Vierailija

Kelit lämpeni ,käsien ja jalkojen nahka on niin kuivaa että nahka halkeilee vaikka yrittää rasvata monta kertaa päivässä ja otsaan puskee finnejä.
mistä johtuu? Ja olen mies.

Kommentit (9)

Vierailija

Rasvaa ja raspaa. Otsassa on ehkä aurinko ihottumaa. Kunnon pesut kasvoille ja aurinkorasvat suojaksi, kun meet pihalle. Tsemppiä ja nauti kesästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ehkä tuo on aurinkoihottumaa tai ns. hikinäppyjä. Muista puhdistaa ja kosteuttaa ihoa. Kannattaa käyttää kasvoille suunnattua aurinkovoidetta. Voide suojaa haitalliselta säteilyltä, maksaläiskiltä ja ihon vanhenemiselta.

Pesetkö usein käsiä tai käytätkö aineita, jotka voisivat kuivattaa ihoa? Laita paksua rasvaa yöksi jalkoihin ja käsiin. Sitten sukat jalkaan ja kevyet puuvillakäsineet käteen, niin rasva pääsee imeytymään kunnolla. Apteekista saa hyviä ja edullisia tuotteita.

Vierailija

Töissä joudun pesemään käsiä kovilla pesuaineilla että saa rasvat ja muut pois,mutta käytän sellaista suojavoidetta myös ja yöksi paksua rasvaa kunnolla,mutta silti nahka ihan halkeilee samoin jalka pohjista.
ikinä ei ollut tällaista ongelmaa??

Vierailija

Onko elämässä tapahtunut jotain muutoksia? Onko stressiä? Oletko muuttanut ruokavaliota? Tällaisetkin asiat voivat vaikuttaa. Vitamiininpuutosta? Vaikea sanoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rasvaa ja raspaa. Otsassa on ehkä aurinko ihottumaa. Kunnon pesut kasvoille ja aurinkorasvat suojaksi, kun meet pihalle. Tsemppiä ja nauti kesästä.

Ei missään nimessä raspia jaloille eikä muuallekaan. Jos on pakko kuoria niin vedessä liottamisen jälkeen ruokaöljyn ja kidesokerin sekoituksella. Kaikenlainen raspaaminen vain paksuntaa ihoa.

Muuten olen samaa mieltä kunnon pesujen merkityksestä kunhan sen tekee esim Lactolinella.

P.S. Omalle hielleenkin voi olla allerginen, minäkin olen ja lri on määrännyt antihistamiinia.

Vierailija

Mulla melkein sama, paitsi että näpyt ei ole kasvoissa lisääntyneet, on kyllä kasvot muutenkin aina rasvoittuvat. Mutta kädet on yhtäkkiä alkanu kuivua tosi paljon ( aina ollut kuiva iho muualla, paitsi kasvoissa ja päänahassa rasvainen ) ja aina oon rasvaillutkin käsiä ja vartaloa tarpeen mukaan mutta nyt ekaa kertaa elämässä kesän kynnyksellä kädet alkanut kuivua hirveästi ja ekaa kertaa ikinä on sormien päät jotenkin arat ja sellaiset kuperat ja punaiset, ja osassa sormia on jotain ihme palluroita jotka ilmestyi muutama päivä sitten. Näyttää vähän kuin vesikelloilta, ei kutia onneksi yhtään mutta nämä "paukamat" sormissa on myös jotankin aristavan tuntuiset ja punoittaa. Olen kuullut että atoopikoilla voi kädet ja sormet oireilla noin, tai olisko joku allerginen reaktio? Vai voisko nuo punaiset sormenpäät ja ihme patit sormissa olla myös joku stressireaktio, oli nimittäin äskettäin aika kova stressi päällä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat