Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi ehdottomasti viimeinen ikä tehdä lapsi?

Vierailija
25.05.2016 |

Mikä on naiselle viimeinen ikä tehdä lapsi? Entä miehelle? Kerro subjektiivinen mielipiteesi! Voit myös perustella, jos haluat. Ei ole väliä, onko itselläsi lapsia tai oletko mies vai nainen, mutta nyt kysytään siis ikää, ei sitä, kannattaako tai pitääkö lapsia tehdä ensinkään. Maailmanpelastamis- ja urbaanisinkkukeskustelut on erikseen.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Sen jälkeen voi jo olettaa ihmisen ymmärtävän paremmin.

Vierailija
62/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v. Nyt täytin ja laitoin ehkäisyasiat kuntoon (tätä ennen oli menty vähän niin ja näin että neljäs saa tulla jos on tullakseen) En halua olla miltei 45v. kun lapsi syntyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallekin 35. Sitten alkaa ikä painaa ja lastenhoito vie enemmän energiaa.

Mä oon 38 ja elämäni kunnossa. Pitäiskö jotain vanhuuden oireita alkaa tulla? Mielestäni olen nuori.

Vierailija
64/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille 40, miehille 45. Miehille siksi korkeampi "ikäraja" että heillä kestää yleensä se aikuistuminen ja aloilleen asettuminenkin pidempään kuin naisilla.

Vierailija
65/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallekin 35. Sitten alkaa ikä painaa ja lastenhoito vie enemmän energiaa.

Mä oon 38 ja elämäni kunnossa. Pitäiskö jotain vanhuuden oireita alkaa tulla? Mielestäni olen nuori.

Mä ajattelin niin että lisään lastensaanti ikään 20v. eli en halua olla 60v. kun lapsi muuttaa kotoa pois. Vaikka oon elämäni kunnossa nyt 40-vuotiaana. 20 v. lisää tekee paljon, ajattele itseäsi 20v. sitten.

Vierailija
66/66 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille 45, omalta kohdalta ajattelin jo nuorena, että 40 on ehdoton takaraja. Ei sitä kovin vanhana jaksa enää lapsia hoidella ja olla joskus eläkeläisenä teinin vanhempi. Kyllä nyt viisikymppisenä on ihanaa, kun lapset alkavat olla aikuisia, on taas ruhtinaallisesti omaa aikaa ja seksiäkin saa miehen kanssa harrastaa melkein milloin ja missä vain. Olisi kamalaa, jos olisi tässä vielä pieniä lapsia, en jaksaisi enää. Mutta ehkä se on eri juttu, jos saa ensimmäisen vasta nelikymppisenä, on saanut elää aikuisten ehdoilla jo kauan. Enkä siis mitenkään katso pahalla, jos jollain ikäiselläni on pieniä lapsia.

Sitä joskus mietin, että miten nuoremmatkin naiset uskaltavat hankkia lapsia jonkun viisikymmpisen ja vanhemmankin miehen kanssa? Miehet kun tuppaavat alkaa sairastelemaan jo niin nuorena, tulee sydäninfarkteja ja aivoinfarkteja yms., ikävää lasten kannalta. Eli kyllä toivoisin, että ihmiset ajattelisivat vähän pidemmälle kuin vain tähän hetkeen. Naisilla onneksi luonto hoitaa ajoissa sen, ettei voi enää lisääntyä, mutta miehillä ikävä kyllä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän