Vierailija

Mua ärsyttää tää ikuinen ongelma tuon liinan kanssa, kun hanan päällä on huono paikka ja tuossa altaiden välissä on huono paikka. Tympii koko rätti! Missä te säilytätte sitä tiskiliinaa, (tai millä nimellä sitä kukakin kutsuu)? Siis kyse on kuitenkin siitä liinasta, jolla pyyhitään tiskipöytää ja ruokapöytää.

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

IISAKKISONNINEN kirjoitti:
PERSEREIÄSSÄ.
-IISAK SONNI

En tykkää noin epähygieenisessä paikassa säilytellä keittiörättiä, sillä kuitenkin pitää pyyhkiä ruokapöytää. Lisäksi olisi inhottava alkaa vetämään tiskiluutua ko. paikasta esim. vieraiden ollessa paikalla. Ap.

Vierailija

Minulla on litran kokoinen muovipytty käytettyjä liinoja varten. Otan joka pyyhkimistä varten uuden liinan ja vien mennessäni muovipytyssä olevat liinat isompaan ämpäriin odottamaan pääsyä pyykkikoneeseen. Pesen liinat 90 asteessa.

Vierailija

Mulla roikkuu tiskikaapin ritilästä sellaisia Ikean s-koukkuja. Niissä roikkuu tiskirätin lisäksi esim. sakset, tiskiharja ja teepallot.

Vierailija

Miten te joilla ei ole tiskirättiä ollenkaan, pidätte ruokapöydän ja tiskialtaat ym. puhtaana? Jotain pidikettä minäkin olen miettinyt kuivauskaapin ritilään, mut jotenkin ruma roikottaa liinaa siinä. Mutta sitten voisi tietysti ostaa kauniimpia liinoja... Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten te joilla ei ole tiskirättiä ollenkaan, pidätte ruokapöydän ja tiskialtaat ym. puhtaana? Jotain pidikettä minäkin olen miettinyt kuivauskaapin ritilään, mut jotenkin ruma roikottaa liinaa siinä. Mutta sitten voisi tietysti ostaa kauniimpia liinoja... Ap

Ei se mitenkään rumalta näytä. Ja voithan sä roikuttaa sitä siellä kaapissa sisällä, jos ahdistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Talouspaperilla ja mikrokutusienellä. Mikrokuitusieni mahtuu kuivauskaappiin ihan hyvin ja kuivuu helposti.  Talouspaperilla saa hyvin möhnät pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään rumalta näytä. Ja voithan sä roikuttaa sitä siellä kaapissa sisällä, jos ahdistaa.

No ei nyt sentään ahdista! :)

Vierailija

Mulla on sinin pidikkeitä roikkumassa kuivauskaapin ritilästä ja niissä roikkuu myös siivousliina, samoin talouskäsineet yms. Tiskiharjat ja vastaavat on koukuissa. Tykkään, että jatkuvasti käytettävä tavara on näkyvillä, se on käytännöllisempää.

Anopilla on pieni ritilätaso (sellainen kylppärin shampoohylly, mutta yksitasoinen) ruuvattuna allaskaapin oven sisäpuolelle. Tietenkin eri puolelle kuin missä roskikset on. Siellä sillä on paitsi rätit, myös tiskisienet ja -harjat.

Ne, jotka eivät käytä siivousliinoja, käyttävät varmaankin talouspaperia pöydänpyyhintään.

Vierailija

Kyllä se, keittiönrätti keittiön vesipisteen altaan reunssa tai hanan päällä on. - Jos ja kun alkaa näyttää / tuntua tarpeeksi kuluneelta vaihdan uuteen. Ei tässä opiskelijaboksissa paljoa tilaa ole säilytellä erikseen keittiörättejä. - Siivousräteille ja liinoille on sitten oma paikkansa siivouskaapissa. - Opiskelijana huomaan vielä olevani melko hyvin pärjäävä, kun keittiön siistimistä varten voin käyttää myös talouspaperia. - Mutta rikkaimurin hankkiminen odottaa aikaa, jolloin tilaa on hieman enemi nykyisestä    

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä se, keittiönrätti keittiön vesipisteen altaan reunssa tai hanan päällä on. - Jos ja kun alkaa näyttää / tuntua tarpeeksi kuluneelta vaihdan uuteen. Ei tässä opiskelijaboksissa paljoa tilaa ole säilytellä erikseen keittiörättejä. - Siivousräteille ja liinoille on sitten oma paikkansa siivouskaapissa. - Opiskelijana huomaan vielä olevani melko hyvin pärjäävä, kun keittiön siistimistä varten voin käyttää myös talouspaperia. - Mutta rikkaimurin hankkiminen odottaa aikaa, jolloin tilaa on hieman enemi nykyisestä    

Jos opiskelijaboksissa on tiskialtaan yläpuolella tiskikaappi, rättiä voi säilyttää siinä roikkumassa.

Vierailija

Tiskirätti roikkuu kuivauskaapin sisällä, eli toiseksi alimmassa hyllyssä on verhonipsu johon rätti laitetaan kuivumaan. Vie alimmalta hyllyltä tilaa ehkä 10 senttiä (ei siinä alla toki viitsi hirveästi astioita pitää), mutta on siistin näköistä kun rätti ei ole koko ajan näkösällä. Tiskiharja roikkuu myös samassa paikassa.

Vierailija

S-koukulla kuivauskaapin hyllyssä roikkumassa. Käytän nättejä kestorättejä jotka ei pistä samalla tavalla rumasti silmään niin kuin markettirätit. Esim. Vallilan, Marimekon ja Finlaysonin kuoseilla saa kivoja rättejä.

Vierailija

"Jos opiskelijaboksissa on tiskialtaan yläpuolella tiskikaappi, rättiä voi säilyttää siinä roikkumassa." - Niinpä, jos olisi. - On asioita, joita ei varmaan  ikinä osannut ajatella kaipaavansa... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Jos opiskelijaboksissa on tiskialtaan yläpuolella tiskikaappi, rättiä voi säilyttää siinä roikkumassa." - Niinpä, jos olisi. - On asioita, joita ei varmaan  ikinä osannut ajatella kaipaavansa... 

No Suomessa lähes kaikissa opiskelijabokseissa on se kuivauskaappi, joten ihan relevantti neuvo on.

Vierailija

No meillä se on altaan reunalla tai altaiden välin päällä.

Hämästyttävän vähän on tässä ketjussa niitä joilla se on hanan juoksuputeken päällä, jossa niitä usein näkee ja mikä on erittäin vastenmielistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla roikkuu tiskikaapin ritilästä sellaisia Ikean s-koukkuja. Niissä roikkuu tiskirätin lisäksi esim. sakset, tiskiharja ja teepallot.

Mulla on sama ratkaisu :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat