Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
epätoivoinen

Mulla on nyt kahden kuukauden ajan ollut riesana toistuvat poskiontelotulehdukset ja keuhkoputken tulehdukset,ja yksi alkava keuhkuumekin. Niitä on hoidettu nyt viidellä eri ab-kuurilla. Kuurien aikana oireet helpottaa mutta sitten palaa takaisin ja yleensä joka kerta voimakkaampana. Ja kaikki siis alkoi kun sairastin influenssan. Poskissa on ollut huuhteluputket jne. ja nyt taas yksi kuuri loppui. Yskä on jälleen pahentunut viime päivinä ja nyt kun vedän henkeä sisään niin molemmilta puolilta keuhkoja kuuluu pörinöitä. Pörinät vaihtavat paikkaa ja ovat voimakkaimmillaan kun yskin kovasti ja limaa irtoaa. Mutta esim aamulla kun lima on tiukassa niin pörinöitä ei sisäänhegittäessä kuulu.... apua mitä tämä on, voiko lima vaan liikkua keuhkoissa ja tehdä tollaista vai onko mulla taas keuhkokuume alkamassa? Ja niille jotka sanoo että mene lääkäriin niin huomenna menenkin... toivoisin vain joltain ammattilaiselta jonkinlaista kommenttia.

Kommentit (6)

Vierailija

Paranna immuunipuolustustasi. Tutkituta allergiat. Tarkista, ettet asu hometalossa tai ettei työpaikallasi ole homeita tai VOC:ja. Mikäli punktiot eivät auta, niin toistuvat sinuiitit pitäisi hoitaa poistamalla kalvot poskionteoloista. Antibiootit eivät poista alkusyytä ja niitä ei pitäisi käyttää poskiontelotulehduksiin. Ennen käytettiin caldwell-luc-menetelmää avanteen tekemiseen lavaationeulalle, mutta nykyisin on muitakin vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Limapörinöitä voi hengittäessä kuulua ilman, että välttämättä olisi keuhkokuumetta. Jos muuten vointi ei ole heikentynyt eikä ole noussut uutta kuumetta, ei tosiaan tarvitse mennä lääkäriin tänään. Onko sinulla taustalla hoitamaton astma? Se voi altistaa hengitystieinfektiokierteelle. Joskus taas kyse on vain huonosta tuurista.

Vierailija

Pörinät on voimistuneet tänään ja ne ei kuulu keuhkoputkesta vaan keuhkojen alaosista kyljestä jne... Toivottiin on todellakin vaan liikkeelle lähtenyttä limaa. Yskökset on vaaleita eikä kuumetta ole. Yleisvointi on heikko koska olen ollut pedissä viikon ja muutenkin sairastelu painaa. Ei ole astmaa ja flixotideä menee kuitenkin...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat