Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näytin niin hirveältä passikuvassa että melkein itku tuli

Vierailija
24.05.2016 |

En todellakaan ole kaunis, mutta en nyt sentään ihan suohirviö. Kävin ottamassa passikuvat ja herranjestas, meinasi silmät tippua päästä! Vaikuttaako kuvaajan ammattitaito millään tavalla passikuvaan? Aiemmat ajokorttikuvat, passikuvat sun muut ovat huomattavasti parempia, jossa en niissäkään mitenkään hyvältä näytä. Tuo pyysi leukaa ylemmäs ja ylemmäs ja näytän joltain kalpealta pullavalaalta, vaikka en ole edes lihava.

Pidättekö yleensä passikuvissa hiukset kiinni vai auki ja oletteko huomanneet eroja tuloksen sutheen eri paikkojen kesken?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tällainen kokemus, suorastaan vitutti se passikuva laittaa, en nyt muista mihin. Mutta otin opiksi seuraavaa kuvaa varten: meikkasin aika vahvasti, en nyt mitään kajaleja, mutta varjostukset luomiin, poskipunat yms., että saisin korostettua parhaimpia piirteitäni. Lisäksi opettelin edelläkin mainitun hyväntuulisen ilmeen, hymyillähän ei saa, mutta sellainen tyytyväinen ilme, silmät suurena, suupielet hieman taaksepäin vedettynä jne., siis oikeasti harjoittelin tätä peilin edessä! :D Lisäksi katsoin kivat korvikset ja laitoin tukan mieluisalla tavalla. Itse värikuva oli taas aika jäätävä, mutta mustavalkoisena passissa näytti lopultakin ihan kivalta. Mut joo, ei tullut mitenkään vahingossa se...

Vanha hyvä ohje!

Passikuvia ei retusoida, niissä pitää näyttää valmiiksi hyvältä. Eikä se meikki saa tietenkään olla mikään överi, mutta passikuvaa varten kannattaa meikata. Ja kammata tukka auki, se antaa vähän pehmennystä. Ja tarkistaa tämä kaikki vielä siinä kuvaustuolilla istuessa.

Koska nykyään otetaan digikuvia, niin niitä voi kursailematta pyytää ottamaan, kunnes on saanut mieleisen tuloksen. (No ehkä jossain viidennentoista otoksen kohdalla voi jo tulla siihen johtopäätökseen että tästä naamasta ei sen kummempia kuvia saa...)

Vierailija
22/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt taas niin kamalaa kun kuva epäonnistuu. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka näytän hirveältä paskalta kuvassa ja aina hävettää näyttää virkailijalle, niin en pihinä ihmisenä olisi raaskinut toistakaan otattaa. Sehän on yli 20 e ainakin täälläpäin!

Vierailija
24/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama  mulla. Kaiki passikuvat on jotenkin naama katsoen ylöspäin, jolloin leukaperät ja

pulloposket oikein korostuu. 

mikä järki noita ottaa noin? Olen lyhyt, joten muut näkee mut aina yläviistosta muutenkin.

Vierailija
25/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onneksi passi vanhentuu näillä näppäimillä. Kuva on ihan kaamea, jostakin syystä kasvoni näyttävät epäsymmetrisiltä, varsinkin toinen silmä näyttää olevan lautasen kokoinen ja toinen on kuin jollakin tihrusilmäpossulla. Seuraavat kuvat syynään tarkasti, ennenkuin päästän passiin.

Vierailija
26/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa kuvaajan ammattitaito ja valaistuksen säätö/asettelu. Sain kaupan päälle passikuvat yhdessä paikkaa ja siis niin susirumia kuvia en ole ikinä nähnyt. Korkeimmat valot oli puhkipalaneet ja photarilla vedetty alas, tulos oli se, että kuvassa näytin maalinaamalta. Lisäksi liian kova valo hävitti kasvonmuodot, eli kuvassa näytän 20kg lihavemmalta. 

Kävelin sieltä suoraan oikean kuvaajan luokse ja niissä kuvissa näytän ihan itseltäni.

Vierailija
27/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän entiseltä Neuvostoliiton työnsankarina palkitulta Svetlana Ivanovitisilta (nimi muutettu). Sitä on ihan porukalla naureskeltu "hyvässä" hengessä. 

Onkohan passikuvaajan koulutukseen vaatimuksena perverssi luonne ja mahdollisimman huono kuvaamistaito?

Vierailija
28/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka näytän hirveältä paskalta kuvassa ja aina hävettää näyttää virkailijalle, niin en pihinä ihmisenä olisi raaskinut toistakaan otattaa. Sehän on yli 20 e ainakin täälläpäin!

Kuvaaja näyttää kuvaa kelpaako, jos ei kelpaa sanot, niin otetaan uusi kuva. Valmiit passikuvat maksaa sen mitä maksaa, eikä siihen vaikuta se otattaako  1 vai 5 kuvaa.

Vierailija
29/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytin viime kuvassa neljäkymppiseltä katkeroituneelta ruotsinopettajalta. T. N23

Vierailija
30/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaja näyttää kuvaa kelpaako, jos ei kelpaa sanot, niin otetaan uusi kuva. Valmiit passikuvat maksaa sen mitä maksaa, eikä siihen vaikuta se otattaako  1 vai 5 kuvaa.

Multa ei ainakaan oo koskaan kysytty, että kelpaako.

Vierailija
31/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olen huomannut eron. Edellinessä kuvassa näytin lähinnä siltä suohirviöltä ja nykyinen on mielestäni hyvinkin onnistunut. Uskoisin johtuvan pienestä hymystä ja kasvojen asennosta / valaistuksesta. Kummatkin kuvat siis kelvanneet passiin.. edellinen oli todella ylivalottuneen näköinen, eikä kasvojen muotoa näkynyt kovinkaan hyvin, eli naama oli yksi iso möykky...

Vierailija
32/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaalasta karanneelle näytän minäkin omassa passikuvassani, mutta who cares?  Se on vain kuva!

Vierailija
33/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvä kuva, mutta nyt pitäisi käydä ottamassa uusi, kääk.

Vierailija
34/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa ei ainakaan oo koskaan kysytty, että kelpaako.

Höh. No kyllä täällä päin on melkein kaikki näyttäneet kelpaako. Ja oikein hyvin voi kysyä, saanko nähdä.

Vierailija
35/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt sitä miten näytän aivan hirveältä kaikissa mahdollisissa kuvissa, paitsi niissä passikuvissa. Muut ilmeisesti näyttää muuten ihan hyvältä, mutta epäonnistuvat sitten passikuvissa, itse taas näytän muuten suohirviöltä, mutta passikuvissa minusta on havaittavissa jopa ihmismäisiä piirteitä. Missään nimessä en näytä hyvältä niissä passikuvissakaan, mutta huomattavasti paremmalta kuin muulloin.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
36/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on vaan aina ihan hirveitä. Meidän viimeisimmät passikuvat kun sain käsiini, niin ensimmäinen ajatus oli että kuka on tuo rosvo ja sen muija. Sitten vasta tajusin että mehän siinä.

Anteeks, mut kahvit tyrskähti näppikselle.

Vierailija
37/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljon jos pitää suunpieliä ihan aavistuksen ylöspäin, kuitenkaan varsinaisesti hymyilemättä.

Vierailija
38/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssi, etäisyys, kuvakulma ja kuvaajan ammattitaito vaikuttavat todella paljon. Pienikin muutos kuvakulmassa voi tehdä erinäköiseksi ja netti on pullollaan vertailuja siitä miltä ihminen näyttää samassa kuvassa eri linssillä kuvattuna esim. http://gizmodo.com/5857279/this-is-how-lenses-beautify-or-uglify-your-p… .

Vierailija
39/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän passikuvassa paremmalta kuin peilissä. Joku kommentoi joskus, että kuin filmitähti. No se nyt oli aika rankkaa liioittelua. Vaikka filmitähtihän se on rumankin roolissa.

Vierailija
40/43 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up