Vierailija

Side off hääkeskustelusta. Halusimme pienet häät ja siksi maistaraatissa. Saa niin toki tehdä, mutta jos haluaa kirkossa naimisiin ja pienet häät, niin kyllä se onnistuu. Kirkossa ei ole - missään juhlassa - kutsuvieraspakkoa. Häissä riittää kaksi todistajaa.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Iso kirkko voi tuntua aika kolkolta jos on ihan tyhjä. Pienempi tila monesti tunnelmallisempi ja intiimimpi.

joskushan kirkossa mennään naimisiin eri syistä kuin tunnelman takia...

Vierailija

Mitä järkeä on varata kirkkoa jos ei tule vieraita? Onhan seurakunnalla pienempiäkin tiloja jotka soveltuvat paremmin pieniin häihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on varata kirkkoa jos ei tule vieraita? Onhan seurakunnalla pienempiäkin tiloja jotka soveltuvat paremmin pieniin häihin.

kyllä kirkko on juhlallisempi kuin rukoushuone, seurakuntatalo ym. Ja miksi ei? Mikäs sen parempi kuin siinä alttarilla, niinkuin muutkin seurakunnan jäsenet?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tässä avauksessa puhutaan kirkkohäistä merkityksessä kirkollinen vihkiminen,ei kirjaimellisesti että varataan kirkko vaikka mentäisiin naimisiin kahdestaan.

Ja siviilivihkimisenkin voi tosiaan järjestää missä tahansa,paikan ei ole pakko olla maistraatti.

Kai  se on vain perinteisesti mielletty,että vaihtoehdot ovat vihkiminen kirkossa,paljon vieraita tai vihkiminen maistraatissa,kaksi todistajaa,vaikka nämä ovat ääripäät,eivät ainoat vaihtoehdot.

Itse olen haaveillut pienestä saakka Turun linna-häistä,kaipa nekin onnistuisivat vaikka ei olisikin siviilivihkiminen? Siis jos ei vihitä kirkossa/kappelissa,vaan jossain muussa tilassa siellä.

Vierailija

Meidän häissä oli 12 vierasta vaikka kirkkoon olisi mahtunut 2600. Minä en niin jumalista välitä ja mieskin olisi ollut valmis menemään naimisiin maistraatissa. Mutta justiinsa tunnelman takia päädyttiin sitten kirkkoon. Eikä tilaisuus tuntunut yhtään kolkolta, vaan oli ihana kun kaikki vieraat mahtui istumaan etupenkkiin meitä lähelle :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat