai oletko mies vai nainen, mutta nyt kysytään siis ikää, ei sitä, kannattaako tai pitääkö lapsia tehdä ensinkään. Maailmanpelastamis- ja urbaanisinkkukeskustelut on erikseen.
Kommentit (66)
Itselläni pidän rajana 40 v. jos siihen mennessä en ole saanut lasta, niin saa niiden hankkiminen jäädä.
Kyllä 40 alkaa olla naiselle aika viimeinen aika tehdä lapsi. Tai itseäni alkaisi riskit jo pelottamaan.
45 ja perustelu on se että tuon ikäisenä esikoisen saaneita naisia tunnen, sitä vanhempia en.
Kummallekin 35. Sitten alkaa ikä painaa ja lastenhoito vie enemmän energiaa.
Naiselle noin 42, miehelle 45.
Itse sain toisen lapseni 39-vuotiaana, raskaaksi tulin heti ensimmäisestä yrityskierrosta ja kaikki meni muutenkin tosi hyvin. En näe syytä, miksei se olisi ollut hyvä juttu vielä pari vuotta myöhemminkin.
40-50 vuotta. Vanhempana ei ainakaan minusta kannata. Onhan niitä yli 60 vuotiaitakin synnyttäjiä. Kyllä sitä eläkeikää kannattaa muutenkin nauttia kuin hoivata omaa lasta. Lapsen lapsia kuuluis hoivata yli 60 vuotiaat.
Ehdoton viimeinen ikä on 35 naiselle sekä miehelle.
Siihen asti kun raskaaksi pystyy tulemaan.
55v. Mummoni sai tuossa iässä kuopuksensa ja ennätti vielä tuon kuopuksensa lapsen rippijuhliin ysikymppisenä.
Alkuun olin sitä mieltä, että 35. Kun tuo ikä ylittyi, olen sen 40 kannalla. Gyne kehoitti myös odottamaan vielä vasektomian kanssa, koska hyvin on aikaa vielä iltatähdelle. Olen 36. Eli lääkärinkin mielestä on edelleen hyvää aikaa lisääntyä.
32 naiselle ja miehelle.