Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsatauti pienellä ja kuivuminen?

Vierailija
24.02.2006 |

Neiti 1v4kk on oksennellut eilen illasta ja mietin, että miten saisi tuota nestettä edes pysymään sisällä. Onko vinkkejä? miten pian noin pieni " kuivuu" ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on kuivat huulet tai tummat silmänaluset vie lääkäriin, voi olla kuivumisen merkki. Tosin aika paljon pitää kuivua ennen kuin se on millään tavalla vaarallista, lievä solutason kuivuminen perusterveellä lapsella on harvemmin vaarallista.

Vierailija
2/5 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 1v. on ihan hyvässä kunnossa hurjasta oksentelusta ja jatkuvasta ripuloinnista huolimatta. Olen antanut juoda mehua ja koska imetän vielä niin tissillä on ollut paljon. Myös yöllä olen juottanut. osamosalia en ole antanut kun lääkäri sanoi että ei ole hyväksi pienelle. Vatsasta nipistämällä voi myö seurata kuivumista. Jos iho jää poimulle on lapsi kuiva ja kiireesti lääkäriin mutta jos iho silenee ja on kimmoisa niin ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö varmasti mielellään ja " maistuu" oksennuskin paremmalta...

Ja kannattaa vaikka pitää kirjaa noista juomista ja oksennuksista, niin pystyt paremmin arvioimaan, kuinka paljon nesteitä menee..

Iho on hyvä merkki tuon kuivumisen suhteen, eli purista paksusti ihoa sormien välissä ja tee sama itsellesi. Ja jos lapsen iho palautuu suurin piirtein yhtä nopeasti kuin omasi, ei hätää, mutta jos lapsen iho ei palaudu samaan tyyliin -) on kuivunut ja ehdottomasti lääkäriin!

Vierailija
4/5 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan tää kestää? Eilen nousi kipakka kuume ja oksentanut illasta lähtien 6 kertaa. Onneksi sai yön nukuttua oksentamatta. Kauhea nälkä tuntuisi olevan, mutta sitten taas oksentaa ruuat miltei heti.

Vierailija
5/5 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta 1v. on ihan hyvässä kunnossa hurjasta oksentelusta ja jatkuvasta ripuloinnista huolimatta. Olen antanut juoda mehua ja koska imetän vielä niin tissillä on ollut paljon. Myös yöllä olen juottanut. osamosalia en ole antanut kun lääkäri sanoi että ei ole hyväksi pienelle. Vatsasta nipistämällä voi myö seurata kuivumista. Jos iho jää poimulle on lapsi kuiva ja kiireesti lääkäriin mutta jos iho silenee ja on kimmoisa niin ei hätää.

ja sama hoito määrätään myös kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi