Vierailija

On yleinen perustelu kuinka on fiksumpaa käyttää rahaa lapsiin eikä itseensä/röökiin/alkoholiin tms.

Miten paljon mammat voi itseään kusettaa? Ostavat lähes kaikissa tapauksissa lapsille kalliita vaatteita itsensä takia, saa mehukkaat kiksit kun oma lapsi ei ole "huonompi kuin muut, ehkä vähän parempi"

Mammoilla on selvästi häiriintynyt ajatusmaailma mitä se _lapsi haluaa_.

Kommentit (8)

Vierailija

Musta häiriintyneempää on se, että selvästi hyvin toimeentulevien ihmisten lapset kulkee epäsiisteissä vaatteissa ja liian isoissa kengissä. Varsinkin lääkärien lapset on tätä kategoriaa.

Vierailija

No joo, itse asiassa olen miettinyt vähän samanlaista vaikka itse olekin yksi noista lastenvaatehulluista, en tosin sieltä pahimmasta päästä. Ostelen kyllä joskus vähän enemmän kun tarpeeseen ja myöskin joskus merkkivaatteita eli ei aina sieltä halvimmasta päästä. Onko se lastenvaatehulluutta, ehkä on.

Moni ostelee erikoisia ehkä kalliitakin vaatteita sen takia että haluavat pukea lapsen kauniisti ja erikoisestikin, niin että se miellyttää omaa silmää. Yleensä se miellyttää myös lapsenkin silmää, tosin jos on kovin pieni lapsi kyseessä ei ole paljon merkitystä minkänäköinen tai merkkinen se vaate on. Mutta mitä sitten vaikka se olisi äidin omaksi iloksi tuo lapsen vaatettaminen? Silloin se menee ehkä överiksi jos käytetään niihin vaatteisiin ihan hirveästi rahaa ja sitten jotain muuta tuikitarpeellista jää ostamatta.

Voisihan rahat pistää säästöönkin, mutta se mitä säästäisin sillä että en ostaisi ollenkaan merkkivaatteita ja tilalle aina tavallisia halpis vaatteita olisi kuitenkin aika pieni. Joka tapauksessa lapsi tarvitsee ja paljon vaatteita koska kasvaa koko ajan ja vuodenaikoihin pitää olla jo eri sisä- ja ulkovaatteet. Jos oikein halvalla haluaa päästä se tarkoittaisi sitä että lapselle ostetaan vain puoli-ilmaisia kuluneita vaatteita jotka eivät silmää miellytä. Ja merkkivaatteet ostan aina alesta jolloin hinta on lähes sama kun halpisvaatteet normihinnoilla.

Minä en esim. osta joitain merkkivaatteita sen takia että ne olisivat kalliita ja saisin näytettyä muille että olen ostanut nyt jotain kalliimpaa, vaan vaatteita hankittaessa haluan että ne miellyttävät silmää ja ovat samalla laadukkaita ja mahdollsiimman mukavia lapselle. Ja kyllähän lapsella on myös oma maku. Kyllä lapsikin voi aidosta tykätä jostain vaatteista sen takia että se on kivan näköinen, tosin merkkiä hän ei osaa arvostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minun mielestä jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa. En vain siedä sitä, että esimerkiksi alkoholiin/tupakkaan rahansa tuhlaavat haukkuvat minun ostoksiani typeriksi. Silloin voi haukkuja katsoa omia ostoksiaan ja sitten peiliin. ;)

Vierailija

Lastenvaatehullu täällä. Ei minusta ole mitenkään järjetöntä ostaa lapsille, vanhojen vaatteiden tilalle nättejä, ehjiä, oikean kokoisia ja tahrattomia vaatteita.

En itsekkään käytä puhkikuluneita vaatteita tai sellaista missä on tahroja jotka eivät enään lähde pesussa. Miksi antaisin lasteni käyttää.

Varsinkin ulkovaatteissa kannattaa satsata laatuun jotta lapsen on mukava ulkoilla, vaatteiden täytyy myös olla helppo pukea itse tai ainakin harjoitella pukemista.

En myöskään ymmärrä näitä varakkaita pihtaolijoita joiden lapset kulkevat liian pienissä kauteen sopimattomia kengissä ja vaatteissa. Lastenhoitajana olen joutunut useammin varakkaille sanomaan että kirppariltakin saisi aika edullisesti hyviä haalareita kun käytössä olevat on liian pienet tai ISOT, rikki tai väärän kauden.

Varakkaiden lasten vaatteet ovat usein liian isoja ja vähävaraisten liian pieniä. Kumpikaan ei ole hyvä.

Itsehän näillä varakkaille on viimesenpäälle vaatteet. Kellot ja laukut.

Vierailija

jokaisen oma asiahan se on. Sinänsä jos oikeasti käyttää rahaa lapsiin sanan varsinaisessa merkityksessä, ajattelen että esim. seuraavat asiat ovat sellaisia:

- yli 5-v itse toivomat vaatteet

- itse toivotut lelut, tässä jo alkaen n. 2-v

- lapsen mieleiset harrastukset

- pienen lapsen kanssa hoitovapaan pitäminen, isomman kanssa esim. lyhennetyn työajan tekeminen ja lisääntyvän vapaan käyttäminen lapseen ja yhteiseen aikaan.

- yhteiset kokemukset: retket ja harrasteet

Lapsi ei ymmärrä hevon höötä pienenä onko hänellä joku MOLO tai gugguu tai MEandI

Vierailija

Lapset ovat vain oman egon jatkeita. Rahan käyttäminen lapsiin ei eroa mitenkään rahan käyttämisestä itseen. Tässä ei ole mitään vikaa, mutta kannattaa olla rehellinen asiasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat