Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suihkuava maito

Vierailija
24.05.2016 |

Onko se yleistä, että maito suihkuaa imetettäessä myös leporinnasta?

Ja että imetyksen kesken lapsi päästää yhtäkkiä irti, maitoa ruiskuaa lapsen kasvoille ja sohvalle ja noin metrin päähän lattialle ja matolle ja miehen päälle ja kissan päälle? Usein samaan aikaan useammasta tiehyeestä.

En uskalla julki-imettää tämän takia.

Mammakerhoissa imettäville naisille ei koskaan käy näin. En uskalla kysyä keneltäkään, käykö heille näin.

Olenko friikki?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! 😦 Tosi kiva tietää...

Vierailija
2/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivat kommentit... Tunnen itseni oikein normaaliksi :(

Olen lukenut suihkutisseistä. Ovatko nämä nyt sellaiset?

Ei sitä maitoa nyt niin paljoa tule, mutta tunnen itseni suihkulähteeksi, ja asia hävettää.

Olen pääosin lukkiutunut kotiin vauvan kanssa jottei tarvitse julki-imettää. Suihkuamista ei käy aina, mutta pelkään että niin käy julkisesti.

Pari kertaa on suihkunnut neuvolan odotustilassa, ja pelotti että maitoa tulee paljon. Onneksi vain vähän suihkusi silloin, ja sain kaiken talteen harsoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Yleensä tiheän imun kausien jälkeen. Harso vapaalle rinnalle ja siihen nappaat jos bebe päästää irti.

Helpottaa kun lapsi kasvaa ja imuteho paranee. ☺️

Tsemppiä! Älä stressaa tuollaisesta, ihana kun maitoa tulee.

Vierailija
4/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole friikki?

Vierailija
5/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään. Jos paine on vauvalle liian kova niin lypsä enimmät pois ennen imetystä.

Kannattaa googlettaa esim imetystukiryhmän juttuja aiheesta.

Vierailija
6/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
7/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maitoa ruiskuaa lapsen kasvoille ja sohvalle ja noin metrin päähän lattialle ja matolle ja miehen päälle ja kissan päälle? Usein samaan aikaan useammasta tiehyeestä.

Kuulostaa täydelliseltä :) Saisinko kahviinikin hieman?

t. Arttu Wiskari

Vierailija
8/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi nuitä aikoja :) minulla lapset olivat tikahtua suihkuavaan maitoon. Kun herumisrefleksi käynnistyi niin se oli menoa.

Harso aina leporintaan ja toinen valmiina jos vauva irrottaa otteen.

Joskus pieni lypsy ennen imetystä auttaa, tai vauvan inettäminen niin että itse on selällään..

Mutta en itsekään mielelläni imettämyt julkisesti. Vauva sai tissiraivareita joten hikoilin huutavan vauvan kanssa rinnat suihkuten (ei mitään kahvilakamaa siis :) )

Olin onnellinen kun sai ruceta antamaan kiinteitä- kolusimme bona kainalossa kaikki menetetyt kahvilat :)

Vierailija
9/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maidonkerääjä siihen toiseen rintaan niin  saat helposti varamaidot pakkaseen tai jos tulee paljon niin ala luovuttajaksi. Ja se rätti on hyvä olla siinä lähellä niin saat imeytettyä siihen, että ei joka paikkaan roisku. Vauvan on ehkä hyvä olla melko pystyssä asennossa imiessä niin saa paremmin nieltyä sen vauhdilla tulevan maidon. Ja et ole friikki, tai sitten friikkilistalla on melko monta muutakin

Vierailija
10/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis yleistä?

Kukaan ei koskaan ole kertonut, että kun imettää, rinnat voivat itsekseen pulputa maitoa kuin suihkulähteestä hetken.

Vierailija
11/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama homma monen lapseni imetyksen kohdalla jo. Harsoja käytin. Tasaantui kyllä jossain vaiheessa. Samoin saunassa alkoivat rinnat suihkuamaan itsestään. Ilmeisesti lämpö sai aikaan herumisrefleksin. Joten en kauheasti saunailloissa viitsinyt istua kun maito suihkusi toiseen päähän saunaa :D

Vierailija
12/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen vauvaa imettävän äidin lähistölle ei koskaan kannata mennä istumaan. Minulle kävi taannoin niin, että kun olimme mieheni kanssa 20-vuotishääpäivänämme Rossossa, niin viereisen äitylin tissistä roiskahti mieheni kashmirvillaisen puvun päälle rintamaitoa. Minä raivostuin niin, että minä meinasin nielaista Pollo BBQ-pizzani väärään kurkkuun. Tämä äiti vain jatkoi tissittelyä. Sanoi, että on vauvallakin oikeus syödä. Meni kyllä kaikki romantiikka siitä illasta.

Vierailija
13/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidonkerääjää käytin minäkin, maito ei varsinaisesti suihkunnut, mutta valui ihan vuolaasti. Imetyksen aikana, lämpimässä suihkussa, vauvan äänen kuullessa, mitä milloinkin. Mutta tasaantui kyllä ajan mittaan. Hyvä että maitoa riittää! :)

Vierailija
14/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on :) Saattaa käydä myös suihkun/saunan jälkeen tai jos tissit ovat kamalan täydet, tai ennen imetystä, kun tissin ottaa "esille". Mulla on suihkunnut monesti komeassa kaaressa em. tilanteissa. :D Siihen tissiin, jota vauva ei ime, niin voi kotona käyttää maidonkerääjiä ja muualla liivinsuojia, ja toista tissiä varten pidä sitä harsoa. Rohkeasti ihmisten ilmoille vaan! :)

Vierailija
15/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt ihan suihkunnut, mutta imettäessä vauvaa, niin toista nänniä painoin "pohjaan", se vähän hillitsi maidontuloa toisesta rinnasta.

Vierailija
16/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Pidä maidonkerääjää imettäessä toisella puolella saat kerättyä päivän aikana tulevat maidot vaikka pakkaseen. Suihkuaminen tasoittuu ajan myötä ja on yleensä ensimmäisten viikkojen tai kuukausien ongelma. Myöhemmässä vaiheessa ei enää niin suihkua ja on helpompi imettää muuallakin kuin kotosalla.

Vierailija
17/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suihkuaa valehtelematta metrien päähän:D ei vaarallista, mutta hieman haastavaa...

Vierailija
18/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla olevansa normaali :) Kiitos tarinoista, kannustuksesta ja vinkeistä!

Vierailija
19/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuli mullekin ihan yllätyksenä. Ei ollutkaan imetys niin seesteistä ja siistiä kuin olin kuvitellut. Järkytys oli aikamoinen kun maitoa tosiaan suihkuaa. Itse syötän vauvaa harson ksnssa niin kun vauva päästää irti (hermostuu kun tulee liikaa maitoa) niin laitan harson rinnan suojaksi. Maitoa siis suihkuaa ja paljon. :D ja kyllä, toinen rinta pulputtaa myös samaan aikaan...

Vierailija
20/21 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kissa reagoi maitosuihkuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän