Microsoftin irtisanomiset
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä koskettaa, että asun itse tampereella ja meillä iso työttömyys prosentti jo valmiiksi. Sinne ne sitten tulee kortistoon minunkin lisäksi kilpailemaan vähistä työpaikoista.
Riippu varmaan oletko matkapuhelimien valmistukseen erikoistunut DI, tai edes jonkun muun alan DI.
Matkapuhelinten valmistukseen liittyviä työpaikkoja ei enää ole, että eiköhän nuo Microsoftilta vapautuvat ihmiset kilpaile ihan samoista toimihenkilö-/koodaaja-/testaaja-/projektipäällikkö-/myynti-/markkinointi-/toimistotyöpaikoista kuin muutkin alan työttömät. Lisäksi tämä vaikuttaa jonkin verran kaikkeen muuhunkin työjoukkoon, jotka ovat esim. alihankintasuhteessa olleet siivoamassa toimitiloja, kokkaamassa ruokaloissa, turvallisuus- ja aulapalveluissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä koskettaa, että asun itse tampereella ja meillä iso työttömyys prosentti jo valmiiksi. Sinne ne sitten tulee kortistoon minunkin lisäksi kilpailemaan vähistä työpaikoista.
Riippu varmaan oletko matkapuhelimien valmistukseen erikoistunut DI, tai edes jonkun muun alan DI.
Tampereella juurikaan kukaan ei saa oman alan töitä, eli ihan samoista työpaikoista täällä kaikki tappelee. Tai siis niistä olemattomista paikoista.
Itse olen nyt vuoden hakenut töitä tiskaamisesta ulkotöihin, vielä ei ole tärpännyt.
Koulutukseltani olen ekonomi, omalla alalla ei töitä.
Koskettaa kerrannaisvaikutuksineen ihan jokaista näin pienessä maassa. Välillä oikein naurattaa kun miettii kuinka paljon "hittiä" esim. Oulu ja Tampere ovat näissä it-alan vähennyskarkeloissa ottaneet. Eihän siellä ole kohta muita kuin korkeakoulutettuja työttömiä, ei kaikista voi tulla lähäreitä kuitenkaan. Eli koskettaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt kaikkien alkaa yrittäjiksi. Sipilä kyllä tietää.
Voi vittu sitäkin ylimielistä paskiaista.
Voi vittu sinuakin negatiivista luuseria joka ei kestä totuutta.
Miten se totuus pitäisi sanoa ettei vaan tule sinulle pahapaha mieli? Kerros nyt oikeen niin kuunnellaan!
Suurin osa pienistä yrityksistä pitäisikin kaatua. Niissä on surkeat tuotteet, surkea palvelu ja ne on epäluotettavia.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse allalla, mutta harmittaa irtisanottujen puolesta. Toivotaan, että jotkut sais pystyyn toimivia firmoja, joihin saataisiin palkattua irtisanottuja. Tsemppiä! Ja nyt jos koska Suomessa tarvitaan kannustavaa ilmapiiriä.
Ilman isoa rahamäärää ei voi saada mitään oikeasti aikaiseksi. Varsinkaan teknologia alalla.
Kai sen nyt näki miten Jollallekkin kävi. Vaikka niin uhottiin että nyt tehdään maailmanvalloitus puhelin.
Kun kyse on miehistä, huudetaan valtiota apuun. Kuten insinöörit tai telakoiden työntekijät. Heti apua miehille! Kun kyse on naisista, ei mitään väliä.
90-luvulla irtisanottiin 6000 pankkineitiä yhdellä iskulla, shit happens leidis. Hoitsuja, pankkineitejä, naisia voi irtisanoa massoittain eikä ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Koskettaa kerrannaisvaikutuksineen ihan jokaista näin pienessä maassa. Välillä oikein naurattaa kun miettii kuinka paljon "hittiä" esim. Oulu ja Tampere ovat näissä it-alan vähennyskarkeloissa ottaneet. Eihän siellä ole kohta muita kuin korkeakoulutettuja työttömiä, ei kaikista voi tulla lähäreitä kuitenkaan. Eli koskettaa kyllä.
Tampereen tilanne tosi huono.
Tällä hetkellä täällä on paljon korkeakoulutettua väkeä työttömänä. Vapaat työpaikat on siivousta ym. Näihin töihin moni on ylikoulutettu, eikä töitä irtoa vaikka itse olisit valmis menemään.
Oman alan töitä ei näille koulutetuille ole.
Tilanne menee koko ajan pahemmaksi.
Ja nyt se huuto on alkanut. Sipilän on VÄLITTÖMÄSTI palkattava kaikki nämä miehet valtion ICT-keskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa n. 100 miljoonaa takkiin veroissa. Se on 400 opettajaa väjemmäksi, jos julkisiksi työpaikoiksi muutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Nokia potkii 10000-15000 parin vuoden aikana eli lisää insinöörejä tulee.
Suomessa ei Nokialla enää ole edes 10 000 työntekijää eli sen enempää ei meidän maahan Nokia irtisanomiset voi suoraan vaikuttaa. Toki toiminnan loppuessa vaikutusta yhteistyökumppaneihin ja alihankkijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vain kehitysmaissa painostetaan kaikkia yrittäjiksi, ilmeisesti Suomi on tippunut siihen kastiin ministereiden jutuista päätellen.
Katukuvakin alkaa paikoitellen muistuttaa sitä. Ehkä vielä kultyyrillisesti on tulossa väkipakollanaimisen kesä
Piakkoin alkaa Suomesta ennennäkemätön aivovuoto.
Itsekin aina välillä mietin lähtemistä kun ei täällä ole mitään syytä asua. Töissä olen vielä, mutta tämän pidemmälle en tässä maassa pysty pääsemään koska järjetön kilpailu huonoistakin paikoista ja olen suoraan sanottuna ylipätevä ja alipalkattu nykyisissä hommissani. Joten voisi miettiä että olisiko ulkomailla enemmän tarjottavaa hyvälle ja koulutetulle työntekijälle. Aurinkoa ja ehkä ihka oma omakotitalo. Kyllä kelpaisi.
Meneillään on kansanvaihto. Sivistynyt kansanosa ajetaan ulos ja kehitysmaalaiset, alemman äo:n omaavat otetaan sisään.
Miksi näin? En osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on miehistä, huudetaan valtiota apuun. Kuten insinöörit tai telakoiden työntekijät. Heti apua miehille! Kun kyse on naisista, ei mitään väliä.
90-luvulla irtisanottiin 6000 pankkineitiä yhdellä iskulla, shit happens leidis. Hoitsuja, pankkineitejä, naisia voi irtisanoa massoittain eikä ketään kiinnosta.
Koska on irtisanottu massoittain hoitsuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella juurikaan kukaan ei saa oman alan töitä, eli ihan samoista työpaikoista täällä kaikki tappelee. Tai siis niistä olemattomista paikoista.
Itse olen nyt vuoden hakenut töitä tiskaamisesta ulkotöihin, vielä ei ole tärpännyt.
Koulutukseltani olen ekonomi, omalla alalla ei töitä.
Tiedät varmaan itsekin että olet liian koulutettu tiskaamiseen tai ulkotöihin. Jätä cv:stäsi ekonomi koulutus pois kun haet töihin, joihin ei juuri koulutusta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Meneillään on kansanvaihto. Sivistynyt kansanosa ajetaan ulos ja kehitysmaalaiset, alemman äo:n omaavat otetaan sisään.
Miksi näin? En osaa sanoa.
Valtaosa Suomen väestöstä kannattaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pari hyvää kaveria :(
Munkin hyvää ystävää :( Tosin ystävälle uutinen ei ollut shokki ja hän on toiveikas tulevaisuutensa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseltani olen ekonomi, omalla alalla ei töitä.Tiedät varmaan itsekin että olet liian koulutettu tiskaamiseen tai ulkotöihin. Jätä cv:stäsi ekonomi koulutus pois kun haet töihin, joihin ei juuri koulutusta tarvita.
Ei se siitä oo kiinni, että on ekonomin koulutus, vaan siitä, ettei (tuoretta) kokemusta tiskaamisesta tai ulkotöistä ole. Noihinkin on valinnanvaraa ja niihin otetaan niitä, jotka on juuri tehneet sitä tasan samaa.
Joko nsn-väki tietää nimet, ketkä lähtee? Onko se yt viety loppuun?
Vain kehitysmaissa painostetaan kaikkia yrittäjiksi, ilmeisesti Suomi on tippunut siihen kastiin ministereiden jutuista päätellen.