Vierailija

Pitäisikö miehen siis tarjota vai kummatkin maksaa itse?

Tuntuu oudolle, kun näen perheitä , joissa mies menee kassalle ja maksaa kaikkien tai baarissa naisen ja sitten meillä mies vain menee kassalle ja maksaa omansa.

Sivut

Kommentit (36)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Maksetaan vuorotellen. Esim. niin että, jos vietetään iltaa pidemmän kaavan mukaan, niin toinen maksaa ravintolassa ja toinen baarissa. Jos mennään ravintolaan vaikka arkena, niin se maksaa, joka ehdottaa (eli siis laistaa ruoanlaittovuorosta). Todella harvoin puolitetaan laskua missään, vaan ne tasataan suunnilleen kohdalleen illan/viikon/kuukauden aikana.

Synttärit tai muut juhlatilaisuudet erikseen, silloin sankarin ei tarvi maksaa mitään.

Vierailija

Kun syödään ravintolassa, mies maksaa aina ja jos on kalliimpi setti, tasataan yhteistililtä. Jos siis menee yli satasen vaikka. 

Vierailija

Luultavasti meillä on samana päivänä muutakin vastaavaa menoa (keikkaliput, taksit, baarista useampi kierros) ja maksetaan ne noin suurinpiirtein puoliksi, mutta kerrallaan korttia on vinguttamassa vain toinen. 16v menty näin.

Vierailija

Mies maksaa aina. Ei meidän suhteeseen sovi sellainen että maksetaan kahdessa osassa tai lasketaan kumpi on maksanut mitäkin. Yhdessäolokin on kivempaa kun ei tarvitse miettiä kiusaantuneena mitä vastaa "laitetaanko yhteen vai erikseen" tai jälkikäteen puida kumpi on kummalle velkaa... Mies itse päättää maksaako yhteiseltä tililtämme vai omaltaan. Esim. baarissa ostaa ja tuo minulle juomia omalta tililtään, samoin jos haluaa hemmotella esim. viemällä lempiravintolaani tai jätskille, mutta reissulla tehdyn ravintolareissun maksaa usein yhteiseltä. Minä puolestaan ostelen sitten yksin ollessani yhteisen koiran tarvikkeet ja monesti esim. miehelle vaatteita jos näen jotain sopivaa, enkä minä ole niitä häneltä perimässä takaisin.

Vierailija

Meillä on omat tulot ja omat tilit, mutta yhteinen huusholli. Samaan laskuun menee ja se maksaa kumman tilillä on rahaa.

Ulkomailla miestä kerran "läksytettiin", kun minä maksoin ruokailun. On kuulema miehen tehtävä 😀

Vierailija

Mies maksaa aina. Outoa jos ei maksaisi. Paremmat tulot, maksakoon yhteiset huvittelut! ;) Ihan hyvillä mielin sen tekee, ei tarvi tulla urputtamaan.

Vierailija

Vaihdellen. Joskus maksamme omamme, joskus jompikumpi tarjoaa toisellekin kun vain tuntuu siltä. Ihan fiiliksen ja varallisuuden mukaan mennään (olemme opiskelijoita vielä, eli rahankäyttöä täytyy vähän miettiä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihdellen. Joskus maksamme omamme, joskus jompikumpi tarjoaa toisellekin kun vain tuntuu siltä. Ihan fiiliksen ja varallisuuden mukaan mennään (olemme opiskelijoita vielä, eli rahankäyttöä täytyy vähän miettiä).

Sama meillä. Harvoin pyydetään laskua erikseen, yleisempää on että vuorotellen tarjotaan. Jos haetaan pizzaa tai käydään paikassa, jossa ei olla niin tarkkoja lounareiden allekirjoituksista,  niin käytetään minun lounareitani eli todennäköisesti minä (N) maksan "ulkona syömisiä" enemmän kuin mies.

Vierailija

Meillä yleensä se maksaa kummalla on enemmän rahaa. Mies taitaa kyllä useimmiten maksaa ravintoloissa. Baarissa mies käy aina tiskillä. Yleensä tilanne on kuitenkin se, että olen lähtiessä antanut hänelle käteistä, koska baareissa mies tykkää maksaa käteisellä, ja minulle kertyy sitä useammin.

Vierailija

Ravintolassa käydään todella harvoin, ja silloin maksaa aina mies. Jos mennään sen jälkeen vaikka leffaan, minä maksan liput.
Baarissa tarjoamme kierroksen vuorotellen yleensä. Mies joskus tarjoaa enemmän.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat